Gå til innhold

Jeg skal male, men jeg er helt blind på sånt!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lover :) Men har ikke overtagelse før om tre uker, selv om jeg har fått nøkkel vil jeg ikke sette i gang før da. Selv om det klør og verker på å komme i gang 😜 

Anonymkode: cf522...d38

Er faktisk i samme situasjon selv, bare at det er enda lengre til jeg overtar. Har likevel malt alle rom, haha, klarte ikke å vente. Men sikkert lurt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 3 uker senere...

Da er vi snart i gang! Mens jeg har stått med meiselhammer på badet i dag, fikk jeg hjelp med fjerning av skruer, trekking av plugger og sparkling av hull i stuen. 

Søndag demonterte vi alle frontene på kjøkkenet og fjernet tapeten på det som skal bli kontrastvegg. 

Nå skal det pusses fronter mens badet rives ferdig og skal opp igjen. Så skal det males! 
 

 

Anonymkode: cf522...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da er vi snart i gang! Mens jeg har stått med meiselhammer på badet i dag, fikk jeg hjelp med fjerning av skruer, trekking av plugger og sparkling av hull i stuen. 

Søndag demonterte vi alle frontene på kjøkkenet og fjernet tapeten på det som skal bli kontrastvegg. 

Nå skal det pusses fronter mens badet rives ferdig og skal opp igjen. Så skal det males! 
 

 

Anonymkode: cf522...d38

Så gøy! Endelig noen som oppdaterer fremgangen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å rive badet var jo interessant. 
Først har de platet kortveggene. Så har de satt opp stendere og laget langveggene. Så er jo umulig å få vekk platene i hjørnene uten å fjerne stendere. Jeg ga opp også får han som skal bygge det opp igjen ta det. Han bruker sikkert tre minutter på det jeg bruker minst 30 på 🤪

Get-mannen kommer og fikser i morgen da det er ramlet en ledning ut av boksen på veggen. Så kommer forhåpentligvis bad-mannen og begynner på gulvet. Det blir innledende pusseøvelser på skapdørene på kjøkkenet i morgen også. Så må membraner og sånt tørke. Litt usikker på om det blir gjort så mye i helgen! Har kjøpt nye ventiler da de som var det var ganske så gule i sin hvite plast. Tror jeg må male taket på badet også, om det ikke funker å bare male det. Rødt støv overaaaalt!! 

Jeg går forøvrig som en ku etter gårsdagens meiselhammerorgie. 

Anonymkode: cf522...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Et tips når det gjelder lysbrytere og stikkontakter som er gulnet:

Fyll en bøtte med en kraftig salmiakkblanding og la dem stå over natten.

NB! Ikke brytere med tall på - salmiakken løser opp tallene. Det ble vesentlig forbedring når jeg gjorde dette i boligen jeg solgte for noen år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, Blondie65 skrev:

Et tips når det gjelder lysbrytere og stikkontakter som er gulnet:

Fyll en bøtte med en kraftig salmiakkblanding og la dem stå over natten.

NB! Ikke brytere med tall på - salmiakken løser opp tallene. Det ble vesentlig forbedring når jeg gjorde dette i boligen jeg solgte for noen år siden.

Takk for tips! 

Anonymkode: cf522...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tips fra damen på Jernia i går om å vaske ned med trestjerners gulvvask istedetfor salmiakk. 
Åh hildrande du som den løste opp dritt! Det tilsynelatende rene hvite kjøleskapet var ikke så rent allikevel for å si det sånn. 
Nå er alle fronter osv vasket, pussing neste! 
Har revet opp belegget på badet som lå under flisene i dag, i morgen skal membran på. 

Anonymkode: cf522...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker ikke vente på badet, så jeg begynte på kjøkkenskrogene i dag. Ett strøk og malingen er våt! 
 

C7C7C157-D140-4ACD-94E3-DF0C5AEC1DEC.jpeg

2CBD6350-7166-46ED-AB99-235DE5F460E1.jpeg

Anonymkode: cf522...d38

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wisdom-vegg. Må ha et strøk til. Skapdørene til kjøkkenet males ferdig i dag, så da blir det montering i helgen, og maling av resten av veggene. 

1E270BF8-604B-4CAF-9AB7-CCE24310732C.jpeg

Anonymkode: cf522...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipsterbrunt kjøkken. Ser grågrønt ut!? 

Får vel slenge ut før-bilde igjen og. 

Foliere oppvaskmaskinen til børstet stål? Jeg kjøper ikke ny før den ryker! 😇

IMG_20200228_201136.jpg

IMG_20200125_135654.jpg

Anonymkode: cf522...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morgendis og Wisdom. 
Har snart brukt tre liter og fem strøk på den jævla kontrastveggen! 
Må si jeg er meget fornøyd med morgendisen, selv om det er noe drit å male lyse farger, spesielt strøk to. 
Men det blir bra, spesielt når jeg skrur av arbeidslampen på 1000 watt ser det perfekt ut 😂😂

2BD3F535-7C05-4773-A296-A72F6E6074F1.jpeg

Anonymkode: cf522...d38

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått opp vegger på badet. I morgen er møblene på plass! 
Anser meg som ferdigmalt, begynner vel å flytte inn så smått i helgen. Kjøkkenfrontene har fått håndtak igjen, nye lister rundt dørene, jeg synes Morgendis var veldig fin, er veldig fornøyd med den! 
Fem strøk med Wisdom ble det tilslutt....nesten tre liter på den lille veggen. Så mye for kanskje å bruke resten et annet sted 🤪

DD9B05DC-59DE-4FCA-8313-67D60C4B1B8C.jpeg

Anonymkode: cf522...d38

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...