Gå til innhold

Dere unge folk. Under 35. Hva er det meste krampaktige eldre folk gjør for å virke unge og hippe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Keikolina
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ta ring i nesen fordi det er mote nå blant yngre damer

Anonymkode: 81826...cac

Oi er det det? Har hatt min i 21 år, får ta den ut da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hettegenser!!

Anonymkode: eb1dc...716

Drit å dra. Gir aldri fra meg hettegenserne mine! 😝

Anonymkode: 30afb...2f8

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en på facebook som skriver «koz» 🤦🏼‍♀️ Fjortisspråk er flaut på fjortiser, så når en mann på 50 gjør det så må jeg bare hoppe over det som står der 

Anonymkode: 9aab8...081

Jeg trodde bare det var sånn folk over 30 sa da de var unge og at ikke de unge i dag sier slikt. Men jeg følger ikke så godt med. 

8 timer siden, Ulveedderkopp skrev:

som personen over her sier, å beskrive seg selv som "jente" eller "gutt", spesielt når en er over 25. Nå føles det verre å omtale seg som gutt da (litt som å kastrere seg selv). 

Du er streng når du setter grensa ved 25. Det er ikke så lett å henge med, og allerede ved 25 har vi ikke oppdaget at vi er blitt voksne. Når jeg har bikket 35 har jeg noen ganger tenkt at det blir feil å snakke om jenter og gutter, så har endelig skjønt det, da. 

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bruker sosiale medier feil. 

Anonymkode: 20fa8...6cf

Vi bruker det ikke feil, vi bruker det bare som vi gamle gjør. Er ikke det greit at vi kan bruke det på ulike måter, så vet vi hva vi har å forholde oss til? Dersom jeg skulle brukt det som min tenåringsdatter, hadde det derimot vært kleint. 

Anonymkode: 56d67...e69

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har inntrykk av at det mest irriterende/krampaktige vi gjør er å ha draget på eller ligge med mennene og kvinnene de unge vil ha. Det er også krise hvis vi liker noen av klærne de går i, selv om det var vi som en gang i tiden "oppfant" dem. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ta ring i nesen fordi det er mote nå blant yngre damer

Anonymkode: 81826...cac

Hallo, det var rimelig in med ring i nesa fra slutten av 80-tallet og mot midten av nittitallet også. ( Dvs..det var muligens mest vanlig fra -94 og noen år fremover.)  Det er mulig at de har hatt ringen i nesa i mer enn 25 år.. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg mentalt som 16. Jeg var voksen for alderen den gangen, men det føles ikke ut som om utviklingen har gått så mye videre. Har opplevd tiden frem til 39, så har livserfaring men neppe så mye utvikling. 

Anonymkode: 4fcc1...42a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De som har på snapchat-filter på profilbildene sine. 

Anonymkode: 543bd...a94

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt ring i nesa siden jeg var 14 år. Dvs i 30 år nå. Slutter ikke med det bare for noen ungjenter har funnet ut at de synes det er kult. 

Anonymkode: 5a109...276

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handle på Bik Bok og bruke stringtruser. 

Anonymkode: 99989...fab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De som har på snapchat-filter på profilbildene sine. 

Anonymkode: 543bd...a94

Det er harry uansett alder. 

Anonymkode: 5a109...276

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de på død og liv skal kle seg sexy og spille på sex i alle settinger. Ikke at det er så mye bedre når man er ung, men da er det på en måte mer akseptabelt fordi man ikke har like mye livserfaring, og gjerne ikke har funnet helt ut hvem man er.

Man kan fint være sexy som voksen/eldre også, men gjerne uten å vise overdreven kløft/hud i upassende settinger!

Anonymkode: eb389...e79

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:

Bruker sosiale medier feil. 

Anonymkode: 20fa8...6cf

Hva tenker du på, da?

Anonymkode: e8c97...e60

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 hours ago, AnonymBruker said:

Hettegenser er så digg, det skal jeg aldri sluttte å gå med 👊

Anonymkode: 39d04...5ee

Tipper det er mest et problem om man klær seg i en stil der man forsøker være hipp. En fin eller koselig hettegenser med passende bukser er ikke et problem selv om man er 40. Men om man forsøker spille ung og komme med kleine slenguttrykk i tillegg....

Anonymkode: 462c0...45e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker du på, da?

Anonymkode: e8c97...e60

Som personlig dagbok, f.eks....

Anonymkode: eb389...e79

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en på facebook som skriver «koz» 🤦🏼‍♀️ Fjortisspråk er flaut på fjortiser, så når en mann på 50 gjør det så må jeg bare hoppe over det som står der 

Anonymkode: 9aab8...081

Men det er kult når folk i tjueårene sier det, for da er det selvfølgelig ironisk.. Helt lol, faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skriver sånn: "fiiineste 😘" og lignende kommentarer på sosiale medier til venninner.

Går og ter seg som om de var unge og kule. Kan ikke beskrives med ord.

Bruker uttrykk de tror er in å bruke, men som ikke er det.

Holder hendene på en måte som lyser "det er så viktig for meg å være ungdommelig og kuuul". Spesielt synlig når de har mobilen i den ene hånden, men ikke når de taster, bare holder den i hånden når de går, (da med hodet litt hevet og lange "selvsikre skritt"). Har ofte pekefingeren utover baksiden av mobilen og holder rundt den med resten av fingrene.

Spiser rosiner.

Er veldig forfengelige og klarer ikke være naturlige, ser det på bevegelser. Kan f.eks ikke bøye seg naturlig fordi da henger håret "feil".

Sier ting i rart tonefall, litt opp og drar på det siste ordet i en setning. Litt sånn "mhmmmm ;)" og så beveger hodet som som om de blir flørtet med av verden, men det blir de ikke, de bare tror de blir kule og ungdommelige av å gjøre sånn.

Kommer ikke på noe mer nå.

Anonymkode: 85472...fc1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Spiser rosiner

Anonymkode: 245be...8df

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skriver sånn: "fiiineste 😘" og lignende kommentarer på sosiale medier til venninner.

Går og ter seg som om de var unge og kule. Kan ikke beskrives med ord.

Bruker uttrykk de tror er in å bruke, men som ikke er det.

Holder hendene på en måte som lyser "det er så viktig for meg å være ungdommelig og kuuul". Spesielt synlig når de har mobilen i den ene hånden, men ikke når de taster, bare holder den i hånden når de går, (da med hodet litt hevet og lange "selvsikre skritt"). Har ofte pekefingeren utover baksiden av mobilen og holder rundt den med resten av fingrene.

Spiser rosiner.

Er veldig forfengelige og klarer ikke være naturlige, ser det på bevegelser. Kan f.eks ikke bøye seg naturlig fordi da henger håret "feil".

Sier ting i rart tonefall, litt opp og drar på det siste ordet i en setning. Litt sånn "mhmmmm ;)" og så beveger hodet som som om de blir flørtet med av verden, men det blir de ikke, de bare tror de blir kule og ungdommelige av å gjøre sånn.

Kommer ikke på noe mer nå.

Anonymkode: 85472...fc1

Les overskriften en gang til. Du skriver om feil ting. Å spise rosiner eller holde mobiltelefonen mens man går er ikke noe eldre folk gjør for å krampaktig virke yngre, akkurat....

Anonymkode: 05955...f82

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...