Gå til innhold

Dere som stemmer FrP og Høyre, på hvilke måter har deres politikk beriket ditt personlige liv i så måte, de siste årene?!


NoMore

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det har det ikke, og det hadde jeg ikke forventet heller. Jeg anser det som et mål å legge opp sitt liv på en slik måte at hvem som sitter i regjering ikke er utslagsgivende for din lykke. Med andre ord at du er uavhengig av statsapparatet, som jo er en målsetning for høyresiden i større grad enn det er for venstresiden.

Jeg er langt fra enig i alt de borgerlige står for, det handler mest om å unngå det venstresiden står for. Som for eksempel formueskatt (som forhindrer entrepreneurskap), eiendomsskatt (fullstendig urimelig skattelegging etter mitt syn), en hinsides innvandringspolitikk (som legger et enormt press på velferdsstaten). 

I lokalpolitikken blir forskjellene litt mer tydelige. Oslo raseres fullstendig av MDG og jeg personlig mener flere deler av byen er langt mindre hyggelige enn før, og verre blir det. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "beriker" mitt personlige liv selv, jeg trenger ikke det offentlige til å gjøre det for meg. Høyre-politikk muliggjør det i større grad enn de som mener de skal bestemme hva andre skal like og tar mest mulig av pengene mine for å betale for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Lønnesirup01 skrev:

 

Jeg er langt fra enig i alt de borgerlige står for, det handler mest om å unngå det venstresiden står for. Som for eksempel formueskatt (som forhindrer entrepreneurskap), eiendomsskatt (fullstendig urimelig skattelegging etter mitt syn), en hinsides innvandringspolitikk (som legger et enormt press på velferdsstaten). 

I lokalpolitikken blir forskjellene litt mer tydelige. Oslo raseres fullstendig av MDG og jeg personlig mener flere deler av byen er langt mindre hyggelige enn før, og verre blir det. 

Dette kunne jeg skrevet selv. 

Jeg er også langt fra enig i alt de borgerlige står for, men mener venstresiden er et mye verre alternativ. Du har nevnt tre av grunnene, det er også flere.

Helt enig også angående Oslo. Vi ser i praksis hvor ødeleggende det er å la venstresiden styre. Nå forestill deg dette på nasjonalt nivå. Brrrrr, jeg får frysninger av tanken. 

Når det er sagt synes jeg det er strålende uten arveavgift, eiendomsskatt, osv. Men i år har Erna skuffet meg fullstendig, så jeg melder pass fremover. 

Endret av Drizzt
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Lønnesirup01 skrev:

Det har det ikke, og det hadde jeg ikke forventet heller. Jeg anser det som et mål å legge opp sitt liv på en slik måte at hvem som sitter i regjering ikke er utslagsgivende for din lykke. Med andre ord at du er uavhengig av statsapparatet, som jo er en målsetning for høyresiden i større grad enn det er for venstresiden.

Jeg er langt fra enig i alt de borgerlige står for, det handler mest om å unngå det venstresiden står for. Som for eksempel formueskatt (som forhindrer entrepreneurskap), eiendomsskatt (fullstendig urimelig skattelegging etter mitt syn), en hinsides innvandringspolitikk (som legger et enormt press på velferdsstaten). 

I lokalpolitikken blir forskjellene litt mer tydelige. Oslo raseres fullstendig av MDG og jeg personlig mener flere deler av byen er langt mindre hyggelige enn før, og verre blir det. 

MDG gjør Oslo til en bedre sted å bo. Nå har det blitt mye bedre i Oslo etter at AP-ledet byråd tok over. Tidligere var det helt elendig med tanke hvordan byen blir styrt. Eiendomsskatt er ett av de gode forslagene byrådet har kommet med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regionsreformen. Ville aldri skjedd uten en høyreregjering. Vi har alt for mange administrative enheter i dette lille landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av vitsen med å stemme på disse partiene er ikke først og fremst politikken de fører, men å "sperre" for politikken på venstresiden. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...