Gå til innhold

Alternativ til julegaver


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan finner man et godt alternativ til å bytte gaver innen familien ( søsken, foreldre, tantebarn osv) ? Vi er alle voksne og vi bor på forskjellig steder i Norge, så vi samles ikke samme sted i jula fordi flere av oss jobber i romjula. Dermed er det vanskelig å bare " komme sammen og ha det trivelig" eller gå ut på konsert eller andre arrangementer. 

Mange av oss syns det med gaver kun er et pes, men jeg syns vi skulle hatt noe som gjorde jula spesiell. En annen måte å vise at vi setter pris på  hverandre . 

Gode ideer mottaes med takk! 

Anonymkode: 85b13...4cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt dette handler om prioriteringer. Vil dere at innad familien deres skal dreie seg kun om jobb og penger? Versegod, vær opptatt med jobb!

Hva med å planlegge noe sammenkomst sammen hvor alle har fri, da? Det trenger ikke være i julen, men kan være over en helg eller påske og.
 

Anonymkode: 172e7...235

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.1.2020 den 20.00, AnonymBruker skrev:

Alt dette handler om prioriteringer. Vil dere at innad familien deres skal dreie seg kun om jobb og penger? Versegod, vær opptatt med jobb!

Hva med å planlegge noe sammenkomst sammen hvor alle har fri, da? Det trenger ikke være i julen, men kan være over en helg eller påske og.
 

Anonymkode: 172e7...235

Som jeg sa ; vi bor på helt ulike steder av landet og det er ikke et alternativ at alle samles. Også pga partner til søsken og at de vil være sammen med sine. Og så er det ikke alle som bare kan ta ferie, mange har vanlige dager i romjula. Og f.eks på min arbeidsplass så er de restriktive med å gi ut ferie disse dagene fordi det er vanskelig å skaffe vikarer. TS

Anonymkode: 85b13...4cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som jeg sa ; vi bor på helt ulike steder av landet og det er ikke et alternativ at alle samles. Også pga partner til søsken og at de vil være sammen med sine. Og så er det ikke alle som bare kan ta ferie, mange har vanlige dager i romjula. Og f.eks på min arbeidsplass så er de restriktive med å gi ut ferie disse dagene fordi det er vanskelig å skaffe vikarer. TS

Anonymkode: 85b13...4cb

Men julegaven trenger da ikke være «konsert i romjula» eller «hotellopphold på julaften». Julegavene trenger heller ikke innbefatte «hele flokken». Du og din søster kan fint gi hverandre to billetter til konsert, kino, danskebåten eller weekendtur i London. Og så kan tante Olga få en dag på spa (helt alene, for det er hennes drøm). 

Opplevelser betyr ikke at alle, eller noen, må møtes. Opplevelser er også en frisørtime, et gavekort på kino eller dekte flybilletter fra bestemor sånn at hun får besøk av barnebarnet på 12. Eller det kan være at hele slekta drar til Granka i påsken.


At gaver er blitt et «styr» forteller meg egentlig bare at dere ikke forstår konseptet gaver ordentlig. En gave skal være et bidrag fra deg til en person du bryr deg om som i stor eller liten grad gjør vedkommendes liv litt bedre. Og det bør, for folk du bryr deg om, være en enkel oppgave. 

Bare ta for deg dine nære en etter en. Hva nyter de? Hva mangler de? Hva setter de pris på, men unner seg ikke? Hva snakker de engasjert om i telefonen? Hva savner de? Det er julegaven fra deg til dem. Så enkelt er det.

Anonymkode: af8c4...4ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...