Gå til innhold

Balansen mellom å være hyggelig og unngå falske forhåpninger


L'amie

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvor balansegangen går mellom å være hyggelig og å gi falske forhåpninger. Fra tid til annen møter jeg mannfolk som jeg ikke nødvendigvis tenker er kjærestepotensiale, men som det er hyggelig å snakke med. Jeg møter de typisk gjennom felles venner, og ettersom jeg ikke kjenner de fra før av vil jeg gjerne bli kjent med de. Samtidig er jeg en veldig ærlig person, og snakker gjerne om litt dypere ting. Etter hvert har jeg skjønt at det betyr mer for noen når man snakker på dypet, og at de kan tro at vi har noe på gang på grunn av det. Samtidig syns jeg det er vanskelig å spille uinteressert eller unngå å svare hvis jeg faktisk er interessert i å bli kjent, men først og fremst som venner. Har dere noen gode tips til meg til hvordan jeg kan håndtere dette på en god måte?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil du være venn, men ikke noe mere unngår du flørting. Problem solved

Anonymkode: 7b25f...397

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil du være venn, men ikke noe mere unngår du flørting. Problem solved

Anonymkode: 7b25f...397

Hvordan unngår man flørting hvis man ikke vet at/om man flørter?

 

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke bare si det som det er?

Anonymkode: a191b...34a

Jo, det kan jeg alltids, men samtidig vet jeg jo ikke om det er en potensiell god match. Noen ganger har jeg vært veldig tydelig, mens andre ganger er jeg mer usikker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vil du være venn, men ikke noe mere unngår du flørting. Problem solved

Anonymkode: 7b25f...397

Funker ikke. Menn tolker normal høflighet og vennskap som flørt og interesse. 

Min fremgangsmåte er å få de til å digge meg som venn etter noen få møter, så begynne å oppføre meg avtennende, rape, være mer manndig osv så de friendzoner meg, så fortelle de om min fiktive kjæreste om de enda er interessert. 

Anonymkode: 1258c...6f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli kjæreste med alle sammen. Det er min problem solver. Forhåpentligvis vet de ikke av hverandre 

Anonymkode: ec53f...160

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går faktisk ikke, har prøvd lenge å få meg «guttevenner» siden venninnene mine er forsvunnet med baby og huskjøp. Før eller siden prøver alle seg, selv de jeg har gjort det klinkende klart for at jeg ikke er interessert. Bare å gi opp først som sist ts, det er kjipt og måtte avvise folk du anser som venner, og de gidder ikke ha mer kontakt etter avvisningen heller, så man føler seg litt lurt...

Anonymkode: ea1d3...895

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, AnonymBruker said:

Funker ikke. Menn tolker normal høflighet og vennskap som flørt og interesse. 

Ikke nødvendigvis, men det er faktisk lov til å prøve seg på noen. Om ingen gjorde det ville ingen blitt kjærester

Anonymkode: 259a3...007

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Familytree skrev:

Så du kan bare være ærlig om dette...?

Fra starten av eller etter hvert? Altså si noe sånt som: "Jeg vil gjerne bli kjent med deg, og se om vi kan bli gode venner eller noe mer."? Problemet er at jeg vil ikke at det skal bli mye stress og pes, men heller at man tar det litt som det faller seg. Eller kanskje jeg heller må jobbe med hvordan takler det å potensielt ha noe på gang med noen? Hvordan gjør man det i såfall?

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går faktisk ikke, har prøvd lenge å få meg «guttevenner» siden venninnene mine er forsvunnet med baby og huskjøp. Før eller siden prøver alle seg, selv de jeg har gjort det klinkende klart for at jeg ikke er interessert. Bare å gi opp først som sist ts, det er kjipt og måtte avvise folk du anser som venner, og de gidder ikke ha mer kontakt etter avvisningen heller, så man føler seg litt lurt...

Anonymkode: ea1d3...895

På mange måter er det jo et kompliment, men det er litt kjedelig når man mister vennskap pga. at kun en av oss er interessert i noe mer. Problemet er også litt at jeg må forholde meg til disse folkene, fordi vi har felles venner og et naturlig møtepunkt hver uke i tillegg.

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke nødvendigvis, men det er faktisk lov til å prøve seg på noen. Om ingen gjorde det ville ingen blitt kjærester

Anonymkode: 259a3...007

Ja, og jeg veldig for å senke terskelen for å be ut noen. I omgangskretsen min er det dessverre vanlig at man nærmest må vite at dette er en person man kan gifte seg med før man prøver seg på noen, og derfor er det også vanlig å bli avvist hvis man først prøver seg. Det er en uting, og jeg vil gjerne gjøre mitt for å motvirke den kulturen - jeg vet bare ikke hvordan hvis jeg samtidig skal være respektfull mot meg selv og den andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
23 hours ago, L'amie said:

Jeg lurer på hvor balansegangen går mellom å være hyggelig og å gi falske forhåpninger. Fra tid til annen møter jeg mannfolk som jeg ikke nødvendigvis tenker er kjærestepotensiale, men som det er hyggelig å snakke med. Jeg møter de typisk gjennom felles venner, og ettersom jeg ikke kjenner de fra før av vil jeg gjerne bli kjent med de. Samtidig er jeg en veldig ærlig person, og snakker gjerne om litt dypere ting. Etter hvert har jeg skjønt at det betyr mer for noen når man snakker på dypet, og at de kan tro at vi har noe på gang på grunn av det. Samtidig syns jeg det er vanskelig å spille uinteressert eller unngå å svare hvis jeg faktisk er interessert i å bli kjent, men først og fremst som venner. Har dere noen gode tips til meg til hvordan jeg kan håndtere dette på en god måte?

