Gå til innhold

Nettdate:Damer på 34-39, hva er øvre alder dere ser på?


Colourmaker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde sikkert datet deg om jeg var mellom 34-39. Selv er jeg 32. Kjæresten min er 13 år eldre og det er det ingen som tror på når jeg sier det. Han holder seg svært godt for alderen sin og det ser heller ut som han er 35 enn 45. Men... Han ønsker ikke barn, noe som sikkert betyr at jeg må ut på dating-markedet snart igjen... :( da kommer jeg til å søke etter menn opp til 12 år eldre. Men! Gamle gubber blir raskt luket bort. Jeg er kun interessert i de ungdommelige. :)Hadde jeg ikke møtt min nåværende kjæreste som gav meg en øyeåpner så hadde jeg sikkert søkt etter menn som var maks 8 år eldre.

Men er enig i det som blir sagt. Mange eldre menn som skriver at de er unge og spreke mens de egentlig ikke er det. 

P.s. kunne du vært interessert i å adoptere? 

Anonymkode: bca4f...6bb

Ts er i utgangspunktet for gammel til å adoptere. Vanligvis godtas ikke søkere over 45 år. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er jo veldig urealistisk å få til. Hvis det å få familie er viktig for deg burde du tenkt på dette for ti år siden. Etter 40 går menns sædkvalitet drastisk ned, og så forventer du at en kvinne som er i slutten av sitt eget fruktbarhetsvindu skal risikere å kaste bort sin mulighet til å få barn, fordi du tror at du ser så ungdommelig ut? Når du ikke engang har bevist at du fruktbar i det hele tatt, ved å ha barn fra før. Kvinner i denne alderen gjør best i å satse på en jevnaldrende, eller litt yngre mann, dersom de vil ha barn. Det beste du kan håpe på er nok en kvinne som er ferdig med barn, men kan fristes til å prøve på en attpåklatt.

Når det gjelder menns egenvurdering av utseende har jeg vært nok på nett til å vite at den er helt på jordet. "Sprek og ungdommelig" er kodeord for "gubbete, men i fornektelse". Har matchet med mange som "får høre at de ser ti år yngre ut" og de skjønner ikke at dette er ren høflighet fra folks side. Når jeg ser på de vedlagte bildene ser de stort sett alltid ut som alderen sin. Men det komiske kommer jo når vi treffes, og det viser seg at bildene var 2-5 år gamle, og egentlig ser de eldre ut enn alderen sin. Altså, slutt med dette tullet, dere imponerer ingen. 

Anonymkode: e9679...f0b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo veldig urealistisk å få til. Hvis det å få familie er viktig for deg burde du tenkt på dette for ti år siden. Etter 40 går menns sædkvalitet drastisk ned, og så forventer du at en kvinne som er i slutten av sitt eget fruktbarhetsvindu skal risikere å kaste bort sin mulighet til å få barn, fordi du tror at du ser så ungdommelig ut? Når du ikke engang har bevist at du fruktbar i det hele tatt, ved å ha barn fra før. Kvinner i denne alderen gjør best i å satse på en jevnaldrende, eller litt yngre mann, dersom de vil ha barn. Det beste du kan håpe på er nok en kvinne som er ferdig med barn, men kan fristes til å prøve på en attpåklatt.

Når det gjelder menns egenvurdering av utseende har jeg vært nok på nett til å vite at den er helt på jordet. "Sprek og ungdommelig" er kodeord for "gubbete, men i fornektelse". Har matchet med mange som "får høre at de ser ti år yngre ut" og de skjønner ikke at dette er ren høflighet fra folks side. Når jeg ser på de vedlagte bildene ser de stort sett alltid ut som alderen sin. Men det komiske kommer jo når vi treffes, og det viser seg at bildene var 2-5 år gamle, og egentlig ser de eldre ut enn alderen sin. Altså, slutt med dette tullet, dere imponerer ingen. 

