Gå til innhold

Folk som direkte kaller andre mennekser stygge eller uattraktive


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var ute med ei venninne i helgen, og hun fortalte meg at hun flere ganger på byen har opplevd at andre (menn) har kommet bort til henne helt uoppfordret (uten at de har snakket eller en gang vekslet blikk i forkant) og fortalt henne at de synes hun er stygg. Uten noen videre oppfølging eller annet, bare til info, liksom.

Et eksempel var en gang hun stod i barkø og ventet på servering, hun kikket ikke rundt på andre, bare stod helt stille og ventet vanlig. Så kom to fyrer og pirket henne på skulderen og slengte dritt og lo og gikk...

Jeg synes dette hørtes helt merkelig ut, og tenkte at det måtte skyldes misforståelser eller at hun tolker alt i verste mening. Hun er ikke en skjønnhetsdronning, men hun er heller ikke noe stygt troll man legger spesielt merke til. Helt vanlig, kler segi grunn ganske kjedelig og gjør lite ut av seg.

 

Men i dag har jeg kikket litt rundt her på Kvinneguiden og sett flere tråder der samme greiene blir nevnt direkte eller indirekte, at folk opplever at andre kommer og kommenterer utseendet deres på nedsettende måter, kaller de stygge, og sånne ting. Jeg har aldri opplevd noe lignende selv, og synes ærlig talt det høres helt vilt ut.

En ting er jo at folk kommer tar kontakt fordi du synes du er fin eller virker interessant og ønsker å bli bedre kjent, men å selv aktivt ta kontakt med en fremmed, bare for å fortelle dem at du IKKE synes de er attraktive og fortelle at de er stygge? Hvorfor?!

Anonymkode: 48610...c47

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har opplevd det samme som mann 3-4 ganger, da jeg var i begynnelsen av 20-åra. Damer som skal poengtere at jeg ikke er kjekk, uten at jeg har sagt eller gjort noe som helst. Og alle ler av det. Grusomt

Anonymkode: 172df...0be

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg var ute med ei venninne i helgen, og hun fortalte meg at hun flere ganger på byen har opplevd at andre (menn) har kommet bort til henne helt uoppfordret (uten at de har snakket eller en gang vekslet blikk i forkant) og fortalt henne at de synes hun er stygg. Uten noen videre oppfølging eller annet, bare til info, liksom.

Et eksempel var en gang hun stod i barkø og ventet på servering, hun kikket ikke rundt på andre, bare stod helt stille og ventet vanlig. Så kom to fyrer og pirket henne på skulderen og slengte dritt og lo og gikk...

Jeg synes dette hørtes helt merkelig ut, og tenkte at det måtte skyldes misforståelser eller at hun tolker alt i verste mening. Hun er ikke en skjønnhetsdronning, men hun er heller ikke noe stygt troll man legger spesielt merke til. Helt vanlig, kler segi grunn ganske kjedelig og gjør lite ut av seg.

 

Men i dag har jeg kikket litt rundt her på Kvinneguiden og sett flere tråder der samme greiene blir nevnt direkte eller indirekte, at folk opplever at andre kommer og kommenterer utseendet deres på nedsettende måter, kaller de stygge, og sånne ting. Jeg har aldri opplevd noe lignende selv, og synes ærlig talt det høres helt vilt ut.

En ting er jo at folk kommer tar kontakt fordi du synes du er fin eller virker interessant og ønsker å bli bedre kjent, men å selv aktivt ta kontakt med en fremmed, bare for å fortelle dem at du IKKE synes de er attraktive og fortelle at de er stygge? Hvorfor?!

Anonymkode: 48610...c47

Har vanskelig for å tro det hun sier....tolker man alt i verste mening så kan faktisk det som kanskje var ment som komplimenter tolkes som negativt. 

Samme gjør kvinner....sier masse rart til menn for å shitteste. Se hvordan man reagerer, i utgangspunktet er det positivt å få en shittest. Hadde man ikke fått servert "testen", så hadde det ikke vært noen interesse i det hele tatt. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig at slike mennesker eksisterer. Gremmes virkelig over måten enkelte mennesker kan oppføre seg på.

Nei, hvis noen av mine venninner eller venner sier sånn til andre, så sier de også adjø til meg! (Fakta: har skjedd!)

Anonymkode: e8c78...f2f

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj jeg har opplevd at gutter ler av meg på byen, fordi jeg er ho «feite» i vennegjengen. Også prøver de seg på venninnene mine etterpå, og presser en av kompisene sine på meg. Jeg har sett de diskutere og at han som blir presset på meg ikke vil, men gir etter. Det er så ydmykende.. hvorfor gjør folk sånt?

En gang prøvde en fyr seg på meg, han var ikke min type, men jeg snakket høflig med han. Det var jo hyggelig at noen syntes jeg var fin. Så roper 2 av kompisene hans på han og ber han om å ikke snakke med meg. Og lager grimaser for å vise at jeg ikke var noe fin.. litt sånn «nei fysj, gå vekk derifra». Han gikk til dem og de flira..

Man blir skamfull og lei seg.

Personlig så synes jeg at jeg er en ganske søt jente, utseendemessig. Men jeg er tjukk og da synes folk automatisk at jeg ikke er noe fin.. 

Anonymkode: b42d2...92c

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en mann som kom bort til meg og sa "den jakka der er skikkelig stygg" , etter at jeg hadde takket nei til å være med til bordet has. 

Anonymkode: 181f8...cf9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det her har nok vært vanlig i maaaange år, jeg er over 40 og husker fra den tiden jeg var på «byen» at det delvis kom sånne uoppfordrede kommentarer om utseende... dårlig folkeskikk...

Anonymkode: 31e99...bad

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hadde en mann som kom bort til meg og sa "den jakka der er skikkelig stygg" , etter at jeg hadde takket nei til å være med til bordet has. 

