Gå til innhold

Dere unge folk. Under 35. Hva er det meste krampaktige eldre folk gjør for å virke unge og hippe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er streng når du setter grensa ved 25. Det er ikke så lett å henge med, og allerede ved 25 har vi ikke oppdaget at vi er blitt voksne. Når jeg har bikket 35 har jeg noen ganger tenkt at det blir feil å snakke om jenter og gutter, så har endelig skjønt det, da. 

Anonymkode: 56d67...e69

haha, streng nei!

Aller helst bør folk tenke på seg selv som menn og kvinner langt tidligere. Jenter og gutter er først og fremst en beskrivelse på BARN. 

Vet at folk idag sliter med å bli voksne fordi de lever i en svær barnehage, men er lov å tenke litt selv.

Er du ferdig med puberteten/ferdig utvokst, da er du mann/kvinne. Som skjer for de fleste før fylte 25.

Jeg skrev 25 nettopp fordi folk idag tar seg friheten til å være "barn" lengre. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noe som har irritert meg i alle år er når eldre sier at de føler seg som de er f. Eks 20, og blir sjokkert når de ser seg i speilet. 

 

Anonymkode: f114e...1ca

Haha, du kommer til å bli overraska når du bikker 45 :skratte:

Anonymkode: 2f44e...f6b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ulveedderkopp skrev:

haha, streng nei!

Aller helst bør folk tenke på seg selv som menn og kvinner langt tidligere. Jenter og gutter er først og fremst en beskrivelse på BARN. 

Vet at folk idag sliter med å bli voksne fordi de lever i en svær barnehage, men er lov å tenke litt selv.

Er du ferdig med puberteten/ferdig utvokst, da er du mann/kvinne. Som skjer for de fleste før fylte 25.

Jeg skrev 25 nettopp fordi folk idag tar seg friheten til å være "barn" lengre. 

 

Jeg tenker at dette går mer på formelt/uformelt, jeg da. Selv om man er over 40 så går man gjerne på "jentefest" eller drar på "jentetur". Det høres veldig rart ut å dra på "kvinnetur".

Det samme på sjekkesider - er man av den uformelle typen sier man gjerne at man er "en jente på noenogførr", mens de formelle gjerne sier "jeg er en kvinne på 43". Altså - det sier litt om hva slags personlighet man har.

Anonymkode: 2f44e...f6b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle til å skrive noe, men så ser jeg at jeg per definisjon ( fra TS sin side ) er for gammel siden jeg har blitt 35 nå nylig 🤪

Anonymkode: 7be48...866

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at dette går mer på formelt/uformelt, jeg da. Selv om man er over 40 så går man gjerne på "jentefest" eller drar på "jentetur". Det høres veldig rart ut å dra på "kvinnetur".

Det samme på sjekkesider - er man av den uformelle typen sier man gjerne at man er "en jente på noenogførr", mens de formelle gjerne sier "jeg er en kvinne på 43". Altså - det sier litt om hva slags personlighet man har.

Anonymkode: 2f44e...f6b

"venninnetur" er også rart da? 

Selvfølgelig sier det noe om personligheten,  da helst hvor selvsikre/selvstendige de er. Og ja, noen kaller seg kun "kvinne" om de skal være formelle. Og noen er ikke redd for å være voksne og kaller seg "kvinne" eller "dame" til vanlig.

Men for all del, folk kan kalle seg hva de vil.

Når folk drar på "jentetur" eller har "jentefest" tenker jeg det enten er tenåringer eller eldre som ønsker seg tilbake til ungdommen. 

Kjenner ingen andre enn tanter og onkler i 40-50 åra som kjønnsbestemmer turene og festene sine. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Handle på Bik Bok og bruke stringtruser. 

Anonymkode: 99989...fab

Hvordan vet du at folk over 35 bruker stringtruser?   Og hva slags truser skal man ellers bruke for ikke å få trusekant under trange klær??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, Ulveedderkopp skrev:

"venninnetur" er også rart da? 

Selvfølgelig sier det noe om personligheten,  da helst hvor selvsikre/selvstendige de er. Og ja, noen kaller seg kun "kvinne" om de skal være formelle. Og noen er ikke redd for å være voksne og kaller seg "kvinne" eller "dame" til vanlig.

Men for all del, folk kan kalle seg hva de vil.

Når folk drar på "jentetur" eller har "jentefest" tenker jeg det enten er tenåringer eller eldre som ønsker seg tilbake til ungdommen. 

Kjenner ingen andre enn tanter og onkler i 40-50 åra som kjønnsbestemmer turene og festene sine. 

 

"Venninnetur" kan funke, men føles for meg unaturlig å si.

Selvsikre og selvstendige? Denne må du utdype litt. Jeg er absolutt både selvsikker og selvstendig selv om jeg kaller meg for jente i uformelle settinger, men du mener motsatt?

Når jeg er på jentetur eller jentefest (eller "hurpemiddag" som jeg skal på til helgen) er det slett ikke snakk om at jeg ønsker meg tilbake til ungdommen, men rett og slett at det er en gjeng jenter (nei, beklager - kvinner) som er unge til sinns som er på tur sammen. Hører ofte at min datter skal på jentetur og jentefest også, hun har lenge igjen før hun er 40....

