Gå til innhold

Andre som synes det er skummelt med en så varm vinter i år?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror på IPCC, og jeg er bekymret for global oppvarming. Jeg er allikevel grundig lei av at alt mildvær knyttes til klimaendringer. 

Temperaturen i Norge har steget én grad siden 1850. En eneste grad. Det ville kun vært én grad kaldere i snitt om ingen noensinne slapp en fjert med CO2.

Men ja: en grad kan påvirke naturen over tid, nok til at breene krymper etc. Det gjør ikke at man går fra minus 20 til pluss 15 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Her i nord er det kaldt. Synes ikke det er skummelt. Klimaet går alltid i syklus og nå er jordkloden i en periode med overgang til en ny syklus før det går tilbake til normalt igjen.

Anonymkode: 1e82b...7ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Her i nord er det kaldt. Synes ikke det er skummelt. Klimaet går alltid i syklus og nå er jordkloden i en periode med overgang til en ny syklus før det går tilbake til normalt igjen.

Anonymkode: 1e82b...7ea

Ja vi to vet det 😊 klimafornektersøsterne 😊👍

Anonymkode: d26a1...b68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er over snittet opptatt av miljøet og gjør det jeg kan. Klimaendringer er skremmende, men vi skal allikevel ikke tenke at denne vinteren kun er resultat av menneskeskapte klimaendringer. Som noen nevne over her, vi har hatt milde vintre før. Vi har også både hatt glodvarme, regntunge og helt gjennomsnittlige norske sommere de siste årene. Hvert eneste avvik er ikke et resultat av at vi ødelegger kloden, det er helt naturlig at klimaet varierer litt. 

Med dette mener jeg ikke at vi ikke skal fortsette å ta vare på kloden, men vi trenger ikke å få panikk for hver minste lille endring. Neste år er vi sikkert tilbake til en iskald januar. 

Anonymkode: 3d028...5ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...