Gå til innhold

Dere unge folk. Under 35. Hva er det meste krampaktige eldre folk gjør for å virke unge og hippe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror mange misforstår det der med å forsøke være ung.

Tror ingen forsøker være unge egentlig. 

Du bare forandrer deg ikke så mye som voksen.

Det er jo ikke slik at du våkner en dag, også har hettegensern blitt ubegagelig. 

Nei den er om ikke ennå mer begagelig. Og en ting som ofte kommer med alderen, er jo mer selvsikkerhet. Alla hva andre mener betyr mindre.

Så når du skal handle melk og brød fort, så skifter du ikke, med tanke på at nå må jeg se ut som 40 på Rema.

Dama på 40 med musefletter, har alltid hatt det.

Det var ikke in da hun var 20 uansett, hun bare er sånn 😛

Miljø og personlighet har mest og si.

Tenåringer har aldri vært kule, det er bare i egne øyne 😛

Ingen vil være som de.

Og så fort folk tipper 20, så ser du individet ganske raskt.

Sure gamle gubber, var sure som 40 og.

Anonymkode: 245be...8df

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Reagerer ofte på språket til godt voksne mennesker noen ganger. Har en tante som jeg tror noen ganger prøver å tøffe seg litt(?). Vi 'barna' er alle voksne og selv over den fasen så det blir småkleint og teit noen ganger.  

Bruker ord, og uttrykk som skjera, koz, klemz som tidligere nevnt.  Men også ting som å spørre om 'skal dere dit å henge ', 'ah det var lamt', korni, hooke, lættis, yolo, joiner, lol, pluss masse mer jeg ikke kommer på nå.  Gjerne også ord som jeg brukte i min ungdom. Ikke hørt på 10-15 år,men nå har tanta tatt det opp igjen. Da blir jeg flau.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, AnonymBruker said:

Bruker sosiale medier feil. 

Anonymkode: 20fa8...6cf

Er det en ting som avslører noens alder så er det måten de bruker sosiale medier på. Enten så bruker de det altfor formelt og signerer med navnet sitt, poster samme posten flere ganger, spør private spørsmål på veggen/bildene til folk (grøss og gru!) eller ikke helt klarer å bruke tegnsetting/emojis rett. Å SKRIVE MED STORE BOKSTAVER VISER OGSÅ ALDEREN MED EN GANG. DE OVER 60 LIKER VISST Å ROPE NÅR DE SKRIVER.

Og for å ikke snakke om selfiene som postes, gjerne der de ser sånn halvdødt inn i kameraet med et slapt smil, mens kameraet er vinklet for å få med dobbelhaka og neseborene til tante Gudrunn, men bare litt over halve ansiktet hennes. Bonuspoeng for dårlig lys, og uklart fokus.

(Og før noen klager: Joda, folk skal få bruke nettet som de vil så lenge ingen blir skadet av det. Men dette er noe komisk jeg har lagt merke til gjelder for så og si alle godt voksne, så det må jo være noe sannhet i det.)

Anonymkode: 4b2f4...66c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Holder hendene på en måte som lyser "det er så viktig for meg å være ungdommelig og kuuul". Spesielt synlig når de har mobilen i den ene hånden, men ikke når de taster, bare holder den i hånden når de går, (da med hodet litt hevet og lange "selvsikre skritt"). Har ofte pekefingeren utover baksiden av mobilen og holder rundt den med resten av fingrene.

Anonymkode: 85472...fc1

Hæ? :ler:

Jeg går ofte med mobilen i ene hånda, rett og slett fordi jeg pleier å spille Pokemon Go når jeg er ute og går! :nigo: Og det er jo gamlis så det holder, så det er det ikke mye krampaktig over! Hvordan jeg holder mobilen har jeg aldri tenkt over, og jeg har i hvertfall aldri tenkt at det finnes en ungdommelig måte og en gamlis-måte. Jeg holder den godt fast så jeg ikke skal miste den og ødelegge den.

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner en kvinne som nå er i begynnelsen av 40-årene. Hun kan fint legge ut bilder av seg selv på FB der hun har musefletter i håret og går i snekkerbukse med seler. Som en 12-åring....

