Gå til innhold

Så mange norske damer bryr seg ikke om utseende


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Livet er rett og slett for kort til å bry seg om hva du mener. Jeg trener, spiser sunt og passer hygienen. Vil påstå at jeg ser mye bedre ut enn de tacky østeuropeerene. Eier ikke et eneste sminkeprodukt, og har dermed en sunn rynkefri hud selv om jeg nærmer meg 40. Håret er heller ikke ødelagt av kjemikalier, og er derfor fremdeles mykt, tykt og skinnende. Garderoben bærer preg av at jeg har jobb med uniformsplikt, og jeg egt bare trenger fritidsklær og et par penantrekk. Jeg fyller parodien med turbukse og allværsjakke på butikken, jeg går nemlig dit. 

Anonymkode: 4e1a2...ab6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 hours ago, AnonymBruker said:

Det er riktig. Jeg bryr meg ikke. Det sluttet jeg å gjøre da jeg bikket 20. Kler meg i det jeg vil, sminker meg ikke og gjør det som skal til for å være komfortabel gjennom dagen. Dusjer daglig, pusser tenner morgen og kveld og har rene klær. Det får holde. 

Anonymkode: 9bc83...ecc

Samme her, godt å se at det er flere. :) Det irriterer meg at mange mener at jeg liksom skal ha en plikt til å pynte meg fordi jeg er kvinne.

Anonymkode: 50b9d...32b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de heller vil prioritere andre ting, så lenge man er ren osv, hva har det å si for deg hva fremmede mennesker går i til daglig? Så flott at vi har den friheten til å gå som man vil her, det er true freedom 🤣

Anonymkode: 5387b...09a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glad i å pynte meg. Kan ha kjole til konfirmasjon/bryllup men helst ikke. Pleier i hverdagen å ha fin bukse/topp med flate sko. (Ryggproblemer). Ser nok feminin ut likevel, men ikke jålete. 

Anonymkode: 469bc...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg synes at veldig mange /de fleste damer fra 30 og oppover ikke pynter seg noe særlig ... og andre damer fra Russland , polen osv er mye mer feminine. Klarer ikke norske damer å pynte seg og være feminine? Jeg selv er en kvinne og har opptatt av dette, men når jeg ser meg rundt så synes jeg at mange ser stusselige ut..som om de ikke bryr seg

Anonymkode: 5b41d...310

Jeg pynter meg aldri! Finnes ikke noe verre enn å være pyntet, takke meg til comfy klær. 

Har heller aldri opplevd at jeg har følt meg stusselig selv om jeg ikke bryr meg om å pynte meg. 

Finnes nok av stusselige folk som pynter seg også, ingen tvil om det. Stusselighet sitter ikke alltid på kroppen, den sitter også ofte i hodet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Dævendøtte skrev:

Jeg pynter meg aldri! Finnes ikke noe verre enn å være pyntet, takke meg til comfy klær. 

Har heller aldri opplevd at jeg har følt meg stusselig selv om jeg ikke bryr meg om å pynte meg. 

Finnes nok av stusselige folk som pynter seg også, ingen tvil om det. Stusselighet sitter ikke alltid på kroppen, den sitter også ofte i hodet. 

Opplever du at folk behandler deg annerledes når du er pyntet vs når du går i comfy klær?

Anonymkode: 5387b...09a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dævendøtte
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Opplever du at folk behandler deg annerledes når du er pyntet vs når du går i comfy klær?

Anonymkode: 5387b...09a

Nei, men som jeg skrev, jeg pynter meg aldri. Så jeg kan egentlig ikke svare nøyaktig.

Det jeg merker godt, er at etter jeg begynte å smile mye mer, da ble folk annerledes mot meg. Jeg smiler, snakker til fremmede hvis jeg har noe positivt å si, hjelper andre, møter folk på en hyggelig måte. Det gjorde jeg ikke alltid tidligere. Et smil gjør faktisk dagen bra, ikke bare for meg, men for de rundt meg også.

Går i hele og rene klær, men jeg klarer ikke klær med glidelås, knapper, blonder, stæsj osv. Helst vil jeg være naken ;)  Og går alltid, uten unntak, i joggesko. Drivet eget firma med mange ansatte, kan titulere meg som direktør om jeg ønsker, mange har fått hakeslepp når jeg ramler inn på kontoret for å snakke business, i Adidas og Nike fra topp til tå :) Men firmaet går så det suser, jeg er respektert i bransjen og vet hva jeg er god for. Uten kjoler og skjørt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange norske menn er jo feite og late, mens utalandske er så fine😍😍

Anonymkode: 32f5c...e2c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Opplever du at folk behandler deg annerledes når du er pyntet vs når du går i comfy klær?

Det hadde vært veldig rart hvis de jeg omgås skulle behandle meg forskjellig ut i fra hvilket antrekk jeg har på meg...

Anonymkode: 0fff5...149

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

😂😂 Ja, skjønner du synes vi ser kjedelige ut hvis du mener at øst europeisk stil burde vært idealet. For min del er det totalt uaktuelt å kle meg ut som ei hore. 

Anonymkode: ecf0f...1fa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😂😂 Ja, skjønner du synes vi ser kjedelige ut hvis du mener at øst europeisk stil burde vært idealet. For min del er det totalt uaktuelt å kle meg ut som ei hore. 

