Gå til innhold

Er det bare meg som ser denne bekymringsfulle utviklingen av kvinner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min lege er mann

Min sjef er mann

Min psykolog er mann

Min far er mann

Huff, hvordan skal dette gå.

Anonymkode: 73dec...251

Slapp av lille jente. du er i gode hender.

Ingen ting å bekymre seg for, jeg vil heller si at du er veldig heldig! Vær stolt, ikke alle har fått disse rettighetene.

Anonymkode: 1e8c3...32a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest theTitanic
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

PST sjefen er kvinne

Snart er forsvarsjefen kvinne

Legen min er kvinne

Sjefen min er kvinne

Moren min er kvinne

Ser dere ikke sammenhengen?

    Denne bekymringsfulle utviklingene?

Taperen er mann.

Anonymkode: 1e8c3...32a

Jeg vet ikke engang hvor jeg skal begynne for å forklare deg hva som er feil med tankegangen din.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For 60 år siden var det menn som tok ansvar i samfunnet. Det er en grunn til at vi har olje idag. En mann trengte ikke å sitte i times-vis å absorbere lærdom, når han kunne erfare den i praksis. Dersom det var ledige jobber, var det bare å stikke innom og ta dem. På sjøen, politiet, osv . Det var ikke krav om lange bachelor grader.

Anonymkode: 1e8c3...32a

Ja nettopp...dersom det var ledige jobber kunne menn lett bare få dem servert. Tror du kvinner kunne det? De fikk kanskje hushjelp jobb men ikke jobb med lønn de kunne leve av.

Menn sitter over at kvinner nå innehar stillinger som menn alltid har hatt og dette er fordi menn generelt ser på kvinner som et slags "tilbehør" i samfunnet og noe som er der for menn. Ikke som mennesker eller individer, men bare en sidekick til manneb og blir da irriterte når vi vil ha de samme jobbene osv. Da "stjeler" vi jobbene fra dem tydeligvis.

Anonymkode: a94c9...b07

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det merkelige er at for 60 år siden da menn "var på topp" i alle yrker så klarte gutter å sitte i ro og ta til seg lærdom. Hva har skjedd som har gjort at forutsetningene har endret seg så radikalt over et såpass kort tidsrom? 

Anonymkode: bf67f...5cb

Feminisme i skole, barnehage osv. Gutter får ikke lengre være gutter i barnehage/skole. De får høre at de ikke er bra nok lengre fordi de er for urolige og ikke hører etter. Dette gjør at disse guttene ikke føler seg vel på skole, den er ikke tilrettelagt godt nok. På tide at noe drastisk skjer. Det paradokse er at det går ut over kvinner også, som bare sikter oppover når de skal finne en partner. 

Anonymkode: b490a...e12

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satiriks fra NRK har funnet veien til KG. :laugh:

Anonymkode: 75006...d15

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Likestilling her og likestilling der. Såklart er det likestilling. 70 prosent av de som tar høyere utdanning er kvinner... 

Dette ser man i alle OECD landene. Er det menns skyld at de mangler de sammme kontroll funksjoenene i hjernen som kvinner? Vi klarer ikke å sitte rolig i timesvis. Grunnen til at dere kan det, er at dere kan gå uten seksuell drift i lang tid. Vi kan ikke undertrykke vår seksual drift på samme måten(Sigmund Freud). Vi er avhengig av å få utløp for våre innerste sjeleliv. Dette samfunnet begrenser oss i nettopp det. Dette er et samfunn skreddersydd for kvinner, som masseproduserer kvinnelige topper i utdanningslivet.

Jeg er i dette øyeblikket godt i gang med å skrive partiprogrammet vårt og våre verdier. Dette er ikke likestilling. Det er ikke likestilling før skikkelig menn kan ansvaret tilbake.

Anonymkode: 1e8c3...32a

Har Freud skrevet at menn ikke kan sitte stille lenge nok til å ha lederstillinger pga at seksualdriften gjør dem urolige? .......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vær glad for at du ikke ble født ut av en manns rumpe. 

Anonymkode: 1edd0...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Legen min er mann.

Sjefen min er mann.

Faren min er mann.

Hva kan vi gjøre med denne bekymringsfulle utviklingen, TS?

Anonymkode: dab75...51c

Det er vel ingen ting. Mannen din kunne også vært mann. Tenk om det, du.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alkoholist
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

PST sjefen er kvinne

Snart er forsvarsjefen kvinne

Legen min er kvinne

Sjefen min er kvinne

Moren min er kvinne

Anonymkode: 1e8c3...32a

Hva så? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke likestilling i norge, man skal tilpasse ting så kvinnen kommer inn på alle arenaer. Helt feil, se på studier for eks. Man setter ned kravet for å få inn kvinner.

Kvinner skal føde og oppdra barn, stelle hjemme og ha sex med menn. Ferdig snakka.

Anonymkode: 4d8b2...418

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Før var det jo menn i alle toppstilling, så nå er bordet snudd! Rettferdigheten seiret til slutt! 

Anonymkode: c4247...87f

Tror du har misforstått hva rettferdighet er 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

PST sjefen er kvinne

Snart er forsvarsjefen kvinne

Legen min er kvinne

Sjefen min er kvinne

Moren min er kvinne

Ser dere ikke sammenhengen?

    Denne bekymringsfulle utviklingene?

Taperen er mann.

Anonymkode: 1e8c3...32a

Hadde alt vært bedre om moren din var en mann?