Anonymkode: 05955...f82

Jeg er på hennes alder og husker at snekkerbukser (gjerne med langermet body under) var in da jeg gikk på ungdomsskolen. Kanskje hun likte det så godt at hun aldri sluttet å bruke dem?

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noe som har irritert meg i alle år er når eldre sier at de føler seg som de er f. Eks 20, og blir sjokkert når de ser seg i speilet. 

 

Anonymkode: f114e...1ca

Hvorfor blir du irritert av det?
Jeg blir ikke akkurat sjokkert av å se mitt eget speilbilde, men jeg blir ofte sjokkert over hvor fort tiden går og hvor voksen/gammel jeg er. Inni meg føler jeg meg som jeg fremdeles er i slutten av 20-årene, og når ting går skeis prøver jeg fortvilt å finne noen som er mer voksen enn meg ;)
Bare vent til du bikker 30, det er da årene virkelig går fort! Dessverre våkner man aldri opp og føler seg voksen. Det er egentlig ganske trist.

Anonymkode: c318d...62d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte en ting som jeg (42 år) merker meg på facebook: gamliser som er eldre enn meg og deler falske nyheter som om det er den store sannheten. Mange som er 10-30 år eldre enn meg eier ikke kildekritikk og deler alle mulige nyhetsartikler fra ymse nettsider. De blir rimelig snurte hvis man påpeker den totale mangelen på seriøse kilder. Er man 40 er man nemlig "ung og dum" i 60/70-åringenes øyne :ler:
For ikke å snakke om den eldre garde som deler alt av gamle og nye kjedebrev på facebook, både i newsfeeden og via messenger.

En ting jeg her merket ved meg selv, er at jeg bruker én finger (pekefingeren) når jeg trykker på telefonen min (skriver melding o.l.). Dette er nok veldig typisk folk på min alder og oppover. Ungdommen bruker som oftest tomlene og taster i høy hastighet.
Tror kanskje dette har sammenheng med at jeg fikk min første tekstmelding-mobil som 23-åring, og da var det svart/hvitt skjerm med plass til en linje med tekst. Man kunne liksom ikke skrive så fort da, og dessuten måtte man tenke nøye gjennom hva man skrev siden man kun kunne skrive 160 tegn per sms! :ler: Og sms var dyrt.

Anonymkode: c318d...62d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Går med cameltoe og knuller yngre menn.

Anonymkode: 980d9...ef3

*sniff sniff* jeg lukter sjalusi. 

Anonymkode: 40a94...b8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det en ting som avslører noens alder så er det måten de bruker sosiale medier på. Enten så bruker de det altfor formelt og signerer med navnet sitt, poster samme posten flere ganger, spør private spørsmål på veggen/bildene til folk (grøss og gru!) eller ikke helt klarer å bruke tegnsetting/emojis rett. Å SKRIVE MED STORE BOKSTAVER VISER OGSÅ ALDEREN MED EN GANG. DE OVER 60 LIKER VISST Å ROPE NÅR DE SKRIVER.

Og for å ikke snakke om selfiene som postes, gjerne der de ser sånn halvdødt inn i kameraet med et slapt smil, mens kameraet er vinklet for å få med dobbelhaka og neseborene til tante Gudrunn, men bare litt over halve ansiktet hennes. Bonuspoeng for dårlig lys, og uklart fokus.

(Og før noen klager: Joda, folk skal få bruke nettet som de vil så lenge ingen blir skadet av det. Men dette er noe komisk jeg har lagt merke til gjelder for så og si alle godt voksne, så det må jo være noe sannhet i det.)

Anonymkode: 4b2f4...66c

Spot on! :hoho:

Anonymkode: 85472...fc1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En ting jeg her merket ved meg selv, er at jeg bruker én finger (pekefingeren) når jeg trykker på telefonen min (skriver melding o.l.). Dette er nok veldig typisk folk på min alder og oppover. Ungdommen bruker som oftest tomlene og taster i høy hastighet.

Haha, det er et sikkert tegn på at du er voksen hvert fall, det å taste med kun en pekefinger. Fortsett med det, det er innafor på din alder.

Anonymkode: 85472...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, herzeleid skrev:

Ikke at det plager meg, men jeg synes det er litt artig med voksne menn som omtaler seg selv som "gutt". 

