Gå til innhold

Når begynner gutter å dra forhuden tilbake for å vakse seg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fra man er gammel nok til å vaske seg selv, og blir forklart dette av foreldrene

Anonymkode: c8b7e...dc0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ikke nødvendigvis. Noen gutter klarer ikke få tilbake forhuden før ganske sent. De fleste gutter/menn jeg snakker med om sånne ting har/har hatt problemer med det, og to har faktisk måtte ha inngrep pga for trang forhud. 

 

Anonymkode: 35774...778

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Fra man er gammel nok til å vaske seg selv, og blir forklart dette av foreldrene

Anonymkode: c8b7e...dc0

Min gutt er 8, har vasket seg selv i noen år nå, men kan fortsatt ikke dra forhuden tilbake. Mener å ha lest at de fleste kan det rundt 6 år, men det er individuelt.

Anonymkode: 6d186...522

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 2 gutter, 1 på 5år og en på 8 år. Han på 5 drar selv forhud frem og tilbake. Men han på 8 går det ikke. Han på 8 klager ikke på det. Så jeg lar naturen gå sin gang. 

Anonymkode: 1a394...f6f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har 2 gutter, 1 på 5år og en på 8 år. Han på 5 drar selv forhud frem og tilbake. Men han på 8 går det ikke. Han på 8 klager ikke på det. Så jeg lar naturen gå sin gang. 

Anonymkode: 1a394...f6f

Yes, dette er viktig. Det må ikke forseres. Hilsen mann.

Anonymkode: b8726...0aa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er mulig å dra forhuden tilbake og barnet gjør det selv. 

Anonymkode: a1341...74d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er 3,5 år og kan dra forhuden tilbake. Vi/han skyller mest med vann under dusj da det er så følsomt og ikke vil vaske med klut. Helsesykepleier sa det var mer enn bra nok når han er så liten :) 

Anonymkode: af936...dd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min er 3,5 år og kan dra forhuden tilbake. Vi/han skyller mest med vann under dusj da det er så følsomt og ikke vil vaske med klut. Helsesykepleier sa det var mer enn bra nok når han er så liten :) 

Anonymkode: af936...dd2

Man trenger ikke å skylle med vann heller. 

Anonymkode: a4042...853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste ikke man måtte lære barnet det!!! Omg!! Har ungen skjønt det sjøl tro? 12 år! 

Anonymkode: ed542...47c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man trenger ikke å skylle med vann heller. 

Anonymkode: a4042...853

Jeg spurte helsesykepleier om hva vi skulle gjøre nå som han kunne dra forhuden tilbake, og fikk beskjed om at å skylle med rent vann i dusjen et par ganger i uken var greit å gjøre. Gjør bare det vi fikk råd om :) 

Anonymkode: af936...dd2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min kan fortsatt ikke dra forhuden tilbake. Han er over 30. Han skyller bare med dusjen inn i åpningen av forhuden slik at det fylles med vann under og slik blir det helt reint.

Anonymkode: 49f79...abb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min er 9 år, og jeg har aldri lært han det . Aner ikke om han gjør det...

Anonymkode: 9e2aa...ee4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samboeren min kan fortsatt ikke dra forhuden tilbake. Han er over 30. Han skyller bare med dusjen inn i åpningen av forhuden slik at det fylles med vann under og slik blir det helt reint.

Anonymkode: 49f79...abb

Ikke min heller, han er 27 år. Vet ikke hva han gjør i dusjen, men han må da få det rent for jeg har under vårt 6 år lange samliv aldri opplevd hverken vond lukt, smak eller noe annet der nede på han 😛 

Anonymkode: b5a16...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samboeren min kan fortsatt ikke dra forhuden tilbake. Han er over 30. Han skyller bare med dusjen inn i åpningen av forhuden slik at det fylles med vann under og slik blir det helt reint.

Anonymkode: 49f79...abb

Dette funker. Har selv trang F og gjør det på tilsvarende, til tross for jeg er operert. 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har 2 gutter, 1 på 5år og en på 8 år. Han på 5 drar selv forhud frem og tilbake. Men han på 8 går det ikke. Han på 8 klager ikke på det. Så jeg lar naturen gå sin gang. 

Anonymkode: 1a394...f6f

Lurt! 

 

Så lenge det ikke lukter eller noe slikt, så bør det ikke være noe problem uansett...

Anonymkode: f6ab1...20f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg sa bare til guttungen når han var 8-10ish at han måtte dra huden tilbake vaske der også når han dusjet, så da regner jeg med at han tar den oppgaven i egne hender... . Husk at for noen menn sitter forhuden fast i penishodet , da må man ha legehjelp. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg visste ikke man måtte lære barnet det!!! Omg!! Har ungen skjønt det sjøl tro? 12 år! 

Anonymkode: ed542...47c

🤣🤣🤣🤣🤣

Han har nok funnet ut av det ja. Han har nok trukket forhuden frem og tilbake med ganske raskt intervall i over et år.

Anonymkode: 2b421...59c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette funker. Har selv trang F og gjør det på tilsvarende, til tross for jeg er operert. 

Lurt! 

 

Så lenge det ikke lukter eller noe slikt, så bør det ikke være noe problem uansett...

Anonymkode: f6ab1...20f

Litt dumt spørsmål, men klarer man å få orgasme når forhuden ikke kan trekkes frem og tilbake? 

 

Anonymkode: 83070...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kjæreste da jeg var i 20 årene som ikke kunne dra forhuden bak. Og det stinka død. Huff.. han ville ikke gjøre noe med det heller, prøvde å snakke med han om det. Tror ikke han hadde lært noe om det hjemmefra, så bra at dere mødre/fedre tenker på dette når de blir tenåringer og snakker om hygiene/vaske teknikk, eventuelt inngrep.

Anonymkode: a7a0e...15a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...