Gå til innhold

Så lei folk som ikke skjønner hvordan en flyreise fungerer!


isw

Anbefalte innlegg

På 6.2.2020 den 17.42, AnonymBruker skrev:

Du hadde nok gitt meg jobb. Jeg er utad blid og postitv. Det inne i meg vet du ikke noe om. Dessuten så er det så gjennomtrekk av ansatte at du hadde grepet det første og beste halmstrået.

Anonymkode: 9536c...408

Ja, men det hadde vært på grunn av at du skjuler de dårlige holdningene dine. 

Anonymkode: ab6bb...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, Anzii skrev:

Ai ai, her følte jeg meg truffet!😂 de som spør om å bytte for å sitte sammen irriterer meg grønn. Det er da ikke mitt problem at folk ikke har booket seter, så har jeg betalt for å sitte en bestemt plass - ja da blir jeg sittende!!

Noe annet er jo uaktuelt. Hvorfor skal man være fleksibel når man har betalt for et sete? Det er ganske frekt av vedkommende å klage på at andre som har betalt for et sete er ufleksible. Folk. 

Anonymkode: ab6bb...0d2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et råtips er jo å velge fast track i sikkerhetskontrollen. Der er det stort sett bare reisevante folk. Nybegynnerne og familiene går stort sett i den vanlige.

Anonymkode: a80f9...adf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Blondie65 skrev:

Jeg har ALDRI opplevd å bli SPURT om å bytte sete til en LIKE GOD plass. Jeg har derimot opplevd at setet mitt var tatt av et medlem av familien "Vims" en gang og da jeg påpekte at sete 24F var mitt sete ble jeg bare ignorert (som i "hvis jeg ikke hører hva du sier må jeg ikke flytte meg"). De måtte flytte seg, sa kabinbetjeningen. Jeg har også opplevd å bli spurt om å bytte fra mitt sete til et dårligere sete (type midtgang eler midtsete) fordi familien "Gniten" ikke hadde planlagt. Da jeg sa nei fikk jeg kjeft for å være slem. 

Jeg har som sagt aldri opplevd å få tilbud om et bedre sete. 

Det er jo så klart greit å spørre om å bytte sete, men å bli sint når vedkommende ikke vil er ganske utrolig. 

Anonymkode: ab6bb...0d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Et råtips er jo å velge fast track i sikkerhetskontrollen. Der er det stort sett bare reisevante folk. Nybegynnerne og familiene går stort sett i den vanlige.

Anonymkode: a80f9...adf

Jeg betaler som regel for fast-track, men opplever ofte at det er kø der også, så skal slutte med det, for det er ofte ikke verdt det. 

Anonymkode: ab6bb...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Et råtips er jo å velge fast track i sikkerhetskontrollen. Der er det stort sett bare reisevante folk. Nybegynnerne og familiene går stort sett i den vanlige.

Anonymkode: a80f9...adf

Jeg skjønner at du muligens har gullkort eller jobbbetalte reiser. For oss andre er det kanskje ikke like aktuelt å betale for denne tjenesten på et stramt feriebudsjett. Særlig når man ser at enkelte flyplasser kun har "fast track" i navnet siden de ikke bryr seg med å håndheve det. Ja til flyplasser der man må skanne kort ved boarding - da unngår man alt sånt.

Jeg opplever forresten charterselskapene som langt strenger ved boarding enn tidligere. Altså har de sagt at rad 15-32 skal boarde først så blir du avvist hvis du har rad 14 eller mindre. 

Ulempen med charter er Ola Dunk på tur. Du vet, han som kun reiser på charter, kjøper sin alkohol i tax free, smugdrikker denne i cafeen og møter opp full i gate. At dette går ut over fru Dunk, samt resten av storfamilien har ikke han tanke for. SÅ må man selvsagt krangle med gatepersonell når man blir nektet boarding, slik at security blir tilkalt. Når ikke heller de blir respektert så må politiet tilkalles. Alt dette medførte at flyet ble kraftig forsinket. På tross av forsinkelsen ble ikke Ola edru, og det ble litt oppstyr før det ble klart at Fru Dunk reiste videre med reisefølget og Ola Dunk sin koffert slik at denne ikke måtte letes frem og forsinke flyet ytterligere. Storfamilien Dunk hadde jo ikke lært en puck av dette så innen landing på endelig destinasjon var jo det et par stykker av dem som også var drita. De kunne jo høylytt fortelle til alle som (ikke) var interessert at Ola kom med rutefly i morgen.

.. ja ja ...  På flyet hjem var Ola Dunk edru ... 

Endret av Blondie65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner igjen alt 😂

Sånn er det jo å fly, det er ikke rent sjelden at det blir et helvete fra ende til annen. Så ikke for og høres helt hippie-halleluja ut her, men man kan jo ikke endre alle andre, så jeg prøver å jobbe mer med meg selv, at jeg ikke skal la meg irritere av alt.

