Gå til innhold

Problemer med å tolke syklusen


Michelle00

Anbefalte innlegg

Hei. Vi har er nå på 5 mnd med forsøk på vår første graviditet. Det er jo ikke så altfor lenge, men veldig frustrerende hver gang mensen kommer. Jeg prøver å gjøre alt for å øke sjansene, men sliter med å tolke og forstå min egen syklus, så har noen spørsmål jeg håper dere kan svare meg på.

Første spørsmålet er; når skal egentlig første dag med mensen regnes? Den dagen det er ferskt blod eller den dagen det kommer brunt utflod hvis man får det? Det hender at jeg en måned får brunt utflod før det kommer ferskt blod, og andre måneder får jeg ferskt blod med en gang. Jeg har en litt ustabil syklus.
 

Det andre jeg lurer på er når man egentlig kan få positiv eggløsningstest? Jeg begynte smått med eggløsningstester forrige mnd, men pga jeg var bortreist lenger enn jeg trodde jeg skulle, så fikk jeg ikke tatt test hver/annenhver dag som jeg skulle. Jeg fikk da min første positive eggløsningstest 26.12, en dag før jeg skulle hatt eggløsning i følge appen "min kalender". Dagen etter testet jeg på nytt og da var testen 100% negativ. Hadde jeg da eggløsning den dagen jeg fikk positiv test eller før?

Beklager hvis det kanskje virker som dumme spørsmål🙄🙄

Endret av Michelle00
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mensen, dag 1, regnes fra første dag med friskt blod. Spotting teller ikke. Du hadde nok eggløsning den dagen med negativ test, eggløsningstest er positiv 12-48 timer etter positiv test, når den er negativ har eggløsning skjedd, eller skjer innen noen timer :)

Anonymkode: 6bf8d...375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med 100% negativ? Testen kan ikke være 90% negativ o.l. 

Du skal EL-teste hver ettermiddag. Helst også to ganger daglig. EL er innen 36 timer etter SISTE positive test. 

Anonymkode: 8579f...319

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eggeløsningstestene blir positive 12-48 timer før du faktisk har eggeløsning. Det vil altså si at du har eggeløsning ca dagen etter. Så appen din hadde regnet ut riktig dato. Siden testen din var helt negativ dagen etter, hadde du nok hatt eggeløsning i mellom de timene du tok testene 😊 vet ikke om jeg skrev det forståelig 😅

Anonymkode: 8f966...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...