Gå til innhold

Hva er veien videre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har gått på trippel letrozol kur flere pp.. Hva er neste steg? 

Vet ikke helt hva som er galt, har egentlig eggeløsning  men skulle gi det en boost med letrozol.. 

Anonymkode: 5ee3d...8f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke noe svar på spørsmålet ditt. Men hvor mange pp gikk du på trippel? Og måtte du ha noen pause måneder mellom kurene?

Anonymkode: 80325...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 mnd på trippel, en mnd pause i feb.. men vet ikke hva som skjer etter det 😏

Anonymkode: 5ee3d...8f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på andre kur med trippel nå. Vet liksom ikke hvor lenge jeg kan ta det. Men jeg får høre med legen neste gang jeg skal ditt. 

Anonymkode: 80325...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått beskjed med Max 6 sykluser i ett år.... Fertilitetssenteret i Oslo vil at man skal ta annenhver mnd (siden tablettene kan ha virkning opptil 2 sykluser). 
Greit med litt ro for kroppen også. 
 

Setter du ovitrelle til eggløsning og bruker progresjon støtte i «rugeperioden»? 😊

Endret av VeronicaAmanda
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, VeronicaAmanda skrev:

Jeg har fått beskjed med Max 6 sykluser i ett år.... Fertilitetssenteret i Oslo vil at man skal ta annenhver mnd (siden tablettene kan ha virkning opptil 2 sykluser). 
Greit med litt ro for kroppen også. 
 

Setter du ovitrelle til eggløsning og bruker progresjon støtte i «rugeperioden»? 😊

Nei Ingenting annet enn Letrozol😕.. kan jeg be om det? Er det de periodene jeg bruker letrozol da?  
 

Anonymkode: 5ee3d...8f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei Ingenting annet enn Letrozol😕.. kan jeg be om det? Er det de periodene jeg bruker letrozol da?  
 

Anonymkode: 5ee3d...8f5

Oppsøk et fertilitetssenter. 

De ber deg gjerne begynne på Letrozol  på 3 dag mens og i 5 dager. 
På dag 10-12 kommer du inn for å ta innvendig ultralyd for å sjekke folikkelposen(e) 

Er den stor og moden nok tar du eggløsningssprøyte for å sikre eggløsning til riktig tidspunkt. 
«hjemmelekse et par dager»😂🥰🥰🥰🙈

2 døgn etter at eggløsningssprøyten er tatt begynner man på progesteron støtte for å hjelpe kroppen å holde på den evt befruktelsen. Slutter på dette om mens kommer, men fortsetter i noen uker om man blir gravid😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei Ingenting annet enn Letrozol😕.. kan jeg be om det? Er det de periodene jeg bruker letrozol da?  
 

Anonymkode: 5ee3d...8f5

Synes det er uansvarlig av gyn å bare gi deg hormon tabletter uten UL oppfølging for å se om du responderer riktig på de😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, VeronicaAmanda skrev:

Synes det er uansvarlig av gyn å bare gi deg hormon tabletter uten UL oppfølging for å se om du responderer riktig på de😳

Mhm... syns det er rart selv..

Anonymkode: 5ee3d...8f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mhm... syns det er rart selv..

Anonymkode: 5ee3d...8f5

Er jo ikke sikkert at tablettene gir deg eggløsning. Da spiser du jo hormoner uten grunn🤷🏼‍♀️😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, VeronicaAmanda skrev:

Er jo ikke sikkert at tablettene gir deg eggløsning. Da spiser du jo hormoner uten grunn🤷🏼‍♀️😳

ja og nå har jeg hatt mens i 17 dager 😕😕

Anonymkode: 5ee3d...8f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg får eggløsningsprøyte da slutter mens? For må er jeg på CD 20 mener jeg, og har fortsatt mens/spotting.. tar el test også for å være sikker.. 

Blirvel ikke noe klaff denne pp heller da😭

Anonymkode: 5ee3d...8f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg får eggløsningsprøyte da slutter mens? For må er jeg på CD 20 mener jeg, og har fortsatt mens/spotting.. tar el test også for å være sikker.. 

Blirvel ikke noe klaff denne pp heller da😭

Anonymkode: 5ee3d...8f5

Eggløsningssprøyta stopper ikke mens. 
 

Har du prøvd Provera? 
Jeg hadde en laaang periode med uregelmessige blødninger og da ble jeg satt på det. De stabiliserte syklusen min. 
 

Synes oppriktig du bør oppsøke en fertilitetslege. Om du bor på Østlandet anbefaler jeg Fertilitetssenteret i Oslo. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.1.2020 den 9.47, VeronicaAmanda skrev:

Synes det er uansvarlig av gyn å bare gi deg hormon tabletter uten UL oppfølging for å se om du responderer riktig på de😳

 

På 22.1.2020 den 13.08, AnonymBruker skrev:

Mhm... syns det er rart selv..

Anonymkode: 5ee3d...8f5

Det er nok like vanlig å gi letrozol uten ultralydoppfølging som med, har flere kjente som har gått på det uten. Forskjellige rutiner forskjellige steder. Letrozol er heller ikke et hormon :) det hemmer faktisk "hormonhemmende"; fra felleskatalogen: Fertilitet: Letrozol reduserer østrogenproduksjonen via aromatasehemming. Hos premenopausale kvinner fører hemming av østrogensyntesen til økte gonadotropinnivåer (LH, FSH). Økte FSH-nivåer stimulerer deretter folikkelvekst, og kan indusere eggløsning.

Anonymkode: 12a25...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...