Gå til innhold

Nettdate:Damer på 34-39, hva er øvre alder dere ser på?


Colourmaker

Anbefalte innlegg

33 år, øvre limit er vel 50 tror jeg?

Jeg pleier stort sett kun date menn som er 11-12 år eldre enn meg selv, og det er ikke bevisst fra min side engang. Tydeligvis passer mentaliteten, men de ser ofte yngre ut på samme måte som jeg selv gjør.

Anonymkode: f0fe4...d85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei😯Har datet damer som er 10, 15 år yngre enn meg, kjempegod kjemi😯 og har inntryk av at damene syns det er topp også👍

Anonymkode: 8572c...a08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Colourmaker skrev:

Jeg er nysgjerrig på det... 

Kan en en mann på 46 fenge hvis profilen er sprek? 

Skriv gjerne egen alder og hva som er din limit..?

Kan forklare min tanke, jeg er mann på 46 år. De som møter meg i det daglige gjetter min alder til å være 37-40 cirka. Det er veldig sjelden noen gjetter noe høyere enn 40. Og jeg er ungdommelig til sinns. Så IRL tror jeg at jeg kan bli kjent med en dame på si...37 feks..

Men på nettdating så tror jeg det ikke er like lett som i IRL. Og litt av...det jeg ønsker er å...bli far kanskje. Fordi det er noe jeg gjerne vil at partner og jeg skal oppleve. Og derfor...dette ønsket om å kanskje møte en dame litt yngre enn meg. 

 

Men jeg jobber med å akseptere at hvis kjærlighet oppstår, så er det flott uansett alder altså 💚

Jeg er utenfor den alderen du spør, da jeg er 43, men ønsker å kommentere her likevel. Jeg skjønner poenget ditt med å søke ned i alder siden du ønsker deg barn. Og det syns jeg du skal være helt ærlig med i en profil. For jeg tror nok at mange som søker såpass høyt opp i alder gjerne gjør det av motsatt grunn, fordi de er ferdige med barn. Og du kan sikkert fenge noen i siste halvdel av 30-årene om du ser godt ut i forhold til alderen. Men ikke prøv å fremstille deg som yngre enn du er. Ta heller fram det positive ved at du er voksen. Regner feks med at du er godt etablert og har god økonomi etter mange år i arbeidslivet. Og du må selvfølgelig også være positiv til at hun evt har barn fra før. Du må også være klar over at langt de fleste menn i 40-årene (i tillegg til de i 30-årene) er åpen for og prøver seg på damer i 30-årene, så konkurransen er stor.

Jeg selv har tøyd min egen limit nå, og dater faktisk en som er 10 år eldre. Får se hvordan det går, foreløpig har vi bare møttes en gang. Han er sprek og ungdommelig for alderen, men det er jeg også... Fordelen er at han har barn som flytter ut nå, noe som gjør situasjonen mye enklere enn når man må ta hensyn til mindre barn begge steder. Ellers har jeg hatt en øvre grense på 6-7 år eldre enn meg. Mest fordi jeg så godt som aldri har møtt noen eldre enn det som jeg har funnet tiltrekkende, men også fordi jeg tenker det er upraktisk for fremtiden med en partner som blir pensjonist mange år tidligere enn meg. Men som deg: Jeg jobber med å akseptere at hvis kjærlighet oppstår, så er det flott uansett alder. Så derfor vil jeg gi dette en sjanse. For jeg ser at vi har virkelig mye felles av interesser, jobbsituasjon og ønsker for fremtiden.

Anonymkode: 0fe00...e5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 34. Hadde jeg vært singel og skulle nettdatet nå hadde jeg nok satt grensen til ca 50. 

Har tidligere datet en mann som var 19 år eldre, men han var unntaket. Vanligvis liker jeg best menn som er rundt 10 år eldre. 

Anonymkode: a36cf...c7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ingen strenge regler, men det skal mye til for at jeg satser på noen som er over 42. Er selv 36. Liker at man er cirka på samme stadium hva angår livssituasjon, og at man mest sannsynlig kan dele alderdommen sammen. Du kan være så ungdommelig du bare vil i hodet, men er du 10 år eldre vil du bli gammel og skrøpelig en god stund før din partner. 

Noe som får meg til å rygge tilbake, er når jeg oppfatter at mannen aktivt vil ha en dame som er yngre enn ham selv. Blir man tilfeldigvis forelsket i en yngre dame fordi kjemien er full klaff, så er det selvsagt helt fint. Men om fyren har levd det frie ungkarslivet til han er nesten 50, og så regner med å finne en yngre dame som vil gi ham barn, så er det noe usjarmerende ved det. Da vil jeg lure på hvorfor han ikke har prioritert familie mens han var i 30-årene, med en dame som var i hans egen alderskategori. Når man er 46 begynner det å bli lovlig seint å tenke på barn, det er i så fall en sjelden bonus, ikke noe man kan regne med lenger.