Anonymkode: 60789...15a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til og med statsministeren er kvinne 🙈 og FRP og Venstre sine ledere. Det var bare KRF i daværende regjering som var mann, av åpenlyse grunner, de henger liksom fast i en gammel greie, med menn som overmann. Lenge leve religion. 

Anonymkode: 7f589...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er jo ikke likestilling i norge, man skal tilpasse ting så kvinnen kommer inn på alle arenaer. Helt feil, se på studier for eks. Man setter ned kravet for å få inn kvinner.

Kvinner skal føde og oppdra barn, stelle hjemme og ha sex med menn. Ferdig snakka.

Anonymkode: 4d8b2...418

Dokumentasjon?

Siste setningen er bare trist å lese.

Anonymkode: 75006...d15

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke likestilling i norge, man skal tilpasse ting så kvinnen kommer inn på alle arenaer. Helt feil, se på studier for eks. Man setter ned kravet for å få inn kvinner.

Kvinner skal føde og oppdra barn, stelle hjemme og ha sex med menn. Ferdig snakka.

Anonymkode: 4d8b2...418

Nei, kvinner er mennesker og skal få bestemme over sitt eget liv. Sikkert kjempe fint for barna hvis mor egentlig ikke ønsker å være mor. Dette har vært et problem i årevis før. Mange hadde dårlig oppvekst pga ulykkelige mødre som hatet barna sine. 

Anonymkode: 01054...51a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taperen er en gruppe menn som ikke når opp. Vi alfa-hanner på toppen av pyramiden blir desto mer ettertraktet. Med mindre du er en del av den nedre halvdelen med beta-menn er fremtiden lys. Er du en beta eller incel, så jobb med deg selv for å komme ut av elendigheten, verre er det ikke.

Anonymkode: 1ec20...101

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du tror ikke de klarer å gjøre en god nok jobb, disse damene? Er de ikke godt nok kvalifisert, ifølge deg?

Anonymkode: 75006...d15

Nå er ikke jeg av en oppfatning at kvinnelige ledere er problematisk, men det er faktisk et poeng at mindre kvalifiserte kvinner pushes frem i likestillingens navn. 

Hun ene av de to kvinnelige toppkandidatene til stillingen som forsvarssjef har nå ved to anledninger blitt forfremmet under mildt sagt grumsete omstendigheter. Første gang når hun ble utnevnt til sjef for offiserskolen (staten tapte søksmål mot bedre kvalifisert mann som ble forbigått) og nå senest når hun ble sendt til Nato sitt hovedkvarter uten noe operativ erfaring (fremfor flere mannlige kandidater med fartstid fra Afghanistan mv).

Så ja, enkelte kvinner som pushes frem er ikke den best kvalifiserte, men velges fordi «nå er det på tide med en kvinne!».

Utfordringen med «likestilling» gjort på denne måten og f.eks. med organisert diskriminering, som kjønnspoeng ved opptak til høyere utdanning, er at det skaper en motreaksjon blant de som blir rammet. Ikke ulikt hvordan kvinner hadde det for 40-75 år siden. Ergo ser man antall menn som tar høyere utdanning stuper osv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Grandidosa83 skrev:

Nå er ikke jeg av en oppfatning at kvinnelige ledere er problematisk, men det er faktisk et poeng at mindre kvalifiserte kvinner pushes frem i likestillingens navn. 

Hun ene av de to kvinnelige toppkandidatene til stillingen som forsvarssjef har nå ved to anledninger blitt forfremmet under mildt sagt grumsete omstendigheter. Første gang når hun ble utnevnt til sjef for offiserskolen (staten tapte søksmål mot bedre kvalifisert mann som ble forbigått) og nå senest når hun ble sendt til Nato sitt hovedkvarter uten noe operativ erfaring (fremfor flere mannlige kandidater med fartstid fra Afghanistan mv).

Så ja, enkelte kvinner som pushes frem er ikke den best kvalifiserte, men velges fordi «nå er det på tide med en kvinne!».

Utfordringen med «likestilling» gjort på denne måten og f.eks. med organisert diskriminering, som kjønnspoeng ved opptak til høyere utdanning, er at det skaper en motreaksjon blant de som blir rammet. Ikke ulikt hvordan kvinner hadde det for 40-75 år siden. Ergo ser man antall menn som tar høyere utdanning stuper osv.

 

Hva er det neste? Menn skal utøve fastlige daglige rutiner som klesvask og oppvask?

Det høres veldig urealistisk ut og er en syk tanke. Men alle antok at 2.vk ikke skulle skje., da man hadde lært fra 1vk.

Anonymkode: 1e8c3...32a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du tror ikke de klarer å gjøre en god nok jobb, disse damene? Er de ikke godt nok kvalifisert, ifølge deg?

Anonymkode: 75006...d15

i mange tilfeller er menn bedre kvalifisert, men det er krav om en viss prosentandel kvinner. Når folk ansettes pga. at de er kvinner, og ikke pga best kvalifikasjoner, er galskap!

Anonymkode: 6b4b7...2e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

PST sjefen er kvinne

Snart er forsvarsjefen kvinne

Legen min er kvinne

Sjefen min er kvinne

Moren min er kvinne

Ser dere ikke sammenhengen?

    Denne bekymringsfulle utviklingene?

Taperen er mann.

Anonymkode: 1e8c3...32a

ARE YOU ASSUMING GENDER ?????

 

TRIGGERED!!!!!!!

Anonymkode: c5878...0e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...