Gå til innhold

Norwegian tar nå betalt for håndbagasje


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, litt irriterende prismessig, men likevel fint. Det er altfor mange som har tatt med seg for mye bagasje inn i kabinen og fylt opp det som er å oppdrive av plass i hattehylla, slik at det ikke er plass til oss som har med oss en mer moderat mengde håndbagasje. I tillegg forsinker mange av disse svære trillekoffertene påstigning, mange av dem som har dem bruker lang tid på å få det opp i hattehyllen og sette seg, mens de blokkerer midtgangen. Det igjen forsinker avgangene. 

Anonymkode: 7cb1d...b13

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LowFare+ er ikke akkurat så mye dyrere enn LowFare da.

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det igjen forsinker avgangene

Tatt over 20 fly dette året (mars 2019 - jan 2020), og bagasje har ikke skapt noen forsinkelser. Og uansett, hvis det skaper forsinkelser er det snakk om noen minutter.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er kjempeflott! Jeg betaler lett for håndbagasje hvis det betyr at jeg faktisk får plass til bagasjen min til en forandring. Folk tar jo med seg flyttelass inn i kabinen 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, altflyter said:

Syntes det er kjempeflott! Jeg betaler lett for håndbagasje hvis det betyr at jeg faktisk får plass til bagasjen min til en forandring. Folk tar jo med seg flyttelass inn i kabinen 

Jepp helt enig. Og det var jo ingen formue heller i avgift. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, litt irriterende prismessig, men likevel fint. Det er altfor mange som har tatt med seg for mye bagasje inn i kabinen og fylt opp det som er å oppdrive av plass i hattehylla, slik at det ikke er plass til oss som har med oss en mer moderat mengde håndbagasje. I tillegg forsinker mange av disse svære trillekoffertene påstigning, mange av dem som har dem bruker lang tid på å få det opp i hattehyllen og sette seg, mens de blokkerer midtgangen. Det igjen forsinker avgangene. 

Anonymkode: 7cb1d...b13

Enig, men det å ta betalt for håndbagasjen handler nok om at Norwegian ønsker å reklamere med billigere billetter enn det de tar betalt. Det de satser på er jo at kundene som ser annonsene for billigbillettene ikke skjønner at de i tillegg må betale ekstra for håndbagasje. 

Blir som når Norwegian annonserer med "Fly til syden for 700 kroner" for så å ta 3000 kroner i betalt for returen til Norge. De 3000 kronene er ikke med i annonsen. 

Anonymkode: ed6d3...4e6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, abc123detvardet skrev:

LowFare+ er ikke akkurat så mye dyrere enn LowFare da.

Tatt over 20 fly dette året (mars 2019 - jan 2020), og bagasje har ikke skapt noen forsinkelser. Og uansett, hvis det skaper forsinkelser er det snakk om noen minutter.

Det er bra, men det har jeg opplevd. Og selv om det i noen tilfeller bare er snakk om noen minutter, så kan de telle en del for de som skal videre med fly/tog/buss ved ankomst. For det andre kan det totalt sett skape mye større forsinkelser på selve flyplassen. Dersom for mange tar med seg stor kabinbagasje på mange avganger med flere forskjellige selskaper med noen minutters forsinkelse hver, så kan disse forsinkelsene utgjøre timer utover dagen. Jo flere flyselskaper som tar litt betalt for håndbagasje, jo bedre blir det. 

Anonymkode: 7cb1d...b13

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig, men det å ta betalt for håndbagasjen handler nok om at Norwegian ønsker å reklamere med billigere billetter enn det de tar betalt. Det de satser på er jo at kundene som ser annonsene for billigbillettene ikke skjønner at de i tillegg må betale ekstra for håndbagasje. 

Blir som når Norwegian annonserer med "Fly til syden for 700 kroner" for så å ta 3000 kroner i betalt for returen til Norge. De 3000 kronene er ikke med i annonsen. 

Anonymkode: ed6d3...4e6

Ja, men det skjønner man jo, i tillegg til at billigbillettene gjerne kun gjelder ukurante tidspunkt for mange (midt i uka utenom sommerferier osv.).

Og uansett er det bra at det slås ned på for mye håndbagasje hvis det betyr at man kan reise bittelitt billigere uten eller med håndbagasje som går under stolen foran. Det er egentlig helt fair at man selv betaler for det man trenger av ekstratjenester. 

Anonymkode: 7cb1d...b13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske teit, men 90 kr er ikke all verden. Ville vært bedre å håndheve reglene skikkelig, evt gått litt ned på str/vekt. 

Folk har fått ha med både koffert og sekk. Det er sånt man må få en slutt på. 1 kolli per pers. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt topp, da får man plass over hodet sitt. Slipper idioter som stapper ting over alt.