Anonymkode: e9679...f0b

Som jeg har svart tidligere i tråden:

Depresjoner har forhindret meg fra å stifte familie i de årene jeg var 28-40 år gammel. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 36 og ser i utgangspunktet på menn mellom 32-42 I utgangspunktet kunne jeg nok sett på menn opp til 50, men siden jeg ønsker barn så har jeg satt grensen til 42. Jeg tenker jo at menn eldre enn det stort sett er ferdig med barn og ikke ønsker flere selv. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Colourmaker skrev:

Som jeg har svart tidligere i tråden:

Depresjoner har forhindret meg fra å stifte familie i de årene jeg var 28-40 år gammel. 

Trist å høre. Men det gjør jo ikke prosjektet ditt noe mer realistisk. Noen ganger må man bare innse at livet skjer, og ting utenfor ens egen kontroll forhindrer en i å gjøre alt en har lyst til. At sykdom endrer livet ens er veldig vanlig. 

Anonymkode: e9679...f0b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.1.2020 den 22.35, AnonymBruker skrev:

Det er ikke det å få barn i seg selv som 40+ som er så ille. Er mer denne mentaliteten hos en del menn jeg observerer; når de er i 30-åra, hvor det tross alt er mest naturlig å stifte familie og damene i deres aldersgruppe er fruktbare, så stresser de ikke med det. De har ikke en biologisk klokke, så de vil heller sose rundt, drikke pils, kjøpe sportsbil og enorm TV, og unngår for seriøse forhold med "familiegærne damer". Så bikker de førti, og oppdager plutselig at oi, det ble visst litt ensomt helt alene med en svær TV, skal ikke jeg også få spredd genene mine? Huleboerinstinktet kicker inn for fullt. Slik havner de ute på nettdating, og spammer oss damer som fremdeles er i fruktbar alder. Og jeg kan ikke la være å bli en liten smule irritert for at de tror at det er sånn det funker.

Sier så klart ikke at dette gjelder alle barnløse menn i førtiåra, det kan være gode grunner til at man ikke fikk barn. Men jeg mener likevel at det er på tide å være ærlig med seg selv om realitetene. Man kan ikke forvente at 10 år yngre damer skal gidde å gi deg unger, og den ydmykheten er grei å ha med seg i bakhodet. Er det noe man merker fort på nettdating, så er det at mange menn mangler ydmykhet. De har påfallende ofte en evne til å overvurdere egen attraktivitet - som illustrert ved denne typen tråder hvor trådstarter alltid omtaler seg selv som "gutteaktig" og insisterer på at han "ser ung ut for alderen", og derfor liksom passer best med en yngre dame. Mens vi som ser på bildene av dem, ikke er i tvil om at det er en fyr på 47.

Anonymkode: 2a5da...371

Haha! Dette er så spot on! Menn som kaster bort damers tid pga. angst for forpliktelser i hele 30-årene fortjener i grunn at 30-åringene de panikkleter etter når de er 40+ gir dem en kald skulder. Så kan de sitte der alene, mens damene de ditcha har funnet seg kvalitetsmenn som tidlig skjønte at (mye av) meningen med livet var å få kone og barn. 

Anonymkode: 26206...281

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 36 år, og går max fem år opp. Og fem år ned, for den saks skyld.

Anonymkode: cceec...052

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv 39 år, gift og to barn med mann på 32. Kunne fint møtt en mann på femti. Men måtte vært litt yngre om vi skulle hatt barn. Tenker at mannen maks bør være rundt 50 når barnet blir født. Lykke til ❤️

Anonymkode: 6119c...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på noen dates med mannfolk 43-45 som syntes de selv var spreke og ungdommelige. De var veldig kjedelige! Har holdt meg til min egen alder etter det. Selv er jeg 38.

Anonymkode: 2f5bc...aa4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har vært på noen dates med mannfolk 43-45 som syntes de selv var spreke og ungdommelige. De var veldig kjedelige! Har holdt meg til min egen alder etter det. Selv er jeg 38.

