Gå til innhold

Så lei folk som ikke skjønner hvordan en flyreise fungerer!


isw

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Flyr 4-6 ganger i uka. 

Har forståelse for at alle ikke er like reisevant. 

Men det er en ting jeg aldri gjør - tar Norwegian på storbytur, og i alle fall ikke til London eller Spania. 

Det kan få selv forståelsesfulle, tålmodige og rolige meg til å klikke i vinkel. 

Anonymkode: 870b7...8a9

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Normal høflighet forventer jeg av mennesker uavhengig av hva slags situasjon jeg befinner meg i - men selv om jeg vet hvordan  sikkerhetskontroll og ombordstigning går for seg, har jeg likevel respekt for at ikke alle andre er like drevne i dette. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, isw skrev:

Jeg reiser ganske mye både jobb og privat, og irriterer meg så grenseløst over folk som ikke skjønner hva man skal gjøre på et fly! Akkurat nå er lunta ganske kort etter å ha kommet hjem, så jeg tenkte jeg halvsarkastisk kunne sette opp en liten guide til hvordan man skal bruke dette framkomstmiddelet:

Sikkerhetskontrollen:

- Du kan med stor fordel ta av jakke, belte, smykker, osv. FØR du kommer fram til plastkassene, så du ikke lager kø. 

- Tøm alle lommer! 

- Ta av beltet ditt! 

- Ha et bevisst forhold til om du har med deg noe flytende. 

Etter sikkerhetskontrollen:

- Det er ingen nødvendighet å bøtte ned fem halvlitere før du går ombord! Du overlever faktisk uten. 

- De små spritflaskene som norske turister elsker å kjøpe i taxfree er IKKE lov å drikke på flyplassen. Heller ikke på dass! 

- Det er ikke samfunnsplikten din å kjøpe hele kvoten med alkohol. Du kan faktisk gi faen i å omgjøre flyet til en Molotov-cocktail ved en eventuell ulykke. Og om du tar med deg for mye inn som håndbagasje og får bot for det er det din egen skyld og ditt eget ansvar! 

- Du kan faktisk bli nektet boarding hvis du er full/fjern/høy!  

Ved boarding:

- Gi faen i å prøve og gå ombord når det er prioritert boarding hvis du ikke har det inkludert i billetten. Du slipper ikke inn, du lager forsinkelser og du havner bakerst i køen. Det er ulike bookingklasser og et fly er et klassesamfunn. Ingen bryr seg om du stemmer SV og ikke liker det. 

- Når du er inne i flyet går du TIL SIDEN og slipper andre forbi. Står du i midtgangen lager du kork for absolutt alle andre

- Ha et bevisst forhold til hvor du skal sitte og gå dit, ingen andre steder 

- Sørg for å ha gått på dass før du går ombord! 

Under reisen:

- Du kan krangle med mannen din så mye du vil, men ikke på flyet! 

- Vis respekt for dine medpassasjerer. 

- Nei, jeg gidder ikke ha en samtale med deg under hele turen selv om vi begge sitter alene. 

- Gå på dass om du har luft i magen. Du lurer ingen selv om du slipper en lydløs en! 

Avslutningsvis:

Ja, jeg forstår at du er på ferie og skal kose deg, men forstå at mange du reiser sammen med kun ønsker seg å komme raskt fram i fred og ro. Du er på et transportmiddel, du er ikke på et lovløst sted eller på fest!!! 

Skjerp dere! 

 

Legger til: skift bleie på ungen din på toalettet ikke i setet på Klapp-bordet ditt !!!

Anonymkode: f4b99...135

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og behandle personalet pent! Sykt unødvendig å være frekk og kravstor 

Anonymkode: f4b99...135

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Kågebruker said:

Hva med folk som klapper når flyet lander?

Jeg gjør det. Har så intens flyskrekk at jeg søren meg skal feire litt når jeg overlever 😛

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er ikke vits å reise seg i sekundet beltelampa slukker. Det er enda en god stund til du kan gå av. Du kommer nemlig ikke fortere av flyet fordi du står i midtgangen og loker🙈

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Krok1 skrev:

Jeg gjør det. Har så intens flyskrekk at jeg søren meg skal feire litt når jeg overlever 😛

Du vet vel at det er det mest kritiske øyeblikkene i det flyet letter eller lander?? 

Anonymkode: 9c051...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du glemte den med folk som står klint helt opptil bagasjebåndet (eller lar ungene leke på det) og tror at den røde tjukke streken på gulvet bare er pynt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anzii skrev:

Og det er ikke vits å reise seg i sekundet beltelampa slukker. Det er enda en god stund til du kan gå av. Du kommer nemlig ikke fortere av flyet fordi du står i midtgangen og loker🙈

Å loke er en viktig del av livet mitt.  Om jeg står i midtgangen og loker er neppe noe problem for deg som sitter i setet ditt.

Anonymkode: 16c79...5f8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å loke er en viktig del av livet mitt.  Om jeg står i midtgangen og loker er neppe noe problem for deg som sitter i setet ditt.

Anonymkode: 16c79...5f8

Ikke et problem nei, men sjukt irriterende. Og det var vel det denne tråden handla om ;) 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Du vet vel at det er det mest kritiske øyeblikkene i det flyet letter eller lander?? 

Anonymkode: 9c051...6af

Jepp. I de minuttene ber jeg hardere enn jeg har gjort til sammen resten av livet 😜 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Krok1 skrev:

Jepp. I de minuttene ber jeg hardere enn jeg har gjort til sammen resten av livet 😜 

Samme her. Og jeg klapper gjerne også! 👏🏻👏🏻👏🏻 
 

Anonymkode: 7a820...8bf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anzii skrev:

Ikke et problem nei, men sjukt irriterende. Og det var vel det denne tråden handla om ;) 

Det må du bare finne deg i.

Anonymkode: 16c79...5f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal ha! Skal ha! Skal ha! Skal ha! Skal ha! Skal ha! Skal ha! Skal ha! Skal ha! Skal ha! Skal ha! 

Meg meg meg meg megmeg meg meg meg meg meg meg meg meg meg og atter meg!! 

"God morgen" eller "takk skal du ha!" eksisterer overhodet ikke i det hele tatt i noens ord-forråd.  

Anonymkode: 301d8...ef7

Folk betaler minste-pris men forlanger topp service. Personalet er der først og fremst for vår sikkerhet og hjelpe til underveis, ikke for å Ubderholde eller skjemme Oss bort 

Anonymkode: f4b99...135

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...