Gå til innhold

Er det bare meg som ser denne bekymringsfulle utviklingen av kvinner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 25.1.2020 den 0.33, AnonymBruker skrev:

PST sjefen er kvinne

Snart er forsvarsjefen kvinne

Legen min er kvinne

Sjefen min er kvinne

Moren min er kvinne

Ser dere ikke sammenhengen?

    Denne bekymringsfulle utviklingene?

Taperen er mann.

Anonymkode: 1e8c3...32a

Stakkars deg...

Legen min er mann btw....

Hadde min mor vært en mann hadde hun vært min far....

Anonymkode: e2551...9df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er i 2020, ikke i 1900. Så dette må du bare finne deg i. 

Anonymkode: 8557b...828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.1.2020 den 0.47, AnonymBruker skrev:

Før var det jo menn i alle toppstilling, så nå er bordet snudd! Rettferdigheten seiret til slutt! 

Anonymkode: c4247...87f

Ville det ikke vært mer rettferdig om det var likt fordelt, tro?

Anonymkode: fa30a...773

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Ville det ikke vært mer rettferdig om det var likt fordelt, tro?

Anonymkode: fa30a...773

Det er ikke det nå. Det er mange flere menn enn kvinner i toppstillinger. 

Anonymkode: 75006...d15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal være glad det er en kvinne som har født deg. Du ville fått alt for mye publisitet og paparazzier etter deg om noe annet var tilfelle Ts ;)

Fastlegen din kan du skifte. Alt det andre må du leve med. 

Anonymkode: 356f0...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke det nå. Det er mange flere menn enn kvinner i toppstillinger. 

Anonymkode: 75006...d15

Var det det jeg spurte om?

Anonymkode: fa30a...773

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke det nå. Det er mange flere menn enn kvinner i toppstillinger. 

Anonymkode: 75006...d15

Det er ingen god målestokk uansett. Poenget må være om folk vil ha de stillingene og/eller om de er best kompetent til å inneha stillingene. Det er en forsvinnende liten andel som blir toppledere og de ofrer noe enormt. Personlig kunne jeg ikke tenkt meg det.

Man må også et lite historisk perspektiv her. Som eksempel; En studieavis drev å målte andel kvinnelige professorer omtrent på årsbasis. Det gav jo en skrekkelig dårlig uttelling fra år til år, men var det overraskende egentlig? Mange studieretninger har jo først de siste årene blitt kvinnedominerte. Hva skulle universitetene gjøre? Det er kanskje bare noen hundre professorer i Norge og de fleste sitter i stillingene livet ut. Ergo kunne man ansatte 50/50 kvinner (eller mer) per år i de utlyste stillingene.. men prosentvis kom det jo ingen byks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Var det det jeg spurte om?

Anonymkode: fa30a...773

Det hadde vært mer rettferdig om det var noenlunde likt fordelt, ja.

I det offentlige kan det nok la seg gjøre. I det private blir det verre sålenge "gutteklubben grei" regjerer.

Anonymkode: 75006...d15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Grandidosa83 skrev:

Men systematisk forskjellsbehandling, med loven i hånd, er ikke en god ordning uansett hvem det rammer.

Nei det burde ikke være bruk for å lovfeste kjønnskvoter, men det er det,  fordi ingenting har skjedd de andre hundre årene vi har kjempet for å bli likestilt med menn. 

Jeg skjønner det er vanskelig for deg som mann å sette deg inn i hvordan det er å være kvinne men du bør lære deg å lytte til oss når vi forteller det og ikke dikte opp alt mulig annet.  

Anonymkode: 3f218...55f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er menn som setter alle disse kvinnfolka på topp stillinger.

I likestillingsnavn. Så bak disse kvinner står egentlig menn.

Ergo menn er fortsatt konger !

Anonymkode: b5b40...d15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noen problem med at kvinner for topp stillinger men for guds skyld finn noen finne damer å se på !

Bare se på Erna eller hun Grande ……. Was ist das ??????? 

Tenker folk hvor mye co2 disse overvektige bruker på sine jobb reiser ?

Anonymkode: b5b40...d15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det burde ikke være bruk for å lovfeste kjønnskvoter, men det er det,  fordi ingenting har skjedd de andre hundre årene vi har kjempet for å bli likestilt med menn. 

Jeg skjønner det er vanskelig for deg som mann å sette deg inn i hvordan det er å være kvinne men du bør lære deg å lytte til oss når vi forteller det og ikke dikte opp alt mulig annet.  

Dette blir alt for enkelt, og viser også det jeg mener er problemet. Man kan ikke skape gode samfunnsordninger med å legge til grunn historiske problemer. Tvert imot blir det gjerne slik man ser i dag på enkelte områder, en tidevannseffekt som igjen vil skape problemer når den tid kommer.

