AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #21 Skrevet 26. januar 2020 På 25.1.2020 den 19.33, AnonymBruker skrev: Høres ut som en ubrukelig lege, det er mye medisin du kan få som vil dempe dette. Ville tatt en time hos en annen lege. Anonymkode: 799bb...7d9 Jaha?! Og det vet du fordi?? Hvilke andre medisiner kan hun ta da for svangerskapskløe? Siden du skriver som om du vet det.... Det er dessverre ikke så mange alternativer igjen mot kløe når man allerede har prøvd det meste. Det finnes sterkere midler ja, men de passer særdeles dårlig sammen med graviditet. Anonymkode: 1c088...2b0 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #22 Skrevet 26. januar 2020 Polaramin som en nevner er hjelpsomt og kan brukes i graviditet. Spørsmålet er om disse er å få tak i lenger da de er avregistrert. Anonymkode: 1c088...2b0
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #23 Skrevet 26. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det kan hende legen snakket om kortison-tabletter. Anonymkode: 0f02c...cb4 Det kan også brukes. Selvfølgelig ikke optimalt, men har man ikke noe valg så er det ikke så mye annet å gjøre. Nå tviler jeg uansett at det er Prednisolon det er snakk om når det er svangerskapskløe, da er det kortisonsalve. Anonymkode: 799bb...7d9
Milli94 Skrevet 26. januar 2020 Forfatter #24 Skrevet 26. januar 2020 Legen min og hun andre legen ringte rundt over alt og alle var enige om at siden så og si hele kroppen min var kløende så kunne jeg ikke få kortisonsalve. Da det er for store områder. Tror dessverre det er noe vi gravide må holde ut med. 4. ting har lindret litt for meg, så kanskje det kan hjelpe For andre også. 1. Iskald dusj - Luft tørk 2. Delisan (Kulde krem fra helsekost) 3. Hvitvask 4. Canoderm (Hjelper for fuktighet og litt kløe lindrende) 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #25 Skrevet 26. januar 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jaha?! Og det vet du fordi?? Hvilke andre medisiner kan hun ta da for svangerskapskløe? Siden du skriver som om du vet det.... Det er dessverre ikke så mange alternativer igjen mot kløe når man allerede har prøvd det meste. Det finnes sterkere midler ja, men de passer særdeles dårlig sammen med graviditet. Anonymkode: 1c088...2b0 Det finnes mange antihistaminer man kan prøve ut. Ursofalk kan være et alternativ. Som sagt, det er mye som kan gjøres, men flere fastleger vegrer seg for å skrive ut noe. Anonymkode: 799bb...7d9
Milli94 Skrevet 5. mai 2020 Forfatter #26 Skrevet 5. mai 2020 Svarer meg selv jeg 😂 INGEN ting hjalp for dem som måtte lure og opplever dette🙈 Det som lindret var Delisan fra helsekost butikk. Den kjøler ned. Ikke gjør feilen Jeg gjorde. Smørte inn hele kroppen, frøys så mye at jeg lå med 6 varmeflasker i senga... smør litt og litt! Kløen gav seg ikke før 7-8 uker etter fødsel.. Tvillingene er nå 14 uker❤️ 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #27 Skrevet 5. mai 2020 Gratulerer med flotte tvillinger! Og tenk at du overlevde kløen! Bra at du fant noe som lindret litt. 😊 tenk at det tok 7 uker før kløen forsvant. Nå er den uansett borte, og jeg håper du koser deg med barna dine ❤ Anonymkode: d28ec...5bb 1
Milli94 Skrevet 6. mai 2020 Forfatter #28 Skrevet 6. mai 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Gratulerer med flotte tvillinger! Og tenk at du overlevde kløen! Bra at du fant noe som lindret litt. 😊 tenk at det tok 7 uker før kløen forsvant. Nå er den uansett borte, og jeg håper du koser deg med barna dine ❤ Anonymkode: d28ec...5bb Tusen takk for det🥰 Kan nok hende at det tok så tid siden det var tvillinger? Vet ikke om man har flere hormoner da som herjer? Uansett, min dypeste sympati til alle som opplever det ! Prøv Delisan fra helsekosten 😊👍🏽
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #29 Skrevet 26. mai 2021 Har holdt på å klø meg ihjel i flere måneder, og har brukt diverse fete body butters. Har den siste tiden brukt en spray, Aco Cano+. Den hjelper virkelig og er lett å påføre uten å måtte gni den inn Anonymkode: bf437...1f9
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #30 Skrevet 27. mai 2021 Vet du hvorfor det klør? Har legen din sjekket at du ikke har det som heter intrahepatisk gallestase? Det er farlig og du skal følges opp på føden isåfall. Hvis det er så plagsomt og du holder på å bli gal kan du bli satt igang i uke 37. Anonymkode: 6acc0...4e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå