Gå til innhold

Tråden om Helene Drage


Anbefalte innlegg

På 4.2.2020 den 19.55, Orly skrev:

Helt enig. Det er så vanvittig stor forskjell, helt utrolig hva som får stå i den tråden .

Jeg vil også si at jeg har lagt merke til at tråden om HD blir mye mer sjeldnere moderert enn andre tråder. Det er det jeg har lagt merke til. 

Synes det er mye der som burde blitt slettet av kommentarer. 

Ser at noen har kommentert klesstørrelsen hennes. Er det virkelig tillatt? Jeg bare lurer. Det å kommentere utseende er ikke tillatt som jeg skjønner reglene. Klesstørrelse jo helt klart har med kropp og utseende å gjøre? 

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun og andre bloggere jobber med å reklamere for klær, og de fleste får spm og str osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle trådene i forumet blir lest og moderert om det trengs innen 24 timer. Vi gjør ikke forskjell på tråder hvor ofte vi modererer disse. Enkelte ganger vil vi moderere enkelte tråder flere ganger innenfor 24 timer dersom det er uvanlig høy aktivitet eller dersom tidsplanen vår tillater det. 

Det er ikke et regelbrudd å skrive om klesstørrelser til bloggere/influensere som blogger om klær. 

Sol, admin.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 27.4.2020 den 20.21, Sol Rampelyset skrev:

Alle trådene i forumet blir lest og moderert om det trengs innen 24 timer. Vi gjør ikke forskjell på tråder hvor ofte vi modererer disse. Enkelte ganger vil vi moderere enkelte tråder flere ganger innenfor 24 timer dersom det er uvanlig høy aktivitet eller dersom tidsplanen vår tillater det. 

Det er ikke et regelbrudd å skrive om klesstørrelser til bloggere/influensere som blogger om klær. 

Sol, admin.

Det er fullstendig tull at dere ikke gjør forskjell på trådene, HD si tråd burde vært slettet for lenge siden for der er det så mye usakligheter 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usakeligheter strider ikke mot reglene på forumet. Vi rydder bare dersom det er brudd på reglene våre. Du kan lese reglene her og mer utypende forklaringer til en del av reglene her.

Sol, admin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.6.2020 den 19.07, Sol Rampelyset skrev:

Usakeligheter strider ikke mot reglene på forumet. Vi rydder bare dersom det er brudd på reglene våre. Du kan lese reglene her og mer utypende forklaringer til en del av reglene her.

Sol, admin.

Du må gjerne sitte å forsvare, men det hjelper ikke. Mye av det som står der burde aldri fått stått der, synd dere gjør så stor forskjell på ryddingen i tråder.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.6.2020 den 19.07, Sol Rampelyset skrev:

Usakeligheter strider ikke mot reglene på forumet. Vi rydder bare dersom det er brudd på reglene våre. Du kan lese reglene her og mer utypende forklaringer til en del av reglene her.

Sol, admin.

Tror vel du forstår at hen med usakligheter feks mener feks krenkende utsagn og spekulasjoner.  

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har i det siste igjen  registrert at flere tråder ryddes stemoderlig. Men siden temaet her er HD, kan jeg bare gjenta at den tråden helt tydelig fremstår å ryddes etter "når vi gidder"-mønster. Rapporteringer gjelder visst ikke der, særlig ikke om feltet for årsaken til rapporteringen står tom.

Da gidder ikke jeg å rapportere noe som helst fremover hvis det er slik at brukere må gjøre moddejobben for lønnede modder.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.6.2020 den 0.23, Revenge o'Cavatina skrev:

Har i det siste igjen  registrert at flere tråder ryddes stemoderlig. Men siden temaet her er HD, kan jeg bare gjenta at den tråden helt tydelig fremstår å ryddes etter "når vi gidder"-mønster. Rapporteringer gjelder visst ikke der, særlig ikke om feltet for årsaken til rapporteringen står tom.

Da gidder ikke jeg å rapportere noe som helst fremover hvis det er slik at brukere må gjøre moddejobben for lønnede modder.

Jeg har lagt merke til det samme :( Det er tydelig forskjell på hva som godtas i de for skjellige trådene og når de ryddes. 

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Ser at det er ryddet for avsporinger i HD tråden. Det har faktisk blitt ryddet innlegg som nå gjør at det hele er uten kontekst. Tråden har allerede et dårlig rykte, så synd at saklige og gode innlegg ryddes bort. Slik det ser ut nå, så ser det bare helt idiotisk ut. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (14 timer siden):

Ser at det er ryddet for avsporinger i HD tråden. Det har faktisk blitt ryddet innlegg som nå gjør at det hele er uten kontekst. Tråden har allerede et dårlig rykte, så synd at saklige og gode innlegg ryddes bort. Slik det ser ut nå, så ser det bare helt idiotisk ut. 