Man kan fint lytte til noen uten at man er enig i at virkemidlene er gode. Å bruke det å være kvinne som et autoritetsargument, er ikke noe som hører hjemme i en diskusjon. Like mye som det vil være en logisk feilslutning å bruke det at jeg som mann som et argument for at jeg har bedre forutsetninger enn deg til å gjøre noe.

Skal vi få en god samfunnsordning må det grunnleggende være på plass: at vi er likestilte. Dersom man skal ilegge den ene parten arveskyld for å begrunne forskjellsbehandling er det man ikke likestilt.

Endret av Grandidosa83
innlegget ble postet før ferdig.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke noen problem med at kvinner for topp stillinger men for guds skyld finn noen finne damer å se på !

Bare se på Erna eller hun Grande ……. Was ist das ??????? 

Tenker folk hvor mye co2 disse overvektige bruker på sine jobb reiser ?

Anonymkode: b5b40...d15

For alle mannlige toppsjefer er jo en fryd for øyet...?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.1.2020 den 0.33, AnonymBruker skrev:

PST sjefen er kvinne

Snart er forsvarsjefen kvinne

Legen min er kvinne

Sjefen min er kvinne

Moren min er kvinne

Ser dere ikke sammenhengen?

    Denne bekymringsfulle utviklingene?

Taperen er mann.

Anonymkode: 1e8c3...32a

Blant mødre tror jeg nok kvinner vil dominere i overskuelig fremtid, selv om det også der er "endring", men ut over det tror jeg ikke dette kommer til å utvikle seg så mye mer eller lenger. Det er inn å løfte kvinner opp og frem nå, og det er det sikkert en stund til, men det er lite som tyder på at vi vil få noen voldsom skjevfordeling den veien på toppen.

Taperen har nok på den annen side "alltid" vært mann, i den forstand at det er menn som dominerer på "bunnen" i samfunnet, og det tviler jeg på at vil endre seg. Menn dominerer gjerne ytterpunktene, og det inkluderer utrolig nok både topp og bunn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 25.1.2020 den 0.33, AnonymBruker skrev:

PST sjefen er kvinne

Snart er forsvarsjefen kvinne

Legen min er kvinne

Sjefen min er kvinne

Moren min er kvinne

Ser dere ikke sammenhengen?

    Denne bekymringsfulle utviklingene?

Taperen er mann.

Anonymkode: 1e8c3...32a

Jeg synes det er bekymringsfullt at du bruker tid på å skrive gjentatte innlegg rundt dette temaet. Er du bekymret, gjør noe konkret med det. Ikke skriv flere innlegg her inne på KVINNE guiden 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt, brukerangrep, hatefulle innlegg, avsporinger og samtlige svar til dette.

Kragebein, adm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.1.2020 den 0.47, AnonymBruker skrev:

Før var det jo menn i alle toppstilling, så nå er bordet snudd! Rettferdigheten seiret til slutt! 

Anonymkode: c4247...87f

At dere blir kvotert inn er en seier?

Anonymkode: 7f502...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bohrman
On 1/25/2020 at 12:49 AM, AnonymBruker said:

Selvfølgelig er det bekymringsfullt. Men det er menn selv som må snu dette brutale korstoget feminister og kvinner holder på med ovenfor menn. Menn må slutte å la seg "dressere og oppdra" av kvinnfolk til å tenke "riktig". 

Anonymkode: 2647a...168

Vestlige menn kommer aldri til å snu dette. Til det er det alt for mange menn som har som sin primære forplantningsstrategi å være en "alliert for kvinner" (riddere i hvit rustning, mannlige sosialister o.s.v.). De er så dypt investert i ideen om at det er dette som vil gjøre dem respekterte blant kvinner, og har satset så mye av sin identitet på det ene kortet, at det er ingenting noen kan si for å få dem til å innse hvor patetiske de egentlig er.

Altså kjemper man ikke bare mot kvinner, men også majoriteten av menn. Håpløst. Det eneste du - som opplyst mann - kan gjøre er å lene deg tilbake, si ifra deg alt ansvar du evt. måtte føle for kvinner, barn og samfunn, leve utelukkende for deg selv og nyte kollapsen. 

Til syvende og sist er det Islam som kommer til å ta seg av problemet - feministisk sosialisme er heldigvis selvregulerende på den måten at man regelrett inviterer "fienden" inn porten. Vestlig kultur kan vi nok anse som tapt, men fremtiden er fortsatt mannens (bare i et annet format).

Endret av Bohrman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...