Gå til innhold

Hvis Adam og Eva ikke hadde spist av frukten...


Rottenikken1

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Rogadame skrev:

Syns det er ganske underholdene, når JV kommer på døra mi pleier de å bli ganske svette for jeg stiller spørsmål de ikke kan svare på 😄

Men den som spammer KG med forkynnelser gidder jo ikke svare skikkelig, spyr bare ut masse bibelvers

Husk at JV har sin egen versjon de også. Plukket ut og lagt til som de selv ønsker.

Anonymkode: 6aa06...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Rottenikken1 skrev:

Nei. Jeg kaster ikke bort tid på folk som ikke er oppriktig interessert 

Det vil være nesten ikke eksisterende her inne i hvert fall.

Anonymkode: 6aa06...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor skal vi bry oss om bibelen nå i vår moderne tid med så mye informasjon? Vi har jo aldri før i historien hatt tilgang til så mye informasjon.  

Jo - det er VELDIG GODE GRUNNER til å undersøke bibelen. Hvorfor undersøke bibelen?

Hvis du klikker på linken og ser så ser du samtidig at jehovas vitner ikke er en farlig sekt og umulig kan ha onde griske intensjoner. 

Endret av Rottenikken1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Okapi skrev:

La oss ta påstanden om at bibelen er uendret for god fisk, for diskusjonens skyld. Med premisset du legger til grunnDersom vi finner en annen bok som også er tilsvarende uendret, har den også overnaturlig beskyttelse fra himmelen? Hva om den motsier bibelen, og/eller er eldre en bibelen?

Gamle testamente motsier nye testamentet. Jødene forkaster treenighet. Læren om tre guder kommer ikke fram i det hele tatt i GT, så får man en versjon som undergraver GT, så har du en annen Abrahams religion som også forkaster tre guder. To mot en 😁😁

Anonymkode: 9ba93...13e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor skal vi bry oss om bibelen nå i vår moderne tid med så mye informasjon? Vi har jo aldri før i historien hatt tilgang til så mye informasjon.  

Jo - det er VELDIG VELDIG GODE GRUNNER til å undersøke bibelen. Hvorfor undersøke bibelen? 

Hvis du klikker på linken og ser, så ser du også at jehovas vitner ikke er en farlig sekt og umulig kan ha onde griske intensjoner. 

Endret av Rottenikken1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Rottenikken1 skrev:

Nei. Jeg kaster ikke bort tid på folk som ikke er oppriktig interessert 

Jeg har jo masse  spm  om feks logistikken deres rundt dommedag  og hvordan det er å tolke  bibelen bokstavelig  ,og hva gode ting dere gjør for verden bortsett fra å forkynne? ( hjelpearbeid feks som mormonere  har starta med nede v flykningleirene i Hellas,  deler ut vann og pledd..ikke bare bibelord)

 

Hvis dere skal absolutt  gi meg våkn opp/ vakttårnet  så er det vel rett og rimelig at jeg kan gi dere en utgave av illustrert vitenskap?

Men det er jo tydeligvis en enveis  kommunikasjon;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har tilgang på informasjon, men søker den ikke. 

Vi har tilgang på nåde, men søker heller ikke den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Hvis man sammenligner Bibelen med gamle håndskrifter, ser man at den i det store og hele er uforandret, til tross for årtusener med avskrifter på lite holdbare materialer. Men det er blitt funnet flere tusen gamle bibelhåndskrifter. I noen av dem er det flere avvik, noe som viser at det ble gjort feil i avskrivningen. De fleste av disse avvikene er ubetydelige og endrer ikke tekstens mening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Verden skrev:

Nei. Hvis man sammenligner Bibelen med gamle håndskrifter, ser man at den i det store og hele er uforandret, til tross for årtusener med avskrifter på lite holdbare materialer. Men det er blitt funnet flere tusen gamle bibelhåndskrifter. I noen av dem er det flere avvik, noe som viser at det ble gjort feil i avskrivningen. De fleste av disse avvikene er ubetydelige og endrer ikke tekstens mening. 

Ja, men det er jo helt riktig. Men folk vil jo ikke tro på det. Det er altfor mange ateister. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Rogadame skrev:

 

Beklager  dobbeltpost🙈 Må være lov med ateist humor , når man blir bombardert med bibelvers 😂

Endret av Rogadame
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Rottenikken1 skrev:

Ja, men det er jo helt riktig. Men folk vil jo ikke tro på det. Det er altfor mange ateister. 

 Er det det du prøver på , vende oss om ?

Skal du redde oss? 😉

Dere får  kjempegod plass i paradiset  deres, uten oss onde ateister .

Hadde prøvd andre steder enn Kvinneguiden hadde jeg vært deg å verve folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"De fleste av disse avvikene er ubetydelige og endrer ikke tekstens mening." Så hvorfor blir Barnabas gjemt bort da? Er det fordi profeten Jesus sier at det skal komme en siste profet etter ham og navnet til profeten er Muhammed?

