Gå til innhold

Noen med erfaring med Zalna Gel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om noen har erfaring med bruk av Zalna Gel? Begynte med denne for tre dager siden og huden min er supertørr og flasser masse, har i tillegg veldig sensitiv hud fra før av. Lurer på om disse bivirkningene blir bedre/borte etterhvert som man bruker gelen? Jeg kan ikke sminke meg for det blir bare stygt når huden flasser så mye og har en del akne, det er vanskelig for meg å klare å gå ute uten sminke på grunn av dette. Går på isotretinoin ved siden av som en kombinasjonsbehandling. Har hørt masse bra om gelen og at det funket kjempebra for andre, men jeg tror ikke jeg får hverdagen til å gå rundt hvis disse bivirkningene ikke minker eller går bort slik at jeg kan sminke meg litt før jeg skal på skolen etc. 

Anonymkode: 8ee52...df1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du ikke fått beskjed om å tilvenne huden din? Begynne med annenhver kveld en periode og deretter øke til daglig. For så etter en periode begynne på dag også.... Helt vanlig å måtte tilvenne hunden, ellers blir den bare sår, rød og flassende. Isotretinoinen gjør også huden tørr og ømfintlig. Jeg bruker ISO selv og fikk streng beskjed av hudlegen å kutte at alt av sånne typer salver som jeg har hjemme.

Anonymkode: 4a70e...3d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg har en hudlege som jeg har hatt en del problemer med, hun har ikke gitt meg den informasjonen. Hun har bedt meg om å smøre ansiktet en gang om dagen, på kvelden, for at den skal virke gjennom natten. Er jo vant til å gå på isotretinoin nå etter 3 mnd bruk, brukte skinoren krem først ved siden av, og da var huden min kjempeflat og myk, men hun mente den ikke hjalp så mye som hun forventet og derfor ga meg resept på Zalna i stedet på grunn av akne som viser seg som røde prikker i huden uten puss. 

Anonymkode: 8ee52...df1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...