Anonymkode: ecf0f...1fa

kle seg ut som ei hore? hvor gammel er du ?:sjokkert:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry mac, men norske menn er mye verre. Overvektige, despo, har hverken manerer eller kan kle seg. Og så sitter de på nettet og ranter om at de ikke får dame.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakgrunnen for dette er jo at norske kvinner i stor grad er likestilt og selvstendige, de har utdannelse og jobb og er sin egen lykkes smed. Da velger de stil helt fritt, bortsett fra noen bransjemessige forventninger til jobbantrekk (finans, bank f.eks). På fritiden gjør alle som de vil, og noen er glad i mote og stil, mens andre er glad i hjemmekos eller friluftsliv.

I Øst-Europa har det i stor grad vært at en kvinnes lykke avhenger av å kapre en mann, de har i liten grad hatt mulighet til å være sin egen lykkes smed. Så da må de fremstå som attraktive hele tiden, og konkurrere med andre kvinner om best utseende. Så har det ut fra dette utviklet seg en kultur med høye krav til å ivareta utseendet.

Jeg foretrekker den norske modellen, selv om det betyr at norske kvinner doller seg opp mindre. Jeg opplever at de jeg kjenner liker å se bra ut, men det er lite miniskjørt og hæler i hverdagen.

Anonymkode: 4fff2...86c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AfricanQueen skrev:

kle seg ut som ei hore? hvor gammel er du ?:sjokkert:

Vet ikke om et annet ord som beskriver stilen bedre 🤔 Man trenger ikke å være en hore for å se ut som en.

Anonymkode: ecf0f...1fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er forskjell på dette da, å fly rundt i joggebukse, friluftsjakke, ettervekst ned til ørene, med småfett hår, og generelt ustelt ansikt. Veldig mange norske kvinner og menn går kledd sånn hver dag. Skal lite til for å se litt pyntet ut.

Anonymkode: 39d40...4e9

Hvor bor du egentlig? Jeg har ikke møtt en eneste person som et sånn du beskriver...

 

Ellers er jeg helt uenig i at norske kvinner ikke bryr seg om utseendet, men man har jo forskjellig smak. Jeg går ikke til frisør og bruker ikke sminke, men håret mitt er noe av det jeg får mest komplimenter for, og jeg synes ikke sminke utover maskara er pent, det ser bare tacky ut. Farger øyenvippene noen ganger i året, da. Men ikke frisør betyr altså ikke fett hår (hygiene), eller ettervekst (du må forøvrig ha brydd deg om utseendet for å ha ettervekst, ellers hadde det jo ikke blitt farget i første omgang...).

Jeg synes nylonstrømper er skikkelig horete, så det går jeg aldri i. Enten varmt nok til bare bein under skjørtet, eller ullstrømpebukse. Jeg liker ikke hæler, så går i flate støvletter. Jeg kunne teoretisk sett fint gått i joggebukse typ hjemme eller til butikken om jeg fant en kul en, da med en tilsittende topp, men per nå har jeg ingen, så alternativet blir cargobukse eller tights. Oftest går jeg i skjørt, bare fordi jeg liker det. Behagelige skjørt, ikke sånne stive fæle østeuropeer skjørt.

Lange falske negler er helt uaktuelt, ikke synes jeg det er det minste pent, og ikke kan jeg ha det siden jeg klatrer. Klatringen for meg forøvrig definerte muskler i armer, skuldre og rygg, noe jeg synes er veldig pent.

Vi har nok bare skikkelig forskjellig smak ts...

Anonymkode: b766c...fcd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Garderoben bærer preg av at jeg har jobb med uniformsplikt, og jeg egt bare trenger fritidsklær og et par penantrekk. Jeg fyller parodien med turbukse og allværsjakke på butikken, jeg går nemlig dit.

:5: 

Slik fungerer det her også. Ser ikke poenget med å ha skapet fullt av "fine" klær som ikke blir brukt. På jobb må jeg bruke tildelt arbeidstøy og hjemme går jeg rundt i joggebukse og T-skjorte. Dermed er det bare mellom jobb og hjemme jeg trenger noenlunde OK klær, så da tenker jeg dongeribuksa og allværsjakken duger plenty. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om et annet ord som beskriver stilen bedre 🤔 Man trenger ikke å være en hore for å se ut som en.

Anonymkode: ecf0f...1fa

Lett kledd kanskje ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig trist å se at så mange rakker ned på østeuropeere. Kan man ikke si at man liker avslappet stil, uten å rakke ned på andre?

Å kalle andre slutty, overstæsja og horete, samtidig si at vi ikke undertrykker damer i Norge, passer ikke i samme setning. Jeg skjønner ikke hva dere snakker om. Ingen av mine venninner fra østauropa er tacky eller horete i stilen når de pynter seg. 

Anonymkode: 573e8...864

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unngår å pynte meg mye i hverdagen, men sminke og hår prioriteres for egen selvfølelse, og vanlige jobbantrekk. Hvis å "pynte seg/ kle seg feminint" betyr sexy klær/korte skjørt/dyp utringning osv, unngår jeg det offentlig mye pga. uakseptabel respons fra menn. Jeg ønsker rett og slett ikke den type oppmerksomhet.

Anonymkode: 2a30a...8a9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Ingen damer drar vel mer blikk enn ei dame i skjørt og nylonstrømpekledde bein. Anonymkode: 6e124...e34

...og der har du nok en grunn til at vi andre ikke gjør det der. Vi trenger ikke å spille på utseendet og få tilbakemelding på at vi er vakre/deilige; vi er sterke nok til å være kvinner med tro på oss selv akkurat
slik som vi er.
                                                                Vi selger oss ikke. 

                                                                              :) 

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...