Anonymkode: 2a5da...371

Jeg ser ikke helt problemet at man søker en yngre kvinne (eller noen som fortsatt kan få barn) dersom man ønsker (og kan få det) selv. Syntes selv det er bedre å vente (og heller med risiko for at det kanskje ikke blir) til man blir eldre til man faktisk er sikker på at man ønsker barn. Har sett min fair share av yngre der det ikke gikk så bra for å si det sånn. Det fortjener ikke et barn. Det er selvsagt ikke helt uproblematisk med en "gammel" far (eller mor) siden det kan være kjipt at forelderen går bort i en alder av 20-30, men jeg syntes det likevel fremstår som et bedre alternativ enn at man er umotivert som forelder. 

Anonymkode: a5a8d...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter stor pris på alle svar. 

Her kom det mange fine perspektiv og tips. 

(Har et eksempel som er en liten digresjon (?) :

- snakket med bekjent som først hadde to barn. Partner og hun skilte lag og hun skulle IKKE ha flere barn nei. Så kom ny kjærlighet og det ble faktisk et tredje barn for henne likevel ). 

Endret av Colourmaker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper selv min fremtidige partner/ektemann er litt eldre enn meg. 5-10 år. Og at vi får barn når jeg er rundt 30, og han 35-40

Anonymkode: ecc44...d58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Colourmaker skrev:

Jeg er nysgjerrig på det... 

Kan en en mann på 46 fenge hvis profilen er sprek? 

Skriv gjerne egen alder og hva som er din limit..?

Kan forklare min tanke, jeg er mann på 46 år. De som møter meg i det daglige gjetter min alder til å være 37-40 cirka. Det er veldig sjelden noen gjetter noe høyere enn 40. Og jeg er ungdommelig til sinns. Så IRL tror jeg at jeg kan bli kjent med en dame på si...37 feks..

Men på nettdating så tror jeg det ikke er like lett som i IRL. Og litt av...det jeg ønsker er å...bli far kanskje. Fordi det er noe jeg gjerne vil at partner og jeg skal oppleve. Og derfor...dette ønsket om å kanskje møte en dame litt yngre enn meg. 

 

Men jeg jobber med å akseptere at hvis kjærlighet oppstår, så er det flott uansett alder altså 💚

Kvinner i 40-årene kan også få barn. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh, jeg er så utroig lei av sånne mannfolk på nettdating som driver og maser med at de ser jo tiiii år yngre ut, og de er jo såååå spreke, så de fortjener jo en partner som er 10 år yngre, må vite! Greia er at etter 30 så varierer det veldig hvor gamle folk ser ut. Jeg får også stadig høre at jeg ser nesten ti år yngre ut, hvorfor skulle jeg da gidde å date en ti år eldre mann fordi en eller annen har sagt at han ser yngre ut enn han er? Hvis du ser ung ut for alderen, så har du helt sikkert draget på noen andre som ser ung ut for alderen. Om det skal være bra nok for partneren at du ser ung ut, så får det være bra nok for deg og at hun ser ung ut!

 

Anonymkode: 518cf...ee6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 36. Siste årene har jeg kun datet menn som er yngre. (Alt ifra 1-14 år yngre). Fikk avsmak på eldre menn etter jeg skilte meg ifra exen som var den del eldre...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne gått 10 år opp, er 38. Men er ikke ledig på markedet.

Anonymkode: ebaa8...1d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksagt alder er ikke så viktig som livssituasjon. Viktig for meg at en mann ikke har barn fra før. Først og fremst fordi de ofte ikke vil ha flere

Har funnet meg en 5 år yngre, barnløs mann. 

Anonymkode: 54eb6...4b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser ikke helt problemet at man søker en yngre kvinne (eller noen som fortsatt kan få barn) dersom man ønsker (og kan få det) selv. Syntes selv det er bedre å vente (og heller med risiko for at det kanskje ikke blir) til man blir eldre til man faktisk er sikker på at man ønsker barn. Har sett min fair share av yngre der det ikke gikk så bra for å si det sånn. Det fortjener ikke et barn. Det er selvsagt ikke helt uproblematisk med en "gammel" far (eller mor) siden det kan være kjipt at forelderen går bort i en alder av 20-30, men jeg syntes det likevel fremstår som et bedre alternativ enn at man er umotivert som forelder. 

Anonymkode: a5a8d...547

Det er ikke det å få barn i seg selv som 40+ som er så ille. Er mer denne mentaliteten hos en del menn jeg observerer; når de er i 30-åra, hvor det tross alt er mest naturlig å stifte familie og damene i deres aldersgruppe er fruktbare, så stresser de ikke med det. De har ikke en biologisk klokke, så de vil heller sose rundt, drikke pils, kjøpe sportsbil og enorm TV, og unngår for seriøse forhold med "familiegærne damer". Så bikker de førti, og oppdager plutselig at oi, det ble visst litt ensomt helt alene med en svær TV, skal ikke jeg også få spredd genene mine? Huleboerinstinktet kicker inn for fullt. Slik havner de ute på nettdating, og spammer oss damer som fremdeles er i fruktbar alder. Og jeg kan ikke la være å bli en liten smule irritert for at de tror at det er sånn det funker.