Jeg gikk nesten inn i en psykose en gang av verdens tregeste fyr som sto i midtgangen og skulle opp med ditt og ned med datt og brettet jakka si nøye imens 200 personer sto bak og ventet på å få boarde. Jeg albuet meg til slutt forbi med et grynt (hadde en dårlig dag så klarte ikke å være sint bare inni meg), og han bare slenger ut "jaaaajaa slapp av, vi skal nok alle få sete, flyet går ikke før alle er på" eller noe i den duren. Sånn litt nedlatende i tillegg, til den unge kvinnen. Altså hva f.. noen har bare verdens beste tid når de først har kommet ombord, null forståelse for at flyet faktisk skal gå på et fastsatt tidspunkt og at alle passasjer må ha ræva godt plassert i setet sitt før vi kommer oss noen som helst vei. Dette flyet mistet jo selvsagt sloten for å lette og ble forsinket fordi det er helt umulig for folk å boarde et fly effektivt, og jeg som hadde transfer fikk gleden av å løpe Heathrow marathon for å rekke neste fly. Altså, jeg ble så forbanna, irriterte meg over den episoden resten av ferien omtrent, krangler fremdeles med den fyren i marerittene mine😂 Og den negative energien jeg bruker på sånt går jo utelukkende utover meg. 

Så jeg prøver å roe meg, hodet kan jo koke helt over av summen av irritasjonsmomenter man kan treffe på. Før ble jeg sint allerede på Flytoget av han idioten som velger å sitte på stillesonen og prate høylytt i telefonen, men nå tar jeg heller bare på musikk på ørene og tenker sånn "serenity now" inni meg. Og så passer jeg på å holde blodsukkeret oppe, og å få i meg nok alkohol. God tur!

Anonymkode: cda1e...ec4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina
På 23.1.2020 den 20.40, isw skrev:

Jeg reiser ganske mye både jobb og privat, og irriterer meg så grenseløst over folk som ikke skjønner hva man skal gjøre på et fly! Akkurat nå er lunta ganske kort etter å ha kommet hjem, så jeg tenkte jeg halvsarkastisk kunne sette opp en liten guide til hvordan man skal bruke dette framkomstmiddelet:

Sikkerhetskontrollen:

- Du kan med stor fordel ta av jakke, belte, smykker, osv. FØR du kommer fram til plastkassene, så du ikke lager kø. 

- Tøm alle lommer! 

- Ta av beltet ditt! 

- Ha et bevisst forhold til om du har med deg noe flytende. 

Etter sikkerhetskontrollen:

- Det er ingen nødvendighet å bøtte ned fem halvlitere før du går ombord! Du overlever faktisk uten. 

- De små spritflaskene som norske turister elsker å kjøpe i taxfree er IKKE lov å drikke på flyplassen. Heller ikke på dass! 

- Det er ikke samfunnsplikten din å kjøpe hele kvoten med alkohol. Du kan faktisk gi faen i å omgjøre flyet til en Molotov-cocktail ved en eventuell ulykke. Og om du tar med deg for mye inn som håndbagasje og får bot for det er det din egen skyld og ditt eget ansvar! 

- Du kan faktisk bli nektet boarding hvis du er full/fjern/høy!  

Ved boarding:

- Gi faen i å prøve og gå ombord når det er prioritert boarding hvis du ikke har det inkludert i billetten. Du slipper ikke inn, du lager forsinkelser og du havner bakerst i køen. Det er ulike bookingklasser og et fly er et klassesamfunn. Ingen bryr seg om du stemmer SV og ikke liker det. 

- Når du er inne i flyet går du TIL SIDEN og slipper andre forbi. Står du i midtgangen lager du kork for absolutt alle andre

- Ha et bevisst forhold til hvor du skal sitte og gå dit, ingen andre steder 

- Sørg for å ha gått på dass før du går ombord! 

Under reisen:

- Du kan krangle med mannen din så mye du vil, men ikke på flyet! 

- Vis respekt for dine medpassasjerer. 

- Nei, jeg gidder ikke ha en samtale med deg under hele turen selv om vi begge sitter alene. 

- Gå på dass om du har luft i magen. Du lurer ingen selv om du slipper en lydløs en! 

Avslutningsvis:

Ja, jeg forstår at du er på ferie og skal kose deg, men forstå at mange du reiser sammen med kun ønsker seg å komme raskt fram i fred og ro. Du er på et transportmiddel, du er ikke på et lovløst sted eller på fest!!! 

Skjerp dere! 

 

Den drikker jeg hvor jeg vil, ellers takk 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts må lære seg å slappe litt av. Det kommer aldri til å skje at alle mennesker oppfører seg eksemplarisk etter h*ns standard. Chill out. 

Anonymkode: e42a9...cea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ts må lære seg å slappe litt av. Det kommer aldri til å skje at alle mennesker oppfører seg eksemplarisk etter h*ns standard. Chill out. 