I Tyrkia har dem funnet originale toraen i stein tabletter, flere tusen år gamle. Å ja de har blitt testet med karbontest og språket på boka er ikke gresk, men assyrisk og arameisk. Tiden har ikke kommet ennå for å dele den med verden. Kristne er ikke klare ennå.

Anonymkode: c0dcb...b88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bibelen har uten tvil blitt forandret. Men hvis du studerer tidlig kristen mystikk er det tydelig at mange av dem forfulgte opplysning (AKA Gud) alvorlig og vellykket.

Munker og nonner skal visstnok forfølge opplysning. Det er deres eneste formål i livet. Og noen av dem oppnår det. Men denne tradisjonen er forankret i mye ideologi og politikk som har en tendens til å komme i veien så mange av dem oppnår det ikke. 

Poenget med religion er å distrahere deg fra sannheten. Det er funksjonen til alle ideologier.

Religion er distraksjoner som ikke opplyste mennesker har skapt for å unngå å bli opplyst. 

Det eneste paradigmeskiftet som kan skje, er at du bestemmer deg for å kaste alle ideologier bort, sette deg ned og oppdage sannheten. Alt annet er en distraksjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Rottenikken1 skrev:

Men hvorfor skal vi bry oss om bibelen nå i vår moderne tid med så mye informasjon? Vi har jo aldri før i historien hatt tilgang til så mye informasjon.  

Jo - det er VELDIG GODE GRUNNER til å undersøke bibelen. Hvorfor undersøke bibelen?

Hvis du klikker på linken og ser så ser du samtidig at jehovas vitner ikke er en farlig sekt og umulig kan ha onde griske intensjoner. 

Helt enig i at man burde lese bibelen og undersøke den grundig. 

Men at jehovas vitner ikke er en farlig sekt er jeg helt uenig i. Den følelsen å føle seg fanget i en organisasjon som man ikke lenger tror på er virkelig ikke greit. Grunnen til at jeg ikke har meldt meg ut enda er fordi hele min familie er fortsatt jehovas vitner. og melder jeg meg ut blir all kontakt avsluttet. Det er så mye smerte og sorg i den organisasjonen. Heldigvis blir mye eksponert for tiden, og jeg håper at flere og flere våkner opp. 

 

Anonymkode: dca0e...dd7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig i at man burde lese bibelen og undersøke den grundig. 

Men at jehovas vitner ikke er en farlig sekt er jeg helt uenig i. Den følelsen å føle seg fanget i en organisasjon som man ikke lenger tror på er virkelig ikke greit. Grunnen til at jeg ikke har meldt meg ut enda er fordi hele min familie er fortsatt jehovas vitner. og melder jeg meg ut blir all kontakt avsluttet. Det er så mye smerte og sorg i den organisasjonen. Heldigvis blir mye eksponert for tiden, og jeg håper at flere og flere våkner opp. 

Anonymkode: dca0e...dd7

Dette er et klart tegn på den læren JW forfekter ikke kan komme fra Gud eller presentere Guds vilje.

Anonymkode: 9ba93...13e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gamle testamente motsier nye testamentet. Jødene forkaster treenighet. Læren om tre guder kommer ikke fram i det hele tatt i GT, så får man en versjon som undergraver GT, så har du en annen Abrahams religion som også forkaster tre guder. To mot en 😁😁

Anonymkode: 9ba93...13e

Det er ikke meg du svarte, men jeg vil bare komme med en kommentar angående treenigheten. 

Jeg er kristen (ikke JW), og tror at mange misforstår treenigheten. Det er tre i én, det er ikke tre ulike guder. Jeg tolker det som at Gud har tre like viktige roller/former han opptrer i. Jeg sammenligner det med at jeg f.eks både er datter, kone og mor. Alle rollene er viktige, og jeg er alle tre samtidig. Men rollene er ikke identiske, men alle er Gud. 

Det var først etter at Jesus ble født, at vi mennesker fullt ut kunne forstå Guds rolle som fader og sønn. 

Så når Jesus fòr opp til himmelen, sendte Gud den hellige Ånd ned til oss. DNÅ er aktiv idag. 

Det er bare 1 gud, men h*n er treenig, og har opptrådt i ulike roller/former oppigjennom historien. 

Treenigheten er også viktig som modell for fellesskapet og relasjonen vi har til hverandre. Gud har en fullkommen relasjon i seg selv, med gjensidig fullkommen respekt, kjærlighet og omsorg. 

Anonymkode: 92dcb...09f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Rogadame skrev:

let-me-in-why-so-can-save-you-from-51907686.png

Trist at du ser sånn på det.. 

