Gå til innhold

Noen som har opplevd for lav hcg stigning ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tok en clerbelue 6 januar som viste 2- 3 uker , fikk veldig vondt i magen forrgie og var hos legen og tok 3 blodprøver annehver dag først 1300 , 1400 og 1500 . Var på ul i dag og hørte hjertelyd , han mente den var litt svakere enn normalt . Han målte meg til 6+1 . Er veldig bekymret da jeg har mistet før 

Anonymkode: 8db86...d90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tok en clerbelue 6 januar som viste 2- 3 uker , fikk veldig vondt i magen forrgie og var hos legen og tok 3 blodprøver annehver dag først 1300 , 1400 og 1500 . Var på ul i dag og hørte hjertelyd , han mente den var litt svakere enn normalt . Han målte meg til 6+1 . Er veldig bekymret da jeg har mistet før 

Anonymkode: 8db86...d90

Jeg har. Men jeg hadde 145 - 170 - 245 på ca. samme tid som deg. Du har jo relativt høy hCG, men stigningen er kanskje litt lav. Hva sa legen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At doblingen var for lav , men hvis vi så bort fra den så var det positivt at det var et foster anlegg og hjertelyd fordi det var det ikke sist uke

Anonymkode: 8db86...d90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

At doblingen var for lav , men hvis vi så bort fra den så var det positivt at det var et foster anlegg og hjertelyd fordi det var det ikke sist uke

Anonymkode: 8db86...d90

Legen har jo rett i det. Da jeg var hos gynekolog sa de at de ikke alltid så på hCG som så viktig, da den hos noen steg svært sakte og ikke fulgte «normalen». Krysser fingrene for at det ender godt❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke akkurat et godt tegn, så ville vært forberedt på at dette ikke går veien. 

Anonymkode: ca6dd...44c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke akkurat et godt tegn, så ville vært forberedt på at dette ikke går veien. 

Anonymkode: ca6dd...44c

Hva er ikke et godt tegn ? Hun hørte jo hjertelyden ? 

Anonymkode: 8db86...d90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva er ikke et godt tegn ? Hun hørte jo hjertelyden ? 

Anonymkode: 8db86...d90

Såpass lav hcg og svak hjertelyd er ikke et godt tegn. 

Anonymkode: ca6dd...44c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skal se på det positive så har det jo vært stigning i hcg,  du har hørt hjertelyd og du vet at det har vært utvikling siden sist uke ❤ krysser fingrene for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å hver positiv. Ikke alle produserer HCG fort. Er jo veldig positivt å se at hjertet slår❤️❤️❤️❤️ Hold motet oppe og gratulerer med graviditeten🥰🙏🏻🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var inne å målte HCG etter en liten blødning. Jeg var nesten 7 uker da og det ble målt annen hver dag i en uke.  Det viste stigning men legen var bekymret for at den var litt lav. Jeg dro rett til Volvat for UL og fikk se et hjerte som slo.  Jordmoren der sa at det var dumt å henge seg for mye opp i HCG, vi produserer alle ulikt.  Stigningen vil også gå raskere i begynnelsen for så og stagnere litt rundt toppen 9-12 uker. 

Bilderesultat for HCG chart

Lavt nivå og lav stigning kan være et dårlig tegn, men at hjertet slo er positivt.  Jeg går ut i fra at du får en ny ultralyd, så er det bare å prøve å slappe av frem til det. Sender deg en god klem ❤️ Ventetiden er tøff og det er jo ingenting annet en kan gjøre enn å vente og håpe at det går veien. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom han mente at hjertet slo svakere enn normalt, ville jeg bedt om ny ul. Med ca. en ukes mellomrom. Hvis du ikke fikk dette? 

Krysser alt for deg og håper det går bra. Det kan fort gå veldig fint, men er så vondt å gå rundt og spekulere etter det som ble sagt på ul.

Anonymkode: 6619e...a01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom han mente at hjertet slo svakere enn normalt, ville jeg bedt om ny ul. Med ca. en ukes mellomrom. Hvis du ikke fikk dette? 

Krysser alt for deg og håper det går bra. Det kan fort gå veldig fint, men er så vondt å gå rundt og spekulere etter det som ble sagt på ul.

Anonymkode: 6619e...a01

Fikk en ny om 4 - 5 uker 🙁

Anonymkode: 8db86...d90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk en ny om 4 - 5 uker 🙁

Anonymkode: 8db86...d90

Uff altfor lenge å gå å vente i uvitenhet😥 har du mulighet for privat ul? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja må kjøre 1,5 time men kommer til å gjøre det om 2 - 3 uker :)

Anonymkode: 8db86...d90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fikk en ny om 4 - 5 uker 🙁

Anonymkode: 8db86...d90

Men da er ikke legen bekymret og da trenger ikke du heller være det. Gratulerer med graviditet og nyt den:) vi er mange som ønsker å være der du er

Anonymkode: d8791...b7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men da er ikke legen bekymret og da trenger ikke du heller være det. Gratulerer med graviditet og nyt den:) vi er mange som ønsker å være der du er

Anonymkode: d8791...b7c

Har beggynt og blø en del også nå ☹️

Anonymkode: 8db86...d90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men da er ikke legen bekymret og da trenger ikke du heller være det. Gratulerer med graviditet og nyt den:) vi er mange som ønsker å være der du er

Anonymkode: d8791...b7c

Jeg tolker det som at legen venter på at kroppen skal ordne opp selv. 

Anonymkode: ca6dd...44c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...