Gå til innhold

Kjøkkenfornyelse, er det verdt det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mitt kjøkken er litt småslitt, er et Ikea-kjøkken. Har dsv ikke penger til å sette inn nytt nå, men så en annonse for kjøkkenfornyelse, der man kan male eksisterende kjøkken, sette inn nye fronter osv. Noen som har gjort det, og ble dere fornøyd? Hva betalte dere? 

Anonymkode: 8d416...646

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi fikk et tilbud på fornyelse av vårt kjøkken. 77 000 skulle de ha for:

21 stk over og underskapsdører med hengsler og demping

2 stk dekksider/endesider

5 stk nye skuffer med demping

Sokkel, passbiter, lyslister, sokkel mot tak

7 stk nye skap

1 stk karusell til hjørneskap

1 stk vask

Håndtak

Benkeplater

Demontere og kaste gammelt kjøkken

 

 

Vi tok heller å kjøpte et epoq-kjøkken til 50 000 og brukte 50 000 på nye vegger, gulv, hvitevarer, rørlegger og elektriker osv. Ble nok litt mer jobb, men jeg synes den kjøkkenfornyinga ble for dyr. 

Anonymkode: 7905a...0ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det selv for tiden. Pusser ned og maler med gulvmaling. Spraylakkerer håndtakene. Det ser foreløpig veldig bra ut. Det tar litt tid, jeg tar 3 dører i slengen nede i boden, 2 strøk. Men jeg har brukt 1000 kr på utstyr, istedet for 10 000 kr som verkstedet skulle ha. 

Anonymkode: 42464...9f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør det selv for tiden. Pusser ned og maler med gulvmaling. Spraylakkerer håndtakene. Det ser foreløpig veldig bra ut. Det tar litt tid, jeg tar 3 dører i slengen nede i boden, 2 strøk. Men jeg har brukt 1000 kr på utstyr, istedet for 10 000 kr som verkstedet skulle ha. 

Anonymkode: 42464...9f4

Kan jeg spørre hva slags utstyr du bruker? Skal snart i gang selv, og vil gjerne forberede meg litt :) Noen tips ellers? Og hvilken farge maler du?

Anonymkode: b4250...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det ikke an å kjøpe nye fronter hos Ikea? Eller har de nye skapstammer nå? Bytt håndtak. Det gjør mye for et kjøkken!

Anonymkode: 8c332...541

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...