Anonymkode: e42a9...cea

Sjelden man ser en så ekstrem regelrytter, selv på kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noe er det vel sånne som TS som er i ferd med å bli harry. Sånne "slipp meg fram!!"-folk som tror de har rett til å ikke bli forstyrret på sine 20+ flyreiser i året. Skal bare ture gjennom flyplassen uten et eneste hinder, for de er jo så viktige, må vite :rolleyes: Mens klimaet går til helvete og de fleste oppegående folk forsøker å ha et kritisk blikk på sine egne reisevaner. 

Jeg håper TS havner bak en skikkelig Gran Canaria-bajas i stråhatt som har inntatt fem Heineken for mye og setter propp i hele sikkerhetskontrollen neste gang hun er ute og flyr :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.1.2020 den 21.12, AnonymBruker skrev:

Legger til: skift bleie på ungen din på toalettet ikke i setet på Klapp-bordet ditt !!!

Anonymkode: f4b99...135

Hahah, gjør folk dette? 😂 Tror ingen av mine babyer hadde fått plass på de knøttsmå klapp-bordene 😂

Anonymkode: a3931...1e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så jeg prøver å roe meg, hodet kan jo koke helt over av summen av irritasjonsmomenter man kan treffe på. Før ble jeg sint allerede på Flytoget av han idioten som velger å sitte på stillesonen og prate høylytt i telefonen, men nå tar jeg heller bare på musikk på ørene og tenker sånn "serenity now" inni meg. Og så passer jeg på å holde blodsukkeret oppe, og å få i meg nok alkohol. God tur!

Anonymkode: cda1e...ec4

... husk andre setning av den "Insanity later ..." :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65
49 minutter siden, Visjon skrev:

Om noe er det vel sånne som TS som er i ferd med å bli harry. Sånne "slipp meg fram!!"-folk som tror de har rett til å ikke bli forstyrret på sine 20+ flyreiser i året. Skal bare ture gjennom flyplassen uten et eneste hinder, for de er jo så viktige, må vite :rolleyes: Mens klimaet går til helvete og de fleste oppegående folk forsøker å ha et kritisk blikk på sine egne reisevaner. 

Jeg håper TS havner bak en skikkelig Gran Canaria-bajas i stråhatt som har inntatt fem Heineken for mye og setter propp i hele sikkerhetskontrollen neste gang hun er ute og flyr :fnise:

Hvorfor tenker du sånn? Hvorfor har du ikke forståelse for at det er irriterende å stå fullstendig unødvendig i kø fordi folk ikke gjør som instruksjonene sier? Er du en sånn som kommer 15 minutter for sent til alle møter også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Blondie65 skrev:

Hvorfor tenker du sånn? Hvorfor har du ikke forståelse for at det er irriterende å stå fullstendig unødvendig i kø fordi folk ikke gjør som instruksjonene sier? Er du en sånn som kommer 15 minutter for sent til alle møter også? 

Neida, jeg er som regel presis. Men jeg har ikke veldig sympati med nordmenn som reiser med fly mange ganger i året "både på jobb og privat" og klager over at alt ikke går helt knirkefritt, mens folk på den sørlige halvkule opplever flom og klimarelaterte katastrofer. Det tenker jeg er et usjarmerende privilegert huet-inni-ræva-perspektiv. Jeg tar også fly en sjelden gang, men er klar over at denne industrien medfører langt større problemer for verden enn at jeg må vente et minutt ekstra ved gaten eller i kaffekøen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
11 minutter siden, Visjon skrev:

Neida, jeg er som regel presis. Men jeg har ikke veldig sympati med nordmenn som reiser med fly mange ganger i året "både på jobb og privat" og klager over at alt ikke går helt knirkefritt, mens folk på den sørlige halvkule opplever flom og klimarelaterte katastrofer. Det tenker jeg er et usjarmerende privilegert huet-inni-ræva-perspektiv. Jeg tar også fly en sjelden gang, men er klar over at denne industrien medfører langt større problemer for verden enn at jeg må vente et minutt ekstra ved gaten eller i kaffekøen.

Så la oss relatere dette til noe du kan forstå da slik at du skjønner hva vi snakker om. La oss si at alle passasjerer på en buss skal gå av bak og alle som skal på skal vente til alle er gått ut. Synes du det er bare koselig med de som driter i dette og lager kø? Synes du det er greit at folk setter seg og opptar to seter slik at den fine vesken deres får sitteplass mens du må stå? Synes du det er ok å ta en langdistansebuss der folk står og mater bagasjehyllene i evigheter mens du ikke kan komme forbi til din sitteplass? Synes du det er greit at passasjerer som skal med bussen ikke stiger ombord før fergen (sikkert elektrisk, sånn at du ikke får vondt i klimaregnskapet) er kommet til land slik at du hindrer både bussen og alle el bilene fra å komme i land? Synes du det er greit at noen som ikke har kjøpt plassbillett tar din plass på toget? Synes du det er greit at noen står og mater bagasjehyllen slik at du ikke kommer forbi til din plass på toget slik at du må gjøre dette i fart?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...