Anonymkode: 2f5bc...aa4

Har også litt erfaring der. Mange menn tror/føler de er veldig ungdommelig, og legger ut om det for damer som er 10 år yngre. Klager på at jevnaldrene damer er "gamle og satte". Mens fakta er at for oss som er 10 år yngre så er de akkurat like "gamle og satte" som de damene de klager på. Det skjer mye på 10 år, spesielt i 40-50 års alderen. Det at man er ungdommelig for SIN alder betyr ikke automatisk at man er det for noen som er 10 år yngre. Selv om det er store individuelle forskjeller også, så syns jeg dette er en gjenganger. Og det er årsaken til at jeg ikke gidder vurdere menn som er mye eldre.

Anonymkode: 0fe00...e5e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.1.2020 den 1.50, AnonymBruker skrev:

Da er det mer naturlig å si 40 eller 42

Anonymkode: dd3a3...7ef

Hahaha..... Herregud !  Kvinnfolk altså .... Rare dyr, men litt søte og   😉

Anonymkode: 02942...2d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 44, så utenfor alder du spør om. Men jeg søker menn fra 39-44. De på min alder er allerede så trauste å kjedelige, så kunne ikke gått et år opp😂 men vil ikke ha for ung heller ;) 

Anonymkode: 77369...b48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke holdt på med nettdating. Men tenkte i utgangspunktet at ti år opp og fem år ned er greit. Så møtte jeg en mann som er 23 år eldre enn meg. Og det sa pang på alle områder. Vi har vært sammen i flere år nå. Jeg er 36. Om jeg skulle date igjen senere så ville nok ikke alderen stoppet meg. 

Anonymkode: 95607...4c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt på siden, men det er enorm spredning i hvor gamle og satte folk er i 40-50 årsalderen. Jeg var nylig på en klassegjenforening. Noen hadde knapt forandret seg siden vgs ( alle skjønner at det ikke er heeelt sant men det var søren ikke langt unna når det gjaldt enkelte). Andre var nesten ugjenkjennelige.

Sånn sett skjønner jeg at det er fristende å si litt om hvilken kategori man er i, bare for å forsvare TS. 

Uansett var det et godt poeng at hvis man ser ung ut bør man være fornøyd med at partneren ser ung ut uten å være ung. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 37 og jeg tenker egentlig nei. 

Det er ganske mange menn som nærmer seg 50 som er inne og besøker profilen min på datingsider, og noen sender melding eller gir meg hjerter osv. Stort sett så synes ikke jeg at noen av dem er særlig attraktive i det hele tatt. 

Min øvre grense er nok på 44, men i spesielle tilfeller kan man sikkert falle for noen som er eldre. 

Jeg tror det er flere menn enn kvinner som tror at de ser og er mye yngre i hodet enn det kvinner tror, og derfor tror de automatisk at de har sjans på 10+ år yngre kvinner. Det stemmer nok ikke alltid og det å ha fokus på at man føler seg og tror at man ser yngre ut og at profilen er sprek(hva nå enn det er) synes jeg virker litt krampaktig. Samme med de som beskriver seg som gutt på 45 år. 

Anonymkode: 1d2f5...270

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 27.1.2020 den 19.39, Thyra skrev:

Kvinner i 40-årene kan også få barn. 

Slutt å feilinformere folk !  Ikke ALLE kvinner kan få barn i 40 årene. Jeg har et par venninner som giftet seg som 40+ og ingen av dem har klart å få barn. En venninne ble gravid ca tre ganger som 43 åring men alle tre svangerskapene endte i abort. Siden ble det ingen flere graviditeter og de er barnløse idag og 50. 

