Gå til innhold

Går opp i vekt på 1000 kalorier


småtøfler

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er 173 høy og veier ca 59 kg. For bare en uke siden veide jeg 56. Jeg slet litt med spiseforstyrrelser og spiste under 500 kalorier om dagen over noen uker. Spiseforstyrrelsene er der selfølgelig fortsatt, men prøver å bli bedre:)

Begynte å spise litt over 1000 kalorier hver dag for noen uker siden og gikk opp 3 kg ganske fort. Jeg har gått fra å spise lite til litt mer flere ganger før og vet at man går opp noen kg fordi kroppen vil holde på maten fordi den er vant til å bli sultet, men de andre gangene jeg har hold på sånn, går jeg alltid ned kiloene noen dager etterpå. Nå har det gått over to uker og jeg har fortsatt ikke gått ned de kiloene igjen. Har ikke spist mer enn 1500 kalorier om dagen så hvorfor har jeg gått opp i vekt? 

Går noen ganger enda mer ned når jeg begynner å spise mer i perioder, så hvorfor går ikke de kiloene bort nå? 

Finner ikke svar noen andre steder så hadde vært fint om noen her visste litt om sånt:) føler at jeg bare fortsetter å gå opp i vekt og er redd for at jeg skal begynne å spise for lite igjen pga dette

Endret av småtøfler
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søk profesjonell hjelp. Spiseforstyrrelser er ikke noen spøk. Tråden er rapportert. 

Anonymkode: f1cfe...53f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har du så fokus på vekten??? Du kan jo gå opp 5-10 kg og fortsatt være slank!!!

Anonymkode: a81ad...f3e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, småtøfler skrev:

Hei. Jeg er 173 høy og veier ca 59 kg. For bare en uke siden veide jeg 56. Jeg slet litt med spiseforstyrrelser og spiste under 500 kalorier om dagen over noen uker. Spiseforstyrrelsene er der selfølgelig fortsatt, men prøver å bli bedre:)

Begynte å spise litt over 1000 kalorier hver dag for noen uker siden og gikk opp 3 kg ganske fort. Jeg har gått fra å spise lite til litt mer flere ganger før og vet at man går opp noen kg fordi kroppen vil holde på maten fordi den er vant til å bli sultet, men de andre gangene jeg har hold på sånn, går jeg alltid ned kiloene noen dager etterpå. Nå har det gått over to uker og jeg har fortsatt ikke gått ned de kiloene igjen. Har ikke spist mer enn 1500 kalorier om dagen så hvorfor har jeg gått opp i vekt? 

Går noen ganger enda mer ned når jeg begynner å spise mer i perioder, så hvorfor går ikke de kiloene bort nå? 

Finner ikke svar noen andre steder så hadde vært fint om noen her visste litt om sånt:) føler at jeg bare fortsetter å gå opp i vekt og er redd for at jeg skal begynne å spise for lite igjen pga dette

Dette er innbilning. Selv om du holdt senga hele dagen, ville du fortsatt brent minst 1000 kalorier per dag. Du er så redd for å gå opp i vekt at du ser «spøkelser i høylys dag». Du trenger å bli litt mer moden og forstå at helsen din er det viktigste du har. 

Anonymkode: bfa85...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære trådstarter, 

Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.

Du kan også ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver. Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her. Håper du får hjelp til å bli frisk, ingen skal måtte ha det sånn som du har det nå.

 

Med vennlig hilsen,

_popcorn_, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...