"snill og ungdommelig gutt på 45" 

Spot on😂😂👉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Baktusen skrev:

Reagerer ofte på språket til godt voksne mennesker noen ganger. Har en tante som jeg tror noen ganger prøver å tøffe seg litt(?). Vi 'barna' er alle voksne og selv over den fasen så det blir småkleint og teit noen ganger.  

Bruker ord, og uttrykk som skjera, koz, klemz som tidligere nevnt.  Men også ting som å spørre om 'skal dere dit å henge ', 'ah det var lamt', korni, hooke, lættis, yolo, joiner, lol, pluss masse mer jeg ikke kommer på nå.  Gjerne også ord som jeg brukte i min ungdom. Ikke hørt på 10-15 år,men nå har tanta tatt det opp igjen. Da blir jeg flau.

Å gjøre unge folk flaue er jo bare kult da. Dere unge trenger å løse opp litt og ikke ta verden så høytidelig. Lær litt av oss gæmliser ;)

Anonymkode: 12483...dc9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"fint vær , der du er da så koselig m besøk av fam hilser fra oss her 🏡 hjemme ."

Anonymkode: 85472...fc1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? :ler:

Jeg går ofte med mobilen i ene hånda, rett og slett fordi jeg pleier å spille Pokemon Go når jeg er ute og går! :nigo: Og det er jo gamlis så det holder, så det er det ikke mye krampaktig over! Hvordan jeg holder mobilen har jeg aldri tenkt over, og jeg har i hvertfall aldri tenkt at det finnes en ungdommelig måte og en gamlis-måte. Jeg holder den godt fast så jeg ikke skal miste den og ødelegge den.

Når du går og spiller Pokemon og ikke ofrer det en tanke hvordan du holder den, så holder du den sannsynligvis (og heldigvis) ikke på den "kule" måten.

Anonymkode: 85472...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest TheCatLady
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det en ting som avslører noens alder så er det måten de bruker sosiale medier på. Enten så bruker de det altfor formelt og signerer med navnet sitt, poster samme posten flere ganger, spør private spørsmål på veggen/bildene til folk (grøss og gru!) eller ikke helt klarer å bruke tegnsetting/emojis rett. Å SKRIVE MED STORE BOKSTAVER VISER OGSÅ ALDEREN MED EN GANG. DE OVER 60 LIKER VISST Å ROPE NÅR DE SKRIVER.

Og for å ikke snakke om selfiene som postes, gjerne der de ser sånn halvdødt inn i kameraet med et slapt smil, mens kameraet er vinklet for å få med dobbelhaka og neseborene til tante Gudrunn, men bare litt over halve ansiktet hennes. Bonuspoeng for dårlig lys, og uklart fokus.

(Og før noen klager: Joda, folk skal få bruke nettet som de vil så lenge ingen blir skadet av det. Men dette er noe komisk jeg har lagt merke til gjelder for så og si alle godt voksne, så det må jo være noe sannhet i det.)

Anonymkode: 4b2f4...66c

Synes det er litt søtt og morsomt når eldre mennesker bruker sosiale medier "feil". De bruker det ikke feil slik jeg ser det, men er påvirket av sin generasjon og alder. 

Så når jeg ser noens bestemor komme med personlige spørsmål under det nye profilbildet så synes jeg det egentlig bare er litt morsomt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎27‎.‎01‎.‎2020 den 7.46, AnonymBruker skrev:

Jeans med rhinestones og broderier...

Anonymkode: 10e79...09a

Hva er galt med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 hours ago, AnonymBruker said:

Gå i Borat-truse på butikken.

Anonymkode: 5d204...b0a

Hva er Borat-truse?

Anonymkode: e8c97...e60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg svarer på overskriften..men den litt eldre garde på feks Facebook 😬 De deler så ukritisk av hele sitt liv, inkludert badebilder og personlige detaljer om sine barnebarn..jeg får vondt i magen. Litt som noen andre sier - de bruker Facebook som dagbok. 
 

Sinnsykt takknemlig for at mine foreldre ikke ønsker Facebook 😅

Anonymkode: 03661...3bc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.1.2020 den 7.46, AnonymBruker skrev:

Jeans med rhinestones og broderier...

Anonymkode: 10e79...09a

Dette er vel ikke noe de gjør for å være hippe, har ikke det alltid vært mote for damer over 50? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...