Anonymkode: 22a9e...273

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har allerede bestilt de turene vi skal på i år, så kabinkofferter får vi med oss gratis :)

Anonymkode: 23130...090

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var faen meg på tide så superlei å stå bak folk som får gjennomlyst kofferten 3 og fire ganger å alikevel ikke klarer å få ut alt som skal ut

Anonymkode: de5c7...ede

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavprisselskaper burde kjøpe fly uten bagasehyller i kabinen. Og seter som går helt ned til gulvet.

Ingen bagasje. Ingen forsinkelser. Kun fornøyde passasjerer.

Anonymkode: 74933...c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 23.1.2020 den 13.53, AnonymBruker skrev:

Helt topp, da får man plass over hodet sitt. Slipper idioter som stapper ting over alt.

Anonymkode: 22a9e...273

Men får du plass over hodet ditt??  Uten å betale? Gratis bagasje skal under setet. Får en lov å legge jakka i hattehylla ? Eller er hattehylla kun for de som betaler? Skulle heller ønske de kunne være strengere med å håndheve de reglene som var. 

Anonymkode: 342a3...360

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

All bagasje bør sjekkes inn. Kun en liten sekk eller veske per passasjer som håndbagasje. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tilhører ikke kabinkoffert-mafiaen, men kjenner at jeg totalt har mistet lysten til å reise med Norwegian nå. Jeg synes egentlig det er fint at de strammer inn på bagasjereglene, men de gjør jo delvis det stikk motsatte, ved å øke tillatt totalvekt på håndbagasje til 15 kg for de som betaler for det! I tillegg kan man på LowFare+ ha med både ha med en liten veske for å ha under setet foran, og en "stor" kabinkoffert som legges opp i bagasjehyllen. Jeg synes ikke dette ser ut som et tiltak for å redusere håndbagasjemengden, men heller tvers igjennom et "tiltak" for å kunne få økt inntjening fra billettsalget. Hvis de reellt sett ønsket å redusere mengden bagasjen i kabinen burde de heller vært strenge på å følge mål og vektgrenser som allerede eksisterer, heller enn å tillate det samme i tillegg til en liten veske og på en billettkategori også tillate økt håndbagasjevekt sammenlignet med tidligere. (Har man kunnet ha med en liten veske i tillegg til kabinkoffert på Norwegian tidligere? Vet at SAS har hatt en regel om at man kan ha med håndbagasje pluss feks en liten PC-veske, men trodde Norwegian kun tillot ett kolli?)

For min egen del ville jeg nok uansett ha valgt minimum billettkategori LowFare+ dersom jeg skulle reist med Norwegian igjen, så det vil ikke ha noen direkte konsekenser for meg. Jeg reiser ikke med overdrevent mye håndbagasje, men pleier å ha en sekk (som tar drøyt 30 liter) som jeg alltid plasserer i bagasjehyllen rett og slett pga komfort, men den er liten nok til at jeg kan ha den ved føttene dersom det skulle være nødvendig.

Med dette Ryan Air-regimet ser jeg ikke en eneste grunn til å velge Norwegian i stedet for SAS. Reiste med SAS senest i går og hadde en hyggelig tur. Da ble det informert ved gaten om at noen kunne få beskjed om å sjekke inn store håndbagasjer ettersom flyet var fullbooket og av den mindre typen (2+2 seter). Sitter akkurat nå og planlegger en ny tur senere i vinter, og får opp følgende billettpriser:

- SAS GO Smart kr 949,-, inkludert 8 kg håndbagasje, 23 kg innsjekket bagasje og setereservasjon 22 t før flyvningen samt kaffe/te under flyvningen

- Norwegian LowFare+ kr 969,- inkludert liten håndbagasje og større håndbagasje i bagasjehyllen totalt 10 kg, 23 kg innsjekket bagasje og setereservasjon ved bestilling

Den kaffekoppen, noen nye eurobonuspoeng samt at jeg synes servicen generelt er bedre på SAS, er mer enn nok grunn til å velge SAS også denne gangen. I tillegg er det potensielt mindre håndbagasje i SAS-flyet enn hos Norwegian ;)

Anonymkode: 75a9c...3a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fantastisk bra :) Kanskje går det litt fortere for flyene å komme seg avgårde nå pga alle de med håndbagasje inn i kabinen stjeler så mye tid

Anonymkode: 2cdae...9a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.1.2020 den 2.23, AnonymBruker skrev:

det var faen meg på tide så superlei å stå bak folk som får gjennomlyst kofferten 3 og fire ganger å alikevel ikke klarer å få ut alt som skal ut

Anonymkode: de5c7...ede

At folk driter seg ut i sikkerhetskontrollen er vel en annen diskusjon?

Anonymkode: dcbd7...b98

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig tenker jeg!!!! 
 

Flyr i snitt 1-2 ganger i uken, tilhører hattehyllemafian. 

Anonymkode: 629c4...12f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...