Anonymkode: 181f8...cf9

Lol 🤣 For en taper oppførsel

Anonymkode: 18f16...4b8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd stygge kommentarer selv helt ut av det blå og av menn jeg ikke aner hvem er. Sto feks å snakket med venner av meg på et utested også sto det en mann inntil ene venninnen min også tittet jeg bort på de i et par sekunder fordi jeg lurte på hvem han var, og i neste sekund mens han går vekk fra venninnen min så ser han på meg og sier "så stygg du er". 

Har også opplevd når jeg satt på en uterestaurant med en venninne en sommer at det gikk forbi en mann og skrek "støgg" og så på meg. 

Jeg skjønner ikke hva som får de til å gjøre sånt? De begge var helt fremmede for meg, aldri sett de før noengang og dette er sånn de oppfører seg mot andre mennesker? 

 

Anonymkode: 262f8...af2

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men i dag har jeg kikket litt rundt her på Kvinneguiden og sett flere tråder der samme greiene blir nevnt direkte eller indirekte, at folk opplever at andre kommer og kommenterer utseendet deres på nedsettende måter, kaller de stygge, og sånne ting. Jeg har aldri opplevd noe lignende selv, og synes ærlig talt det høres helt vilt ut.

Vi begynner å se resultatet av at nettrollene har inntatt byen desverre, noe så stygt har jeg ikke fått til sagt i dritfylla engang. Flaks for gutvottene at ikke jeg sto der, da viser jeg ingen nåde...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var 16-17 år gikk jeg forbi en gjeng med ungdommer som hadde drukket. En av jentene sa "Hei, Lubben!" og lo av meg. Men da var det en gutt som sa "Det der syns jeg ikke noe om." Jeg bare fortsatte å gå... :sukk: 

Anonymkode: 82f1d...78a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roseglose

Da jeg fikk mitt første barn la jeg mye på meg. Da husker jeg at 2 gutter på ca 20år gapskratta av meg når jeg hentet kebab til meg og familien min. De tenkte vel at jeg skulle spise alt selv 🙄 

noen mennesker er en tragedie med alt det dumme de gjør og sier. Ingen har rett til å kalle andre stygge eller lignende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange har TOTALT mangel på folkeskikk!!! Skulle hatt kurs!!  Tenk å føle seg så "liten" selv at de må "tråkke" på andre for å liksom "være noe"!!😲  

Dessuten....Dette er til alle!: Er  ikke alle som har helt maken smak!!! - noen liker det, andre annet... Gjør det beste med det du har!!!- Alle har som regel et eller annet, og sin sjarm!😉☺ ( kjedeligste jg vet er " modellwannabe" som alle ser nesten prikklike ut!) 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mennesker med antisosiale trekk som sier sånt. De har ikke empati og innlevelse i hvordan det de sier kan gå inn på andre. Sånn er det.

En ser det over alt, også her inne. Folk som tråkker på andres utseende. Men klart det er mer antisosialt tross alt, å gjøre det face to face, for da har de ikke sperrer for skamfølelse heller . Empati er dessverre ingen selvfølge at alt for mange har i dag. Tragisk nok. 

Endret av SoWhat?
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns de høres veldig rart ut. Jeg er ikke noe 10'er og syns selv jeg høres ut som en mann osv, mye man kan peke på ved meg, men har allikevel aldri fått sånne kommentarer. Har tilogmed vært lubben og fått med meg drit kjekke fyrer på ons, som tilogmed har vært interessert i å møtes igjen og bedt meg på date dagen etterpå. Skjedd flere ganger og det ian jeg ikke forstå egentlig. Eneste jeg har fått av kommentarer er sånn: hei 😄 ikke se så sur ut da!, men det har vært for å få kotakt, men da BLIR jeg jo sur og de unskylder og legger seg flate. 

jeg tror egentlig ikke det har så mye med utseende i seg selv å gjøre, eller om man er tynn eller feit, men utstrålingen ift selvtillit. Jeg tror jeg må ha en utstråling som sier at "du får ingenting ut av å si noe nedlatende til denne personen". 

Anonymkode: d083b...b05

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har også opplevd sånt. Senest var i fjor høst på vei til butikken. Det var to typer som gikk bak meg , de hvisket og tisket, og da jeg svingte inn døra og de endelig fikk et glimt av ansiktet mitt utbrøt han ene "shit, stygg som faen ass!"

Ellers går det mye i "æsj" og "fy faen, se på hu der." 

Gidder ikke se på menn lenger på grunn av det.

Anonymkode: f3ae0...bad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde det samme i ungdomsårene på 80/90 tallet. 

I fjor stod jeg og ei venninne i barkø da det kom to eldre menn forbi og slengte med leppa helt ut av intet. Litt synd for dem fikk en av vaktene med seg hva som skjedde og kastet dem ut.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevd d på ungdomsskolen i 3 år og online av menn som er 50+ .. d ironiske er jo at de som kalte meg stygg da jeg var 14-15 er 50+ nå. Om d har en sammenheng vet jeg ikke. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd at både menn og kvinner har kalt meg stygg og feit. Jeg var veldig tykk en stund, har gått ned en del kilo. Og det har hjulpet litt. Men jeg husker godt en gang jeg var på vei hjem fra byen, så sitter det en dritings ung dame og skriker etter meg at jeg var stygg, feit, ekkel, taper, osv... Hadde aldri sett mennesket før hun ante heller ikke hvem jeg var. Også var det en mann en gang på byen som diskuterte med venninna mi om han skulle ha nach. De ble enige om det, også peker han på meg og sier til henne "take your fat friend with you". Jeg gadd ikke å bli med dit. 

Anonymkode: 49162...4f1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...