Gå til innhold

Coronaviruset: Er blitt til en verdensomspennende epidemi


Aragorn ll Elessar

Anbefalte innlegg

Gjest Cammomillo
1 time siden, Kvinnelist skrev:

Land som ikke har noen ting, som ikke klarer seg selv bør bare dø ut naturlig. Hvorfor skal man holde på med brannslukking?

Hvorfor føder kvinner i en stor afrikansk flyktningleir barn i heletatt? Hva sier det om disse menneskene? At de forstår noe som helst?

Jeg har vært rundt i mange afrikanske land å sett. Sør-sudan for eks.

Tror du disse menneskene som du snakker om har tilgang på prevensjon eller mulighet for abort hvis de blir voldtatt? Hvis du har vært så mye rundt å sett, så burde du vite bedre..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Cammomillo skrev:

Tror du disse menneskene som du snakker om har tilgang på prevensjon eller mulighet for abort hvis de blir voldtatt? Hvis du har vært så mye rundt å sett, så burde du vite bedre..

 

Ja, mange av de har det. Voldtekt er ikke så utbredt som omtalt i media, du må heller se på mennesket. Hvordan de lever, hva skal de leve for?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cammomillo
1 minutt siden, Kvinnelist skrev:

Ja, mange av de har det. Voldtekt er ikke så utbredt som omtalt i media, du må heller se på mennesket. Hvordan de lever, hva skal de leve for?

Ja, hva er vel meningen med livet..hvis den ikke er å sitte på sin høye norske trone og føle seg mer verdt enn menneskene i resten av verden.

Tviler på at viruset bryr seg om meningen med livet.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Cammomillo skrev:

Ja, hva er vel meningen med livet..hvis den ikke er å sitte på sin høye norske trone og føle seg mer verdt enn menneskene i resten av verden.

Tviler på at viruset bryr seg om meningen med livet.. 

Handler ikke om det, å rakke ned på andre.

Det handler om hva som er "bærekraftig" "fornuftig" , å det er IKKE å drive brannslukking i fattige land rundt i afrika.

Største problemet i dag et jo at vi er blitt altfor mange på jorda, så da er det jo bare fint om det skjer en epidemi som tar mange liv. Det bor ganske mange i kina for eks, de har ikke vondt av å miste noen millioner.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

WHO: vi står overfor en potensiell verdensomspennende pandemi. 

KG bare: HÅPER ALLE FATTIGE OG HALVE ASIA DØR!!!! 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cammomillo
3 minutter siden, Kvinnelist skrev:

Handler ikke om det, å rakke ned på andre.

Det handler om hva som er "bærekraftig" "fornuftig" , å det er IKKE å drive brannslukking i fattige land rundt i afrika.

Største problemet i dag et jo at vi er blitt altfor mange på jorda, så da er det jo bare fint om det skjer en epidemi som tar mange liv. Det bor ganske mange i kina for eks, de har ikke vondt av å miste noen millioner.

Spør en kineser om han er enig med deg i det..

Så du mener faktisk at det er bedre om det dør folk der enn her? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, Kvinnelist said:

Ja, mange av de har det. Voldtekt er ikke så utbredt som omtalt i media, du må heller se på mennesket. Hvordan de lever, hva skal de leve for?

Har flyktninger i afrikanske land god tilgang til prevensjon?Har du noe dokumentasjon på det?For det strider mot alt jeg har lest

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cammomillo
3 minutter siden, Kvinnelist skrev:

De har et virus gående, så da tenker jeg at ikke har vondt av en avbefolkning. De er jo langt over 1 milliard.

Vi er bare litt over 5 millioner, men vårt største problem er jo innvandringen. Som vi hadde klart oss foruten.

Omg. Du snakker om hva som er «fornuftig». Ikke disse tankene hvertfall.. 

Sist jeg sjekket består jorden av mennesker som er en samlet art.. Jorden har på den måten bare én befolkning. Man kan ikke velge hvor man blir født. Landegrenser er noe som er konstruert av oss, på samme måte som penger.

Vi blir færre og færre her oppe, fødselsraten går ned. Så vi dør vel ut om noen år uten innvandring. Hvis det ikke kommer et virus først da. Kanskje like greit det, siden de som bor her har glemt flokken sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Fiskegrateng skrev:

Har flyktninger i afrikanske land god tilgang til prevensjon?Har du noe dokumentasjon på det?For det strider mot alt jeg har lest

Det deles ut i mange afrikanske land. Sterilisering tilbys også endel steder, som også er en bra måte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden var ikke ment å diskutere hvordan ikke hvite mennesker skal utryddes. Som er i bunn og grunn det som skjer nå.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Cammomillo skrev:

Omg. Du snakker om hva som er «fornuftig». Ikke disse tankene hvertfall.. 

Sist jeg sjekket består jorden av mennesker som er en samlet art.. Jorden har på den måten bare én befolkning. Man kan ikke velge hvor man blir født. Landegrenser er noe som er konstruert av oss, på samme måte som penger.

Vi blir færre og færre her oppe, fødselsraten går ned. Så vi dør vel ut om noen år uten innvandring. Hvis det ikke kommer et virus først da. Kanskje like greit det, siden de som bor her har glemt flokken sin.

