Jump to content
AnonymBruker

16:8, når merker man vektnedgang?

Recommended Posts

AnonymBruker

Er i uke 5 av dietten nå, har ikke gått ned ett gram. Har droppet frokost (en skive) og kvelds (en skive).

Anonymkode: 37b9c...fdd

Fortsetter under...

Whistler

Jeg kjenner ikke dietten, men å droppe måltider fører ofte til at kroppen går i nødmodus og setter ned forbrenningen.

RoNo
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er i uke 5 av dietten nå, har ikke gått ned ett gram. Har droppet frokost (en skive) og kvelds (en skive).

Slik jeg forstår det virker denne dietten fordi man kommer i kalori underskudd. Spiser man mer under spisevinduet vil man til og med gå opp i vekt. Man kan til og med gå opp i vekt med et måltid om dagen dietten (Omad dietten). Så du må ta en titt på hva du spiser under spisevinduet. 

RoNo
1 minutt siden, Whistler skrev:

Jeg kjenner ikke dietten, men å droppe måltider fører ofte til at kroppen går i nødmodus og setter ned forbrenningen.

Det er motbevist. Faktisk er det mange positive ting med periodisk faste. Mange kan få høyere forbrenning også. 

Whistler
Akkurat nå, RoNo skrev:

Det er motbevist. Faktisk er det mange positive ting med periodisk faste. Mange kan få høyere forbrenning også. 

Da kan du sikkert linke til en eller flere vitenskapelige publikasjoner som sier at det ikke er tilfelle, og at mange kan få høyere forbrenning.  Det vil jeg gjerne se.

AnonymBruker
4 minutter siden, Whistler skrev:

Merkelig at det ikke var en hel haug med overvektige krigsfanger da 🤔

Anonymkode: 2a440...b4b

Annonse

RoNo
2 minutter siden, Whistler skrev:

Da kan du sikkert linke til en eller flere vitenskapelige publikasjoner som sier at det ikke er tilfelle, og at mange kan få høyere forbrenning.  Det vil jeg gjerne se.

Jeg vet ikke hvordan man linker, men google periodisk faste økt forbrenning så kommer det opp en hel del. Også fra veldig gode kilder.

Whistler
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så morsomt.  De som ga sitt for at du skulle få beholde ytringsfriheten tror jeg ikke mente at du skulle bruke den til akkurat dette.

Det er forskjell på å stappe i seg 3000 KCal i løpet av åtte timer og drikke vann eller sove i seksten timer, og det å skulle klare seg på ett sted mellom null og ett tusen KCal.

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller anorektikere. 

Anonymkode: 32932...54e

RoNo
19 minutter siden, Whistler skrev:

Jeg tok å googlet periodisk faste ødelegge forbrenningen... Og fant ingen ting. Kanskje du kan linke noe? 

AnonymBruker
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har droppet ca 300 kcal ved å kutte frokost og kvelds, men har du uforvarende kompensert med å spise tilsvarende mer av de andre måltidene?

Anonymkode: 5477f...e20

AnonymBruker

Periodisk faste:

https://forskning.no/a/314904

https://www.aftenposten.no/sport/sprek/i/mRpWjE/janet-37-proevde-alt-for-aa-gaa-ned-i-vekt-loesningen-ble-en-ny-type-periodisk-faste

Ligger ekstremt mye på google, men dette er også et av temaene det lønner seg å være skeptisk til kilde. Har ikke lest artikkelen selv, bare så det er saht.

Anonymkode: a5351...a39

AnonymBruker

Er du veldig overvektig da?

Det holder at du faster ca 12t+ etter site måltid. Se heller på HVA du spiser i hvilke mengder.

I dag er folk helt i surra med å følge trender og dietter, det er ingen mirakelkur på å gå ned i vekt. Er bare å justere inntaket riktig, ikke spise for lite.

Anonymkode: 29526...57f

Annonse

AnonymBruker
41 minutter siden, Whistler skrev:

BS

Anonymkode: 0846e...a6f

AnonymBruker
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker du nok kompensere de to skivene i spisevinduet ditt. Om du kutter ned vinduet litt til, så kommer det nok. På 8 timer holder jeg meg stabil i vekt. Jeg har spisevindu på 4-6 timer. Det hjelper på vektnedgangen.

Guest Elseby13

Man må nok vente i opptil 8-10 uker for å se effekt. Dette gjelder generelt alle dietter.

Whistler
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

BS

Kan du dokumentere det? 

AnonymBruker
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker du nok kompensere de to skivene i spisevinduet ditt. Om du kutter ned vinduet litt til, så kommer det nok. På 8 timer holder jeg meg stabil i vekt. Jeg har spisevindu på 4-6 timer. Det hjelper på vektnedgangen.

Det er ikke lengden på spisevinduet som er avgjørende, men hvor mye du inntar i løpet av den tiden.

Jeg har et spisevindu på 10 timer, men klarer å ha kaloriunderskudd likevel. 

Anonymkode: 5477f...e20

AnonymBruker
2 minutter siden, Whistler skrev:

Kan du dokumentere det? 

Kan dere vennligst IKKE avspore tråden min? Jeg lurte kun på HVOR LANG TID det tar. Hadde håpet på svar fra folk med erfaring. 

39 minutter siden, RoNo skrev:

Jeg tok å googlet periodisk faste ødelegge forbrenningen... Og fant ingen ting. Kanskje du kan linke noe? 

Whistler
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan dere vennligst IKKE avspore tråden min? Jeg lurte kun på HVOR LANG TID det tar. Hadde håpet på svar fra folk med erfaring. 

Hvis du trøkker innpå like mange kalorier som før du startet 16:8 dietten i løpet av de åtte timene kommer du ikke til å merke noe vektnedgang.