Anonymkode: 6886f...b77

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.1.2020 den 22.35, AnonymBruker skrev:

Det er ikke det å få barn i seg selv som 40+ som er så ille. Er mer denne mentaliteten hos en del menn jeg observerer; når de er i 30-åra, hvor det tross alt er mest naturlig å stifte familie og damene i deres aldersgruppe er fruktbare, så stresser de ikke med det. De har ikke en biologisk klokke, så de vil heller sose rundt, drikke pils, kjøpe sportsbil og enorm TV, og unngår for seriøse forhold med "familiegærne damer". Så bikker de førti, og oppdager plutselig at oi, det ble visst litt ensomt helt alene med en svær TV, skal ikke jeg også få spredd genene mine? Huleboerinstinktet kicker inn for fullt. Slik havner de ute på nettdating, og spammer oss damer som fremdeles er i fruktbar alder. Og jeg kan ikke la være å bli en liten smule irritert for at de tror at det er sånn det funker.

Sier så klart ikke at dette gjelder alle barnløse menn i førtiåra, det kan være gode grunner til at man ikke fikk barn. Men jeg mener likevel at det er på tide å være ærlig med seg selv om realitetene. Man kan ikke forvente at 10 år yngre damer skal gidde å gi deg unger, og den ydmykheten er grei å ha med seg i bakhodet. Er det noe man merker fort på nettdating, så er det at mange menn mangler ydmykhet. De har påfallende ofte en evne til å overvurdere egen attraktivitet - som illustrert ved denne typen tråder hvor trådstarter alltid omtaler seg selv som "gutteaktig" og insisterer på at han "ser ung ut for alderen", og derfor liksom passer best med en yngre dame. Mens vi som ser på bildene av dem, ikke er i tvil om at det er en fyr på 47.

Anonymkode: 2a5da...371

Nåja. Det er mange grunner til at mange ikke har fått barn. Det kan være alt fra sykdom (som i TS sitt tilfelle), til krevende jobbsituasjon, krevende familieforhold e.l. Å påstå at menn venter fordi de "soser rundt" er egentlig ganske nedlatende. Jeg kjenner bortimot ingen menn som "soser" rundt, de fleste har krevende jobber og jobber langt mer enn f. eks. både eldre og yngre kvinner.

Og selv om det skulle vært slik at noen heller vil "sose rundt", så er det fortsatt bedre å vente med barn til man faktisk vil, altså selv om det betyr at det kanskje ikke blir. Som skrevet tidligere så er det altfor mange som får barn av ren refleks, men som viser seg å ikke være egnede foreldre. 

Ydmykhet og forventninger? Man kan ikke forvente at noen vil ha barn med deg, uansett alder. Jeg syntes også at du ikke fremstår som spesielt ydmyk i innleggene dine heller. 

Anonymkode: a5a8d...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å feilinformere folk !  Ikke ALLE kvinner kan få barn i 40 årene. Jeg har et par venninner som giftet seg som 40+ og ingen av dem har klart å få barn. En venninne ble gravid ca tre ganger som 43 åring men alle tre svangerskapene endte i abort. Siden ble det ingen flere graviditeter og de er barnløse idag og 50. 

Anonymkode: 6886f...b77

Det eneste som kunnet hjulpet dem med å få barn i høy alder er donor egg. Men siden de ikke fikk egne biologiske barn så er adopsjon bedre.

Anonymkode: 6886f...b77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å feilinformere folk !  Ikke ALLE kvinner kan få barn i 40 årene. Jeg har et par venninner som giftet seg som 40+ og ingen av dem har klart å få barn. En venninne ble gravid ca tre ganger som 43 åring men alle tre svangerskapene endte i abort. Siden ble det ingen flere graviditeter og de er barnløse idag og 50. 

Anonymkode: 6886f...b77

Nei, alle kan ikke. Alle kan ikke om de er 20 heller. Men utelukket er det langt i fra. Jeg er selv høygravid  (uten donoregg) og blir 44 til våren. Kjenner flere som har fått barn etter 40. 

Endret av Thyra
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...