Gå til innhold

Hvis Adam og Eva ikke hadde spist av frukten...


Rottenikken1

Anbefalte innlegg

Hva hvis Adam og Eva ikke hadde spist av frukten. Hva hadde skjedd da? Jo, Guds plan med jorden ville gå som på skinner og hele jorden ville bli utvidet til et paradis tilsvarende endens hage. Hva med Adam og Eva. Hadde de blitt tatt opp til himmelen etter en tid på jorden? Ingenting i bibelen tydet på det. De hadde fortsatt levd og nå vært over 6000 år gamle og vært fullkomne. 
Sett i lys av dette er det tydelig at døden ikke er naturlig for mennesker. Vitenskapen klarer ikke å finne ut hvorfor vi degenereres. For kroppen er designet for å fornye seg selv. Det er ingenting I bibelen som tyder på at Adam trodde at han skulle til himmelen. Gud sa om treet til kunnskap om godt og ondt: «den dagen du spiser av det skal du dø». Gud sa ingenting om at Adam skulle få komme til himmelen. Å få komme til himmelen når han døde ville vært en belønning - ikke en straff. «Den lønn synden betaler er døden» 

Guds plan med jorden er fortsatt uforandret. Den skal bli et paradis tilsvarende endens hage med fullkomne gode mennesker som elsker Gud og sin neste. 
Men først må de onde fjernes. 
 

Gå gjerne inn på nettestedet JW.org og få svar på bibelske spørsmål 

Endret av Rottenikken1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ingen som er interessert i denne misjoneringen du driver på med på vegne av Jehovas Vitner.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er helt merkelig at du får lov av moderatorene å spame forumet med denne misjoneringen din.

Anonymkode: 1ae4c...c9a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde de blitt sendt ned på jorden av en annen grunn. Livet på jorden var forskrevet. Skapelsen av jorden hadde sin hensikt og formål. Om det ikke var fra treet så villedet vært noe annet.

Samtale mellom Moses og Gud utfoldet seg slik, her kommer det tydelig og klart ut fra Adams egne ord:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en måte å skremme dem på, hvis de misjonerer på døra

 

Anonymkode: ccda1...623

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også en gladnyhet til deg @Aragorn ll Elessar 

Jehovas vitner mister kanskje statsstøtten de aldri skulle hatt. La oss virkelig håpe det skjer ;) 

Anonymkode: ccda1...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 25.1.2020 den 21.27, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det er helt merkelig at du får lov av moderatorene å spame forumet med denne misjoneringen din.

Anonymkode: 1ae4c...c9a

Hva tror du er svaret på livets gåte da?

Anonymkode: adaf0...3b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tror du er svaret på livets gåte da?

Anonymkode: adaf0...3b0

I hvert fall ikke jehovas vitner.

Anonymkode: ccda1...623

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva tror du er svaret på livets gåte da?

Anonymkode: adaf0...3b0

Det er ingen gåte. 

Anonymkode: 1cd74...6db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Synes det er fascinerende at det finnes kreasjonister  i Norge i 2020 

Heldigvis er det nesten umulig å skjerme barn av feks  JV og mormonerne for virkeligheten   Fordi de lærer vitenskapelig fakta  på skolen  .

Man trenger ikke være veldig gammel før man begynner å forstå at at Edens Hage ikke henger på greip med steinalderen, jernalderen og folketallet som var  om lag 10 mill mennesker for 10 000 år siden.Bare å ta seg en tur på museum det ;) 

 

Men blir bra at sånne religiøse sekter  mister midler fra staten  , 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I 2008 fant arkeologer det man meter er noah’s ark, og hvor, jo, på Arrarat slik bibelen sier. Alle som bor i området omkring tror det er arken som er funnet i isen påtroppende av fjellet

her er en link til YouTube så dere kan se selv. Se at Noah’s ark er funnet.

Dette arkeologiske funnet bekrefter at Gud for lenge siden førte en vannflom over ugudelige onde mennesker.  Og bibelen profeterer om en fremtidig dom over den nåværende onde menneskelige verdensordningen. Når Gud fullbyrdet dommen for ca 4500 år siden da forholdene å verden var forferdelige, kan da Jesu profeti om den nær forestående store trengsel ved Guds inngripen være mindre mindre sann? 

Søk tilflukt mens det enda er tid. JW.org

Endret av Rottenikken1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener  du også at Noah  ble 400år ? 

Imens andre mennesker på jernalderen ble 50 år ? 