 

Syns slike diskusjoner er litt morsomme, fordi jeg var der selv som 20-åring hvor jeg syns alle "gamle damer" i 40-åra var ganske patetiske og krampaktig unge. Nå innser jeg at det er slik man er. Man føler seg gjerne som man er i tjueåra mentalt. Jeg leste en gang en bok som blant annet handlet om et kvinnelig spøkelse. Kvinnen døde som 95-åring, men spøkelset viste seg som 25-åring. På spørsmål om hvorfor hun viste seg som akkurat den alderen svarte hun at "fordi det er slik jeg alltid har følt meg". Som du skjønner - ikke akkurat stor litteratur, men likevel ganske betegnende for hvordan mange føler seg.

Anonymkode: 2f44e...f6b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Apocalypte skrev:

Hvordan vet du at folk over 35 bruker stringtruser?   Og hva slags truser skal man ellers bruke for ikke å få trusekant under trange klær??

Det finnes mange sømløse hipstere. Jeg bruker disse for å unngå synlige trusekanter (men jeg syns stringtruser er ganske tacky både på unge og gamle)

Anonymkode: 2f44e...f6b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo, for måten de gjør det på er teit og "ungdommelig." Det er ikke teit når en 15-åring holder mobilen på samme måte feks.

Anonymkode: 85472...fc1

Og hvordan skal da en 35-åring holde mobilen, om jeg tør spørre?
Hva slags tørket frukt kan vedkommende spise?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts

 

Jeg traff visst en nerve. Utrolig hvordan dette engasjerte😂

Anonymkode: 7c393...1d8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest #Rasshøl

Noe de sier: Men jeg ser ikke eldre ut enn niogtyve?! 

Dette er noe man hører over alt, hva med å akseptere alderen sin? Det er så jævla teit å sutre over alderen sin. Folk vil gjerne bli gamle, men de vil ikke eldes. Det henger ikke på greip. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ulveedderkopp skrev:

haha, streng nei!

Aller helst bør folk tenke på seg selv som menn og kvinner langt tidligere. Jenter og gutter er først og fremst en beskrivelse på BARN. 

Vet at folk idag sliter med å bli voksne fordi de lever i en svær barnehage, men er lov å tenke litt selv.

Er du ferdig med puberteten/ferdig utvokst, da er du mann/kvinne. Som skjer for de fleste før fylte 25.

Jeg skrev 25 nettopp fordi folk idag tar seg friheten til å være "barn" lengre. 

 

Så hvordan skal en 25 åring oppføre seg da? Eller 26...

 

Og hva med de som ikke bryr seg om sosiale normer? Jeg er dog enig i at mange er ''barn'' lengre idag, fordi de kan...

Men det har jo faktisk ingen av fordelene ved å faktisk være et barn, man må jo ansvar for alt selv, ingen foreldre som kjører deg til fotballtrening liksom... XD Så hvorfor vil folk ta seg ''friheten til å være barn'' lengre idag enn før? Er det bare at folk er mentalt mere barnslige? At de vil bare ha det gøy og ikke gjøre noe produktivt?

Hjelp meg å forstå!

Anonymkode: 76b82...73b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har altså rett over 3 år på meg til å kaste neseringen, spare håret mitt langt og slutte å spise rosiner(?). Greit å vite. 

Jeg er veldig enig i at man lett kan skille eldre fra yngre på sosiale medier, men vil ikke si at det nødvendigvis er feil av den grunn. Min gamle farfar på 90 år elsker Facebook fordi han kan dele stort og smått. Jeg ville aldri delt så mye som hang gjør, men hvis det gjør han lykkelig så kan man vel ikke si at det nødvendigvis er feil. Hvem bestemte hvordan man skal bruke sosiale medier uansett? 

 

Anonymkode: ce4cc...8ce

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes mange sømløse hipstere. Jeg bruker disse for å unngå synlige trusekanter (men jeg syns stringtruser er ganske tacky både på unge og gamle)

Anonymkode: 2f44e...f6b

Men det er jo ingen som ser trusa, hvorfor skal man bry seg da?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 timer siden, youcancallmejune skrev:

Har inntrykk av at det mest irriterende/krampaktige vi gjør er å ha draget på eller ligge med mennene og kvinnene de unge vil ha. Det er også krise hvis vi liker noen av klærne de går i, selv om det var vi som en gang i tiden "oppfant" dem. 

jeg synes det utrolig irriterende når ungdommen stjeler vår mote. Typiske eksempler er hettegenser, alle jeans i absolutt alle fasonger, alle typer sneakers (bortsett fra de svære klumpete som er in nå, de er nye, det er jeg enig i).

Noen burde starte en tråd som heter "Dere voksne over 35 - hva er det mest irriterende at ungdommen tror de eier?"

Anonymkode: 17997...58f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Hva er Borat-truse?

Anonymkode: e8c97...e60

image_1567.jpg 

Anonymkode: 5d204...b0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Apocalypte skrev:

Men det er jo ingen som ser trusa, hvorfor skal man bry seg da?  

Tja, jeg har sett i overkant mange stringtruser over buksekanter.

Men mitt svar var mest til spørsmålet om trusekanter - med sømløs truse ser man ikke trusestrikken under trange klær.

Anonymkode: 2f44e...f6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

jeg synes det utrolig irriterende når ungdommen stjeler vår mote. Typiske eksempler er hettegenser, alle jeans i absolutt alle fasonger, alle typer sneakers (bortsett fra de svære klumpete som er in nå, de er nye, det er jeg enig i).

Noen burde starte en tråd som heter "Dere voksne over 35 - hva er det mest irriterende at ungdommen tror de eier?"

Anonymkode: 17997...58f

Generational appropriation?

Anonymkode: 7c393...1d8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...