Hehe, du tenker som en globalist. Globalisering er et kjempeproblem.

Å blande kulturer fungerer sjelden. Du ser jo hvordan innvandringen har ødelagt europa for eks.

Det er bra vi blir færre, vi trenger ikke være mange 🙂 Jo mindre mennesker på jorda, jo bedre .

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

3 hours ago, Kvinnelist said:

Det deles ut i mange afrikanske land. Sterilisering tilbys også endel steder, som også er en bra måte.

Men det er ikke det samme som å si at flyktninger i Afrika har god tilgang til prevensjon. For det har de ikke

Endret av Fiskegrateng
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cammomillo
8 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Denne tråden var ikke ment å diskutere hvordan ikke hvite mennesker skal utryddes. Som er i bunn og grunn det som skjer nå.

Angående coronaviruset og pandemi. Var spanskesyken det vi i dag kaller for syfilis, altså seksuelt overførbar sykdom?

Coronaviruset smitter vel gjennom nærkontakt med syke, dråpesmitte/luft?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Cammomillo skrev:

Angående coronaviruset og pandemi. Var spanskesyken det vi i dag kaller for syfilis, altså seksuelt overførbar sykdom?

Coronaviruset smitter vel gjennom nærkontakt med syke, dråpesmitte/luft?

 

Nei det var det ikke, spanskesyken var en influensaepidemi 

Det står vel her hvordan det smitter Fakta om nytt coronavirus

Endret av Aragorn ll Elessar
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Kan ikke folk gi faen i å reise bort til land i Asia? Hva faen skal de borti der å gjøre! Bare for å spre sykdom å ta livet av folk. Må også nekte de i Asia å reise hit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange sier at 2% dødelighet er lavt og ikke noe å bry seg om.

For 20 000 smittede, betyr det at 400 dør, Hvor mye er 20 000?

Det er hele Lillehammers befolkning. Hvis alle i Lillehammer ble smittet, ville 400 dø. Statistisk sett er det ikke sannsynlig at 100% i en vestlig by blir smittet.

Men 400 dødsfall i en by på størrelse med Lillehammer, Horten, Jessheim, Ski, Gjøvik, Harstad og Molde er ikke småtterier.

Når man sier at Svartedauen hadde mye høyere dødelighet, tenk på hvordan sykehusene var på den tiden. Det var ingen sykehus! Selvsagt døde folk fordi de ikke hadde tilgang på intravenøs næring, for eksempel. Jeg er sikker på at utmattelse, vannmangel og at man sultet i hjel fordi man var for svak til å skaffe seg mat, var årsaken til den høye dødeligheten.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om 2% av jordens befolkning skulle dø av dette coronaviruset så vil rundt 156 millioner mennesker dø om jeg regner riktig.

 

Når det kommer til svaretdaudem Svartedauden var faktisk langt mer dødelig en pest normalt sett var også i middelalderen. Ingen andre pester før eller etter i middelalderen var like dødelig den nærmeste var Den justinianske pesten 541-542 . siden disse to pest pandemiene var unormalt dødelige til pest å være også på den tiden. 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ops2 skrev:

Mange sier at 2% dødelighet er lavt og ikke noe å bry seg om.

For 20 000 smittede, betyr det at 400 dør, Hvor mye er 20 000?

Det er hele Lillehammers befolkning. Hvis alle i Lillehammer ble smittet, ville 400 dø. Statistisk sett er det ikke sannsynlig at 100% i en vestlig by blir smittet.

Men 400 dødsfall i en by på størrelse med Lillehammer, Horten, Jessheim, Ski, Gjøvik, Harstad og Molde er ikke småtterier.

Når man sier at Svartedauen hadde mye høyere dødelighet, tenk på hvordan sykehusene var på den tiden. Det var ingen sykehus! Selvsagt døde folk fordi de ikke hadde tilgang på intravenøs næring, for eksempel. Jeg er sikker på at utmattelse, vannmangel og at man sultet i hjel fordi man var for svak til å skaffe seg mat, var årsaken til den høye dødeligheten.

Men av 1,35 billioner er kun 5-600 smittet, av disse igjen er 17 stk døde (om jeg husker rett). I Norge er det ca 100.000 som får vanlig influensa årlig, og rundt 900 av de dør som følge av dette (ifølge tall fra FHI). Så jeg er ikke akkurat særlig bekymra enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, skulle det skje at viruset sprer seg som ild i tørt gress, så stryker nok jeg med 💪
Jeg har underliggende sykdommer, så en lungebetennelse kan ta knekken på meg :) 

Men det skjer nok som med svineinfluensaen, hastevaksine klar; Og jeg fikk ikke lov å ta den pga mine underliggende sykdommer :fnise:  -Jeg måtte vente til sprøytedosen, den første var bare tilgjengelig nasalt.... og når sprøyta kom, da avblåste de hele greia :fnise:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 stykker i Frankrike bekreftet med coronaviruset og en med coronaviruset skal ha reist gjennom Norge til Russland om jeg forstod riktig 😮 :( 

 

Var visst Finland og de var ikke smittet, var bare symptomene som gjorde at de ble testet i følge NRK

Endret av Mask
oppdaterte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...