Gå til innhold

Store porer og "whiteheads"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tips til hudpleie? Har samtidig tørr hud 😣

Anonymkode: a2037...a84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan som regel ikke gjøre noe med store porer. Størrelsen på porene våre er medfødt. Har man derimot veldig dehydrert hud så kan porene oppfattes som større enn de er. Ikke over-eksfolier, bruk skånsomme produkter. Bruk en kremet rens i stedenfor en skumrens. Denne er ganske god synes jeg: https://www.blivakker.no/product/3011344/exuviance-gentle-cleansing-creme-212ml
Produkter med Salicylsyre eller niacinamid kan hjelpe på dine whiteheads da de renser godt nede i porene. Obs: det kan bli værre før det blir bedre hvis du ikke har brukt syrer før. Denne er fantastisk: https://www.beautyheaven.no/products/elixir-niactil-4-100ml

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjemisk peeling en gang i uka.

Godt med fukt. Hyaluronic syre. Serum. Og en godt krem. 

To-stegs rens hver kveld, for å få alt av sminke og produkter opp fra porene. Jeg bruker først en oljerens for å fjerne alle rester fra dagen. Deretter en kremrens, som jeg bruker sammen med Clarasonic. 

Spesielt Clarasonic rens hver kveld gjorde en stor forskjell for meg, da den virkelig renser bort alt, også i porene. 

2-3 turer innom hudpleier i året. 

Anonymkode: b529b...d0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

niacinamid + zink fra The Ordinary 👍🏻 regulerer talgproduksjon og kan få porer til å se mindre ut

Anonymkode: 994e8...3d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sliter med det samme. Det som hjelper for meg er å IKKE overhodet ta meg i fjeset. Dette er noe jeg vanligvis gjør mye når jeg konsentrerer meg etc. Jeg bruker også fuktighetskrem uten olje, og er nøye på å bare smøre et tynt lag. For mye krem stopper til porene. Jeg skrubber også ansiktet lett ca.annenhver dag i dusjen. Sleng på et kosthold med lite sukker, så er huden min nesten plettfri, og den er virkelig ILLE på sitt verste, med både masse white heads og store betente kviser.

Anonymkode: 2d457...874

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjemisk peeling en gang i uka.

Godt med fukt. Hyaluronic syre. Serum. Og en godt krem. 

To-stegs rens hver kveld, for å få alt av sminke og produkter opp fra porene. Jeg bruker først en oljerens for å fjerne alle rester fra dagen. Deretter en kremrens, som jeg bruker sammen med Clarasonic. 

Spesielt Clarasonic rens hver kveld gjorde en stor forskjell for meg, da den virkelig renser bort alt, også i porene. 

2-3 turer innom hudpleier i året. 

Anonymkode: b529b...d0d

Hvilken clarasonic rens er det?

Anonymkode: c589f...739

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken clarasonic rens er det?

Anonymkode: c589f...739

Jeg har Clarasonic Mia Smart

Anonymkode: b529b...d0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har Clarasonic Mia Smart

Anonymkode: b529b...d0d

Takk for svar :) men er ikke det en maskin? Mente selve rensen du snakket om , eller var det selve apparatet du egentlig mente? 

Anonymkode: c589f...739

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar :) men er ikke det en maskin? Mente selve rensen du snakket om , eller var det selve apparatet du egentlig mente? 

Anonymkode: c589f...739

Jeg mente apparatet - det ble litt upresist. 

Jeg bruker først en oljerens (dermalogica precleanse), så krem eller gelrens (dermalogica moisture cleanser) med clarasonic. Og vitamin c toner. Om man er på budsjett kan jeg anbefale produktene fra Simple. Det vil si, oljerens, gelrens, og så videre. Styr langt unna renseservietter om du vil ta vare på huden din. 

Anonymkode: b529b...d0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...