Gå til innhold

Dere unge folk. Under 35. Hva er det meste krampaktige eldre folk gjør for å virke unge og hippe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du kan ta en titt på Anne Brith Davidsen. Der får du nok masse tips.

Anonymkode: 5d1d7...5c2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er harry uansett alder. 

Anonymkode: 5a109...276

Det er sant. Men det er mange 30-40 åringer som tror det er trendy og fint liksom. 

Anonymkode: 543bd...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

jeg synes det utrolig irriterende når ungdommen stjeler vår mote. Typiske eksempler er hettegenser, alle jeans i absolutt alle fasonger, alle typer sneakers (bortsett fra de svære klumpete som er in nå, de er nye, det er jeg enig i).

Noen burde starte en tråd som heter "Dere voksne over 35 - hva er det mest irriterende at ungdommen tror de eier?"

Anonymkode: 17997...58f

Ikke sant. Det neste blir vel at de synes det er krampaktig og teit av oss gamlinger å like Friends, for den serien er visst deres greie nå selv om den ble skapt for oss. Buksene, scrunchiene og det meste annet vi hadde på den tiden har de også rappet, og gud nåde hvis vi prøver oss på å rappe det tilbake. De er nå litt artige, ungdommene. De forbeholder seg retten til å stjele som ravner fra oss når det gjelder mote, musikk og alt annet, mens det er full krise hvis vi tar noe fra dem 😜

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å gjøre unge folk flaue er jo bare kult da. Dere unge trenger å løse opp litt og ikke ta verden så høytidelig. Lær litt av oss gæmliser ;)

Anonymkode: 12483...dc9

Vet ikke helt om jeg akkurat klassifiseres som så veldig ung enda, men takk 😁😅 Tror ikke helt du leste innlegget litt korrelt.. Her er det ikke snakk om å forsøke gjøre ungdommen flaue med vilje, men tante i femtiårene som gjør oss 'barna' ( i trettiårene) flaue på hennes vegne fordi hun prater med ungdomsslang for å forsøke være kul. Og sånne gæmliser som skal være kule er bare flaut. Kun dere selv dere driter ut 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, Baktusen skrev:

Vet ikke helt om jeg akkurat klassifiseres som så veldig ung enda, men takk 😁😅 Tror ikke helt du leste innlegget litt korrelt.. Her er det ikke snakk om å forsøke gjøre ungdommen flaue med vilje, men tante i femtiårene som gjør oss 'barna' ( i trettiårene) flaue på hennes vegne fordi hun prater med ungdomsslang for å forsøke være kul. Og sånne gæmliser som skal være kule er bare flaut. Kun dere selv dere driter ut 😉

Jeg håper ikke dere heller snakker med ungdomsslang, for dere er da i eldste laget for sånt dere også? Jeg føler meg i alle fall altfor gammel for sånt. Det er litt gøy å snakke sånn for å erte opp ungene da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

image_1567.jpg 

Anonymkode: 5d204...b0a

🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮

Anonymkode: 0e476...c42

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, middagshøyden said:

Jaggu meg, det der ser jeg stadig vekk. Gamlinger i Borat-truse på butikken her. Og tenker i mitt stille sinn at "nå tror du vel du ser ung og hipp ut, sikkert,." :klo:

Gjelder nok mest butikker som ligger rett ved en badestrand.

Anonymkode: 5d204...b0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller mest krampaktige må være eldre influencere som tror de er som de yngre barbiedukkene. Grøss og gru.

Anonymkode: c2584...c8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

På 28.1.2020 den 10.51, AnonymBruker skrev:

"Venninnetur" kan funke, men føles for meg unaturlig å si.

Selvsikre og selvstendige? Denne må du utdype litt. Jeg er absolutt både selvsikker og selvstendig selv om jeg kaller meg for jente i uformelle settinger, men du mener motsatt?

Når jeg er på jentetur eller jentefest (eller "hurpemiddag" som jeg skal på til helgen) er det slett ikke snakk om at jeg ønsker meg tilbake til ungdommen, men rett og slett at det er en gjeng jenter (nei, beklager - kvinner) som er unge til sinns som er på tur sammen. Hører ofte at min datter skal på jentetur og jentefest også, hun har lenge igjen før hun er 40....

 

Syns slike diskusjoner er litt morsomme, fordi jeg var der selv som 20-åring hvor jeg syns alle "gamle damer" i 40-åra var ganske patetiske og krampaktig unge. Nå innser jeg at det er slik man er. Man føler seg gjerne som man er i tjueåra mentalt. Jeg leste en gang en bok som blant annet handlet om et kvinnelig spøkelse. Kvinnen døde som 95-åring, men spøkelset viste seg som 25-åring. På spørsmål om hvorfor hun viste seg som akkurat den alderen svarte hun at "fordi det er slik jeg alltid har følt meg". Som du skjønner - ikke akkurat stor litteratur, men likevel ganske betegnende for hvordan mange føler seg.

Anonymkode: 2f44e...f6b

Jeg er fullt klar over at man er 25 til sinns resten av livet. Er ikke det som er diskusjonen.

Jeg er selv i 20 åra, men tenker ikke på meg selv som "jente". det føles helt unaturlig. Jenter og gutter er barn. Jeg personlig assosierer de som refererer til seg selv som "gutt" eller "jente"  med at de har komplekser for alderen sin. De som refererer til seg selv som det de er, virker mer sikre på seg selv. 

At de faktisk ER selvsikre kan godt være. Det er hva man fremstår som (som for all del er subjektivt) som jeg kom med påstander om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.1.2020 den 12.10, AnonymBruker skrev:

Så hvordan skal en 25 åring oppføre seg da? Eller 26...

 

Og hva med de som ikke bryr seg om sosiale normer? Jeg er dog enig i at mange er ''barn'' lengre idag, fordi de kan...

Men det har jo faktisk ingen av fordelene ved å faktisk være et barn, man må jo ansvar for alt selv, ingen foreldre som kjører deg til fotballtrening liksom... XD Så hvorfor vil folk ta seg ''friheten til å være barn'' lengre idag enn før? Er det bare at folk er mentalt mere barnslige? At de vil bare ha det gøy og ikke gjøre noe produktivt?

Hjelp meg å forstå!

Anonymkode: 76b82...73b

De skal vel oppføre seg normalt ? 

Staten er en eneste stor barnehage. Vi drukner i velstand, vi er bortskjemte og trenger strengt tatt ikke ta noe særlig ansvar for oss selv en gang. Har jo NAV i ryggen. Tenårene fortsetter til vi er 30+ idag, i forhold til før. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 28.1.2020 den 18.51, Baktusen skrev:

Vet ikke helt om jeg akkurat klassifiseres som så veldig ung enda, men takk 😁😅 Tror ikke helt du leste innlegget litt korrelt.. Her er det ikke snakk om å forsøke gjøre ungdommen flaue med vilje, men tante i femtiårene som gjør oss 'barna' ( i trettiårene) flaue på hennes vegne fordi hun prater med ungdomsslang for å forsøke være kul. Og sånne gæmliser som skal være kule er bare flaut. Kun dere selv dere driter ut 😉

Og å drite seg ut er krise fordi... ? Det gjør oss gæmliser ingenting om vi driter oss ut i dag, i morgen er det uansett glemt :)

Anonymkode: 12483...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du prøver å roe ned en helt gal klasse ved å skrike ut "WHATEVER!"

Det funket for 3 sekunder.

Anonymkode: f39b6...f54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...