Jeg tenker heller at Gud er kilden til liv, glede, kjærlighet og fullkommenhet. Han ønsker å ha en relasjon til oss. Men for at den relasjonen skal være ekte, så må vi ha egen vilje/fornuft, vi må rett og slett kunne tenke og velge selv. Hvis ikke, ville vi vært slaver og roboter som ble tvunget til å adlyde Gud, og det er ikke etter Guds hjerte. 

Hvis Gud er alt det gode, og du velger vekk Gud, så er det du som distanserer deg fra ham, ikke han som dytter deg bort. Hvis du ikke vil ta imot kilden til liv, så mister du livet, ikke fordi Gud dreper deg, men fordi du nekter å ta imot livet fra kilden. Hvis lysbryteren står foran deg, og du velger å slå av lyset, da blir det mørkt. Du kan famle deg fram til å slå på lyset når som helst, frem til du forlater rommet (jorden). 

Helt ærlig så skjønner jeg ikke helt problemet. Dere blir ikke straffet, dere går bare glipp av godene. Som ateist tror du vel uansett at døden er slutten, og du får jo sånn sett bare det du ber om. 

Hvorfor er det så "fælt" å vokse opp med en indre overbevisning om at du er verdifull, du er høyt elsket, du har en skaper som har skapt deg i sitt bilde. Ingenting kan noensinne skille deg fra Guds kjærlighet. Han er en far som våker over sine barn. Han ønsker det beste for deg. Han har en god plan med livet ditt. Han lengter etter å bli kjent med deg. Han holder på å gjøre en plass klar for deg, som du skal få lov til å flytte inn i, når du er ferdig her på jorden. På den nye plassen vil de jordiske lovene om den sterkestes rett, sykdom, egoisme, ondskap, død ikke lenger være gjeldende. 

Anonymkode: 92dcb...09f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Trist at du ser sånn på det.. 

Jeg tenker heller at Gud er kilden til liv, glede, kjærlighet og fullkommenhet. Han ønsker å ha en relasjon til oss. Men for at den relasjonen skal være ekte, så må vi ha egen vilje/fornuft, vi må rett og slett kunne tenke og velge selv. Hvis ikke, ville vi vært slaver og roboter som ble tvunget til å adlyde Gud, og det er ikke etter Guds hjerte. 

Hvis Gud er alt det gode, og du velger vekk Gud, så er det du som distanserer deg fra ham, ikke han som dytter deg bort. Hvis du ikke vil ta imot kilden til liv, så mister du livet, ikke fordi Gud dreper deg, men fordi du nekter å ta imot livet fra kilden. Hvis lysbryteren står foran deg, og du velger å slå av lyset, da blir det mørkt. Du kan famle deg fram til å slå på lyset når som helst, frem til du forlater rommet (jorden). 

Helt ærlig så skjønner jeg ikke helt problemet. Dere blir ikke straffet, dere går bare glipp av godene. Som ateist tror du vel uansett at døden er slutten, og du får jo sånn sett bare det du ber om. 

Hvorfor er det så "fælt" å vokse opp med en indre overbevisning om at du er verdifull, du er høyt elsket, du har en skaper som har skapt deg i sitt bilde. Ingenting kan noensinne skille deg fra Guds kjærlighet. Han er en far som våker over sine barn. Han ønsker det beste for deg. Han har en god plan med livet ditt. Han lengter etter å bli kjent med deg. Han holder på å gjøre en plass klar for deg, som du skal få lov til å flytte inn i, når du er ferdig her på jorden. På den nye plassen vil de jordiske lovene om den sterkestes rett, sykdom, egoisme, ondskap, død ikke lenger være gjeldende. 

Anonymkode: 92dcb...09f

Jeg  tror ikke på at Gud skapte  verden  har jeg sagt , heller ei  at  denneJesus kunne helbrede folk, å gå på vannet og stå opp fra de døde.

Det meme  jeg har lagt ut er jo  helt likt det du sier: slipp meg inn , ellers ??

Bare du formulerer  det på en koselige  måte om lovnad  om liv etter døden

Jeg har en teori at relegiøse har en eksistensiell  angst.

De ser verden fra negativ vinkel - de kan ikke se det mennesker  kan gjøre for hverandre  helt uten hjelp fra noen Gud , og jeg tenker også relegiøse vil " kjøpe seg en bilett "  for å sikre seg udødelighet

Til syvende og sist tror relegiøse på dommedag , bokstavtro  eller ei . Der dere skal vinke triumfende  ned til alle de andre menneskene som  ikke slapp inn til himmelriket." Der kan dere se!" 

Men da blir vi andre som er akkurat like snille ,gode og barmhjertige sittende  igjen med skjegget i postkassa.

Atister, hinduer, buddhister og alle andre som valgte en annen relegion/ livssyn  enn akkurat Kristus kommer desverre  ikke inn. For de bøyer ikke hodet for akkurat deres Gud.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At ateistene bare klarer å komme med memes sier litt om hvor lav kapasiteten er der i gården. Ingen skikkelige argumenter:fnise:

Anonymkode: 96554...8e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...