Denne tråden handler om at HD-tråden ryddes for sjelden og for lite, og at stygge regelbrudd som ikke ville fått stå i andre tråder later til å få stå lenger der enn i andre Rampelys-tråder.

Ditt innlegg argumenterer for det motsatte, dvs at HD-tråden ryddes for mye og for strengt, og dermed i strid med regelverket, dvs at saklige innlegg slettes. Kanskje greit å presisere denne absolutte kontrasten når du drar opp en ett år gammel tråd for å klage på moderering i en tråd, dvs at du mener det motsatte i forhold til det tråden ellers handler om og argumenterer for.

Endret av Aricia
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (2 timer siden):

Denne tråden handler om at HD-tråden ryddes for sjelden og for lite, og at stygge regelbrudd som ikke ville fått stå i andre tråder later til å få stå lenger der enn i andre Rampelys-tråder.

Ditt innlegg argumenterer for det motsatte, dvs at HD-tråden ryddes for mye og for strengt, og dermed i strid med regelverket, dvs at saklige innlegg slettes. Kanskje greit å presisere denne absolutte kontrasten når du drar opp en ett år gammel tråd for å klage på moderering i en tråd, dvs at du mener det motsatte i forhold til det tråden ellers handler om og argumenterer for.

Var ikke klar over at det var flere moderatorer enn sol og måne. Eller at det detaljstyres  hvordan og hva som skal skrives på ris og ros.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (23 timer siden):

Ser at det er ryddet for avsporinger i HD tråden. Det har faktisk blitt ryddet innlegg som nå gjør at det hele er uten kontekst. Tråden har allerede et dårlig rykte, så synd at saklige og gode innlegg ryddes bort. Slik det ser ut nå, så ser det bare helt idiotisk ut. 

Hei,

Jeg vet ikke akkurat hvilke innlegg du sikter til, men jeg skal ta en titt å se om det er noe mer jeg burde har fjernet som gjør at innlegg blir uten kontekst. 

Når vi rydder for regelbrudd, så vil også svar til disse regelbruddene bli ryddet selv om disse i seg selv ikke bryter noen regler eller er saklige. Dette er fordi de svarer til noe som ikke lenger er der og de vil da ikke gi noe mening i seg selv. 

Sol, admin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sol Rampelyset skrev (1 minutt siden):

Hei,

Jeg vet ikke akkurat hvilke innlegg du sikter til, men jeg skal ta en titt å se om det er noe mer jeg burde har fjernet som gjør at innlegg blir uten kontekst. 

Når vi rydder for regelbrudd, så vil også svar til disse regelbruddene bli ryddet selv om disse i seg selv ikke bryter noen regler eller er saklige. Dette er fordi de svarer til noe som ikke lenger er der og de vil da ikke gi noe mening i seg selv. 

Sol, admin.

Takk for svar. Det var dette jeg reagerte på, ikke selve ryddingen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
*blueberry* skrev (1 time siden):

Nå er det enormt med brukerdebatt i tråden igjen. Det er som regel de samme brukerne som avsporer hver gang. Kan dere rydde litt oftere? @Sol Rampelyset @Måne Rampelyset

Tråden ryddes normalt en gang per dag. Tråden er nå stengt for moderering og åpnes snart etter rydding. 

Sol admin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Må bare rose moderatorene for en god ryddejobb i HD tråden.

 

Endret av Lill :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Hvordan forholder dere dere til at en representant for den offentlige personen deltar i brukerdebatt i tråden? Blir det som diskusjon, egetforsvar, avsporing, persondebatt eller brukerdebatt? 

Jeg synes det er vanskelig å forholde seg til en saklig diskusjon når den plutselig skal omhandle brukerne i tråden og ikke trådens tema (eksempel; «det er umulig å diskutere med dere her inne» «dere vrir på alt» «jeg gidder ikke mer» «xxx påstår xxx»). Det hadde vært fint å få til en god diskusjon, men alt jeg ser er brukerangrep frem og tilbake og det gjør ikke tråden bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ingen regler mot at den som debatteres kan lage seg en bruker å delta i debatten. Slike brukere må forholde seg til reglene våre på samme måte som øvrige brukere, men det kan bli noen vanskelige gråsonevurderinger. 

Sol, admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...