Jeg tror til syvende og sist at det handler mer om å treffe menn som også er interessert i vennskap. Tingen er at man som mann møter på damer som kun oppfører seg hyggelig, men som er interessert. Man møter også på damer som bare er hyggelig, som ikke er interessert. Hvis jeg er interessert i en dame som oppfører seg hyggelig mot meg har ikke jeg noe å tape på å spørre henne ut. 

Det at menn du snakker mer er interessert i mer enn vennskap handler nok mer om at de finner deg attraktiv enn at du snakker om dypere ting. Hvis du ønsker vennskap med en mann så burde du egentlig bare si det, og så få du vennskapet om mannen du snakker med også ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Minesveiper skrev:

Jeg tror til syvende og sist at det handler mer om å treffe menn som også er interessert i vennskap. Tingen er at man som mann møter på damer som kun oppfører seg hyggelig, men som er interessert. Man møter også på damer som bare er hyggelig, som ikke er interessert. Hvis jeg er interessert i en dame som oppfører seg hyggelig mot meg har ikke jeg noe å tape på å spørre henne ut. 

Det at menn du snakker mer er interessert i mer enn vennskap handler nok mer om at de finner deg attraktiv enn at du snakker om dypere ting. Hvis du ønsker vennskap med en mann så burde du egentlig bare si det, og så få du vennskapet om mannen du snakker med også ønsker det.

Takk for et klokt innlegg. Høres ut som dere i grunn er enige i at man bare må være ærlig på hvor man står hen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/28/2020 at 9:37 PM, L'amie said:

Fra starten av eller etter hvert? Altså si noe sånt som: "Jeg vil gjerne bli kjent med deg, og se om vi kan bli gode venner eller noe mer."? Problemet er at jeg vil ikke at det skal bli mye stress og pes, men heller at man tar det litt som det faller seg. Eller kanskje jeg heller må jobbe med hvordan takler det å potensielt ha noe på gang med noen? Hvordan gjør man det i såfall?

På mange måter er det jo et kompliment, men det er litt kjedelig når man mister vennskap pga. at kun en av oss er interessert i noe mer. Problemet er også litt at jeg må forholde meg til disse folkene, fordi vi har felles venner og et naturlig møtepunkt hver uke i tillegg.

Ja, og jeg veldig for å senke terskelen for å be ut noen. I omgangskretsen min er det dessverre vanlig at man nærmest må vite at dette er en person man kan gifte seg med før man prøver seg på noen, og derfor er det også vanlig å bli avvist hvis man først prøver seg. Det er en uting, og jeg vil gjerne gjøre mitt for å motvirke den kulturen - jeg vet bare ikke hvordan hvis jeg samtidig skal være respektfull mot meg selv og den andre.

Ja, det er kjedelig. Jeg har venner jeg har hatt i årevis og også med felles venner hvor de har bare måtte prøvd seg, og ødelagt alt. Også venner med eller uten felles venner hvor jeg har sett et gryende godt vennskap bak horisonten, men så har de plutselig prøvd å kysse meg eller skriver noe seksuelt, og igjen ødelegger hele vennskapet. Det er UTROLIG kjipt at det ikke skal gå an å ha en eneste mannlig venn uten at dette skjer, da menn er gøyale å henge med, og ofte er mer tilgjengelige enn venninner. Eneste langvarige kompisen jeg har hatt uten noe tull var homofil, han har dessverre flyttet.

Anonymkode: ea1d3...895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min erfaring er at menn/gutter ikke er interessert i å stifte nye vennskap med damer/jenter. Hvis de er interessert i å bli kjent med deg så er det fordi de håper på sex eller forhold, men jeg har aldri opplevd at de egentlig er ute etter vennskap.

Anonymkode: db640...f54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker said:

Min erfaring er at menn/gutter ikke er interessert i å stifte nye vennskap med damer/jenter. Hvis de er interessert i å bli kjent med deg så er det fordi de håper på sex eller forhold, men jeg har aldri opplevd at de egentlig er ute etter vennskap.

Anonymkode: db640...f54

Det spørs jo helt på damene og jentene da. Har man f.eks. en felles hobby er det jo helt naturlig å danne et vennskap rundt den. Men blir noe annet om det er fotball/øl/bil-mann og shopping/negler/klær-dame, der handler det nok mest om sex.

Anonymkode: a191b...34a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...