Gå til innhold

Hvor lenge bruker dere body?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har fått så mange t-skjorter, jumpere og ulltrøyer som ikke er body til gutten vår, og jeg synes det er så fryktelig upraktisk. Bleien sklir ned, genseren sklir opp og det blir bare rot 🤪Etter fylte 1 år har han nesten utelukkende fått overdeler som ikke er body i gave. Nå er han rett over 2 og jeg kjøper fremdeles bare bodyer, og ser for meg å gjøre det i hvert fall til han har sluttet med bleie. Men jeg blir litt nysgjerrig på om det er unormalt, siden vi bare får ikke-bodyer i gave. Hva er greia? 

Anonymkode: f1a2f...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vår er straks to og bruker bare body. Er det de andre i bhg bruker også.

Anonymkode: 474fa...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i barnehage, de aller fleste har sluttet med body når de er 2.

Anonymkode: 9c434...b67

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er body viktigst før de kan gå, så man slipper at alt sklir fra hverandre når man løfter på den og sånn. Mine har sluttet omkring 1,5 år. 

Anonymkode: 95996...ba9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge barnet bruker bleie. Etter det er det ekkelt for barnet med tre knapper nede.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fram til bleieslutt. Da klippet jeg av den delen med knapper slik at han enkelt kunne gå på do. Sydde en kant der jeg klippet 😊 brukte body fram til 3,5 år ca 😊

Anonymkode: ea712...598

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bosted er ofte vanskeligere å finne over St 92 så tipper de fleste slutter da. Min er snart tre og bruker enda St 92 og har ca 50/50 med bodyer og trøyer. 

Kan i alle fall lett bruke bodyer frem til bleieslutt

Anonymkode: ccb08...db3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår er 20 mnd og vi bruker bare bodyer med korte ermer i stedet for t-skjorter. Daslipper klærne å skli opp.

Anonymkode: da94f...726

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte body frem til 1 årsalderen, dvs da barnet begynte å gå oppreist, muligvis litt lenger. Men det er mer praktisk å bare kunne trekke en genser over hodet når de står oppreist, enn å måtte drive med knepping i tillegg.

Anonymkode: 9a282...353

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir å bruke body så lenge hun bruker bleier! Men har noen gensere også, bruker de over singletbody da. Bare fordi de er fine 🙂

Anonymkode: 1a2d2...43e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Surriball said:

Brukte body fram til bleieslutt. 

Samme her. Hadde ikke tenkt over at det ble upraktisk da og hadde kastet meg over de få bodyene jeg fant i str 98 pluss. De ble ikke brukt, for å si det sånn 😛

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte body frem til bleieslutt, det ble også et bevis for de små at de var skikkelig store: slutte med bleier og begynne å bruke vanlige truser, stort! 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker body fram til de begynner å gå, så er det bort med de og fram med t-skjorter og genser! Så upraktisk med knepping, mye letter å kle på og av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min yngste er 1.5, og Body er helt nødvendig på vinteren her i nord. Varmest.

Jeg tipper vi vil bruke gensere på våren og sommeren, og en blanding av ullbody og ulltopper på høsten igjen. Med mindre vi er heldige og blir ferdige med bleier 🤞

Anonymkode: 6ba74...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jobber i barnehage, de aller fleste har sluttet med body når de er 2.

Anonymkode: 9c434...b67

Jobber også i barnehage. De fleste slutter når de er ferdig med bleie. 2-3,5 år.

Anonymkode: fe372...3cf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker ikke helt med første, men med andremann sluttet vi med Body da han var drøyt et år. Så hadde vi noen måneder med Body-comeback da han var rundt 2 år, fordi han begynte å grave i bleien, særlig etter at han hadde bæsjet 😬

Anonymkode: cc416...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,5år. Bruker body enda! Så praktisk! 

Bruker nå størrelse 104 så innser det begynner å nærme seg en slutt på bodylivet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

brukte body til hun sluttet å krabbe og kun gikk på to bein. Da synes jeg genser/t-skjorte var greiere.

Genser/t-skjorte/kjole på barn som krabber rundt er helt håpløst, fatter ikke hvorfor de selger det engang.

Anonymkode: 5f963...5cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker body! Bruker det frem til bleieslutt. Holder bleien på plass. Helt perfekt.

Anonymkode: 4aeb7...cf7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...