Sier så klart ikke at dette gjelder alle barnløse menn i førtiåra, det kan være gode grunner til at man ikke fikk barn. Men jeg mener likevel at det er på tide å være ærlig med seg selv om realitetene. Man kan ikke forvente at 10 år yngre damer skal gidde å gi deg unger, og den ydmykheten er grei å ha med seg i bakhodet. Er det noe man merker fort på nettdating, så er det at mange menn mangler ydmykhet. De har påfallende ofte en evne til å overvurdere egen attraktivitet - som illustrert ved denne typen tråder hvor trådstarter alltid omtaler seg selv som "gutteaktig" og insisterer på at han "ser ung ut for alderen", og derfor liksom passer best med en yngre dame. Mens vi som ser på bildene av dem, ikke er i tvil om at det er en fyr på 47.

Anonymkode: 2a5da...371

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 37 og foretrekker menn rundt min egen alder. 36-40 er perfekt, men på datingsider har jeg utvidet med et par år til i hver retning. Men jeg ser en utfordring i at menn søker seg ned i alder, 10-20 år, og maks et par år over egen alder. Noen søker ikke opp i egen alder engang. Så de fleste henvendelsene jeg får er fra menn 45-55, og de få på min egen alder jeg syns ser bra ut svarer meg ikke. 

Anonymkode: a7fe2...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er 37 og foretrekker menn rundt min egen alder. 36-40 er perfekt, men på datingsider har jeg utvidet med et par år til i hver retning. Men jeg ser en utfordring i at menn søker seg ned i alder, 10-20 år, og maks et par år over egen alder. Noen søker ikke opp i egen alder engang. Så de fleste henvendelsene jeg får er fra menn 45-55, og de få på min egen alder jeg syns ser bra ut svarer meg ikke. 

Anonymkode: a7fe2...501

Å søke 20 år ned er voldsomt, da er det nok snakk om sex først og fremst.

Om du ikke har sjans på de du prøver deg på er du nødt til å endre kurs da. Det er ikke opp til deg å avgjøre hva menn synes er attraktivt. Menn på din alder som ser bra ut sliter ikke med å få seg pene yngre damer, sånn er det nå bare. På samme måte som unge damer ikke har problemer med å få seg kjekke menn i alle aldre.

Anonymkode: 674a3...afb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg singel, men om jeg var det så er jeg i utgangspunktet ikke veldig låst mtp. alder. Ideelt sett ville jeg ønsket meg en mann på samme alder som meg selv, altså 37 år, men kunne vært villig til å gå 10 år opp. Hvertfall når jeg tenker på hvilke menn jeg kjenner på den alderen. Mulig jeg ville vært mer selektiv når det gjaldt nettdating og jeg ennå ikke kjente vedkommende. Men jeg syns hvordan folk framstår varierer enormt, og en mann på 47 kan både se ut og framstå ungdommelig, eller de kan framstå gubbete. Så hvordan man ter seg har mye å si, at man er fysisk aktiv og litt åpen til sinns er viktigere enn den biologiske alderen.

Anonymkode: bf3fc...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å søke 20 år ned er voldsomt, da er det nok snakk om sex først og fremst.

Om du ikke har sjans på de du prøver deg på er du nødt til å endre kurs da. Det er ikke opp til deg å avgjøre hva menn synes er attraktivt. Menn på din alder som ser bra ut sliter ikke med å få seg pene yngre damer, sånn er det nå bare. På samme måte som unge damer ikke har problemer med å få seg kjekke menn i alle aldre.

Anonymkode: 674a3...afb

Det er mulig jeg må opp i alder eller ned i standard ja. Men jeg ser ikke så ille ut og har ikke vært singel lenge nok til å gi opp helt enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 34 og ser etter maks 39. 46 er for gammelt. 

Anonymkode: b02b4...ab0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sikkert datet deg om jeg var mellom 34-39. Selv er jeg 32. Kjæresten min er 13 år eldre og det er det ingen som tror på når jeg sier det. Han holder seg svært godt for alderen sin og det ser heller ut som han er 35 enn 45. Men... Han ønsker ikke barn, noe som sikkert betyr at jeg må ut på dating-markedet snart igjen... :( da kommer jeg til å søke etter menn opp til 12 år eldre. Men! Gamle gubber blir raskt luket bort. Jeg er kun interessert i de ungdommelige. :)Hadde jeg ikke møtt min nåværende kjæreste som gav meg en øyeåpner så hadde jeg sikkert søkt etter menn som var maks 8 år eldre.

Men er enig i det som blir sagt. Mange eldre menn som skriver at de er unge og spreke mens de egentlig ikke er det. 

P.s. kunne du vært interessert i å adoptere? 

Anonymkode: bca4f...6bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt yngre (28år). Men jeg setter grensa ved 45. Men nå liker jeg godt modna menn. 

Anonymkode: 2b61b...18b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...