Hva tenker dere om når dinosaurer og andre urtidsdyr  dødde ut ? Jeg har en eksempel  tantes gule barnebibel  fra JV , der det er bilde av Noahs  ark der dinosaurer ( utdødd for 75 mill år siden) og sabeltanntiger  ( utdødd under siste istid  10 000 år siden) klamrer seg fast for å overleve.

Siden du tror dette  vraket av arken er ekte , hva med millonervis med skjelett som beviser at antall mennesker var 10 000 mill  for ti tusen år siden?

Trodde ikke kreasjonister  trodde på arkeologi jeg ..

Hva tenker du om befolkningsveksten idag hvis syndefloden  tok en stor del av befolkningen  for 4500 år siden ? 

Hva tenker du om en Gud " som elsker mennesker" men til støtt og stadig  gjennom bibelen  både kaster ut ulydige som ønsker kunnskap, drukner  en haug, dreper egypterbarn  med de 10 landeplager,  og tester en manns  tro med å drepe sin egen sønn  ?

Ikke en Gud jeg har intensjoner i å følge iallefall 😉

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Rogadame skrev:

Mener  du også at Noah  ble 400år ? 

Imens andre mennesker på jernalderen ble 50 år ? 

Hva tenker dere om når dinosaurer og andre urtidsdyr  dødde ut ? Jeg har en eksempel  tantes gule barnebibel  fra JV , der det er bilde av Noahs  ark der dinosaurer ( utdødd for 75 mill år siden) og sabeltanntiger  ( utdødd under siste istid  10 000 år siden) klamrer seg fast for å overleve.

Siden du tror dette  vraket av arken er ekte , hva med millonervis med skjelett som beviser at antall mennesker var 10 000 mill  for ti tusen år siden?

Trodde ikke kreasjonister  trodde på arkeologi jeg ..

Hva tenker du om befolkningsveksten idag hvis syndefloden  tok en stor del av befolkningen  for 4500 år siden ? 

Hva tenker du om en Gud " som elsker mennesker" men til støtt og stadig  gjennom bibelen  både kaster ut ulydige som ønsker kunnskap, drukner  en haug, dreper egypterbarn  med de 10 landeplager,  og tester en manns  tro med å drepe sin egen sønn  ?

Ikke en Gud jeg har intensjoner i å følge iallefall 😉

Hei, vet at det er TS du spør og ikke meg, men tenkte jeg skulle slenge inn min mening. Jeg er ikke Jehovas vitne som TS, men er kristen, og tror på Jesus som Guds sønn og menneskenes frelser.

Og nei, ingen av de tingene du ramser opp tror jeg på, og det er veldig mange andre kristne som heller ikke tar alle de greiene der bokstavelig. Som regel hos kristne er det Jesus som står i fokus, Hans kjærlighet, og hvordan Han tok våre synder. Men du ville vel ikke fulgt en slik Gud heller eller? 

Anonymkode: cafeb...d79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei, vet at det er TS du spør og ikke meg, men tenkte jeg skulle slenge inn min mening. Jeg er ikke Jehovas vitne som TS, men er kristen, og tror på Jesus som Guds sønn og menneskenes frelser.

Og nei, ingen av de tingene du ramser opp tror jeg på, og det er veldig mange andre kristne som heller ikke tar alle de greiene der bokstavelig. Som regel hos kristne er det Jesus som står i fokus, Hans kjærlighet, og hvordan Han tok våre synder. Men du ville vel ikke fulgt en slik Gud heller eller? 

Anonymkode: cafeb...d79

Men en mann som kan gå på vannet? Vekke de døde opp ? Gjøre vann om til vin? Helbrede spedalske?

Er ikke det like urealistisk  som å tro at en mann kan bli 400 år og bygge en ark?

Jeg liker godt karakteren Jesus  jeg  , han er absolutt  en av de aller største i relegioner ( i tillegg til buddah) som representerer  nestekjærlighet  og  tilgivelse .Mange bra sitater og fin poesi  man kan lære noe av.

Men man kan vel ikke " delvis" tolke bibelen bokstavelig   eller?

Jeg bare lurer :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibelens svar

Bibelen forteller selv hva du må gjøre for å forstå den. Uansett hvilken bakgrunn du har, er Guds budskap i Bibelen «ikke for vanskelig for deg, og det er heller ikke langt borte». – 5. Mosebok 30:11.

