Gå til innhold

Jeg besto oppkjøringen om tirsdag og ser nå etter jobb som har med bil å gjøre, noen tips?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg besto oppkjøringen på bil med manuelt gir om tirsdag og ser etter jobb som har med kjøring å gjøre, har dere noen tips til hvilke jobber jeg bør søke etter som ikke krever at man har hatt sertifikat så og så lenge? 

Jeg kan jobbe til alle døgnets tider så er veldig fleksibel, så litt ugunstige tidspunkt er ikke noe problem. 

Setter pris på alle tips både fulltid og deltid, sesongjobb osv

Hilsen meg

Andreas k

Anonymkode: 4f630...561

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er jo bare å ta seg en tur på finn.no det? Synes jeg ser krav om førerkort kl. B selv på enkle sekretærstillinger. 🤷‍♀️ Uansett vanskelig å komme med forslag når du ikke sier noe om hvor i landet du befinner deg. De fleste som utlyser folk til typiske sjåførjobber vil vel uansett at man skal ha hatt lappen i noen år og ikke være helt uerfaren bak rattet. Lykke til med jobbsøkingen ☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kira87 skrev:

Er jo bare å ta seg en tur på finn.no det? Synes jeg ser krav om førerkort kl. B selv på enkle sekretærstillinger. 🤷‍♀️ Uansett vanskelig å komme med forslag når du ikke sier noe om hvor i landet du befinner deg. De fleste som utlyser folk til typiske sjåførjobber vil vel uansett at man skal ha hatt lappen i noen år og ikke være helt uerfaren bak rattet. Lykke til med jobbsøkingen ☺️ 

Ja har vært der men ser de aller fleste skriver minimum sertifikat i 2 pluss år. Jeg bor mellom Lillestrøm og skarnes, så er ganske sentralt på Østlandet, har kort veg til Oslo. 

1 time siden, Scarlet Witch skrev:

Taxi

Kan jeg som kun er 18 år kjøre taxi? Må ikke de ha mange andre kurs om ting som er 20 års grense på? 

Andreas k

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utkjøring av pizza, jobb i vaskeri og hente og bringe hos kunde, budbilsjåfør. 

Anonymkode: 555d5...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Scarlet Witch skrev:

Taxi

Det går ikke når TS kun har hatt lappen i noen dager!

Sitat

For å kunne kjøre drosje i Norge må man ha kjøreseddel i tillegg til førerkort. Kravene for at man skal kunne få kjøreseddel er at man:

• Må være fylt 20 år
  • Oppfyller helsekravene for førerkortklasse D og DE
  • Har en slik vandel at politiet ikke finner vedkommende uegnet til å føre drosje
  • Søkere fra land utenfor EØS området må ha minimum fire års botid i Norge

I Bergen stiller også politiet krav om kjentmannsprøve.

Kilde til sitatet Og det er for kjøreseddelen, selskapene har gjerne egne krav i tillegg, se linken for mer info😊

Anonymkode: 4b849...e28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er trådstarter 

Jeg kom over en jobb som trafikkdirigent men det var i Kristiansand så det er litt langt. Men det finnes sikkert jobber nærmere etterhvert om det hadde vært en mulighet for meg med tanke på at jeg nettopp har fått lappen? 

Er det noen som vet hvilke krav det er for å bli trafikkdirigent og hvilke bevis jeg må ha for det, regner med det er noen kurs eller noe til det også med kanskje aldergrense? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er trådstarter 

Jeg kom over en jobb som trafikkdirigent men det var i Kristiansand så det er litt langt. Men det finnes sikkert jobber nærmere etterhvert om det hadde vært en mulighet for meg med tanke på at jeg nettopp har fått lappen? 

Er det noen som vet hvilke krav det er for å bli trafikkdirigent og hvilke bevis jeg må ha for det, regner med det er noen kurs eller noe til det også med kanskje aldergrense? 

Det er vel en typisk vakttjeneste jobb, lik Securitas, Nokas, tror et vekterkurs kan være en start,

Edit : Hør med nærmeste NAV kontor så kanskje du kan få dekt kursavgiften.

Endret av Apis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...