For å forstå Bibelen må du:

Ha den rette innstillingen. Se på Bibelen som Guds Ord. Siden Gud står de stolte imot, må du være ydmyk. (1. Tessaloniker 2:13; Jakob 4:6) Men ikke ha blind tro – Gud vil at du skal bruke ‘din fornuft’. – Romerne 12:1, 2.

Be om visdom. «Støtt deg ikke til din egen forstand», sier Bibelen i Ordspråkene 3:5. Du bør i stedet «fortsette å be Gud om» visdom til å forstå Bibelen. – Jakob 1:5.

Studere regelmessig. Du vil få mye mer ut av å studere Bibelen hvis du gjør det regelmessig og ikke bare sporadisk. – Josva 1:8.

Studere ett og ett emne. En god metode for å finne ut hva Bibelen lærer, er å studere den etter emne, det vil si å analysere hva Bibelen sier om ett bestemt emne eller spørsmål. Begynn med «den grunnleggende lære». Etter hvert kan du nå «fram til modenhet» ved å studere dypere emner. (Hebreerne 6:1, 2) Når du sammenligner skriftsteder, vil du oppdage at forskjellige deler av Bibelen forklarer hverandre, også de delene «som er vanskelige å forstå». – 2. Peter 3:16.

Få hjelp fra andre. Bibelen oppmuntrer oss til å ta imot hjelp fra noen som forstår Bibelen. (Apostlenes gjerninger 8:30, 31) Jehovas vitner tilbyr gratis bibelkurs. I likhet med de første kristne viser de til skriftsteder for å hjelpe andre til å forstå hva Bibelen egentlig lærer. – Apostlenes gjerninger 17:2, 3.

Du trenger ikke:

Å være svært intelligent eller ha høyere utdannelse. Jesu tolv apostler forstod Skriftene og underviste andre i dem, selv om noen så på apostlene som «ulærde og alminnelige mennesker». – Apostlenes gjerninger 4:13.

Penger. Det koster ikke penger å få hjelp til å forstå hva Bibelen lærer. Jesus sa til disiplene sine: «Dere har fått det for intet; gi det for intet.» – Matteus 10:8.

Jehovas vitners webside.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei man trenger ikke være intelligent nei 😂 stemmer det at rådet  i JV ikke anbefaler folk å ta høyere  utdanning?fordi dere venter på harmageddon  og da skal alle vi ikke troende bli slettet  sånn at dere får deres  tropiske paradis?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, Rogadame skrev:

Men en mann som kan gå på vannet? Vekke de døde opp ? Gjøre vann om til vin? Helbrede spedalske?

Er ikke det like urealistisk  som å tro at en mann kan bli 400 år og bygge en ark?

Jeg liker godt karakteren Jesus  jeg  , han er absolutt  en av de aller største i relegioner ( i tillegg til buddah) som representerer  nestekjærlighet  og  tilgivelse .Mange bra sitater og fin poesi  man kan lære noe av.

Men man kan vel ikke " delvis" tolke bibelen bokstavelig   eller?

Jeg bare lurer :)

Hvis man først tror på premisset om at Gud er allmektig, så er vel ikke det å gå på vannet, eller å helbrede sykdom så rart.

Veldig mange tolker bibelen "delvis" bokstavelig, meg selv inkludert. Hvorfor kan man ikke det? 

Anonymkode: cafeb...d79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å forstå dette våset trenger du en psykoselidelse. DA først vil du tro fullt og helt. 

Anonymkode: a3689...59a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis man først tror på premisset om at Gud er allmektig, så er vel ikke det å gå på vannet, eller å helbrede sykdom så rart.

Veldig mange tolker bibelen "delvis" bokstavelig, meg selv inkludert. Hvorfor kan man ikke det? 

Anonymkode: cafeb...d79

Man plukker rundt i bibelen etter det som det passer  altså?

Jeg er oppvokst på kristent småsted så jeg kjenner de aller fleste  historiene.

 Foruten at historiene er for meg helt  hinsides å tro på,har alltid vært provosert  på denne mentaliteten  at " dere som tror skal til himmelen" ..dere andre.. uansett hvor kloke, snille  , medmenneskelige, selvoppofrende  dere er..så er dere ikke  gode nok .Man MÅ være underkuet  Gud og følge  Jesus ... ellers får dere ikke leve evig .

Indirekte trussel , uansett hvor pent det er pakket inn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har tydelig ikke lest mosebok 25, 11 og 12 vers. Først da er dere klare for bibelens lære

Anonymkode: 2f00d...e03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...