Gå til innhold

Hysteroskopi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har hatt hysteroskopi?

Hva leter legene etter da?

Hva kan dem finne?

Hva fant dem hos deg?

Ble funnet fjernet?

 

Hvordan får man hysteroskopi?

Jeg skal snart gjennom mitt 12 ivf uttak og jeg er kjempe lei. Jeg vil bare bli gravid nå. 

Oh jeg har vært gjennom alt jeg kan tenke på utenom hysteroskopi. Legene har ikke nevnt heller at det er noe vi kan prøve, dette er noe jeg selv tenker kan være greit å fått gjord

Anonymkode: 375d3...be3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tatt det. Er mange år siden men...Fant ingenting hos meg.... 
 

De leter etter cyster, polypper, «knuter» eller lignende. (mer vet dessverre ikke jeg)
Om jeg ikke husker feil blåser de inn vann og luft samtidig med et kamera inn i livmoren (satt med en bøtte under underlivet i denne gyn-stolen) Da utvider den seg slik at de ser, samtidig får du en skikkelig underspyling😂 

Var noe smertefullt men mest ubehag / merkelig.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sa at de ikke fant noe, men jeg ble gravid måneden etter. Etter to års prøving.

Anonymkode: 8362e...0ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, VeronicaAmanda skrev:

Jeg har tatt det. Er mange år siden men...Fant ingenting hos meg.... 
 

De leter etter cyster, polypper, «knuter» eller lignende. (mer vet dessverre ikke jeg)
Om jeg ikke husker feil blåser de inn vann og luft samtidig med et kamera inn i livmoren (satt med en bøtte under underlivet i denne gyn-stolen) Da utvider den seg slik at de ser, samtidig får du en skikkelig underspyling😂 

Var noe smertefullt men mest ubehag / merkelig.  

Btw

Jeg gikk igjennom ivf like etter.... Ble ikke gravid da, men ble spontant gravid av meg selv i syklusen etter🙈 Hun er straks 8år🥰 
Så kanskje en skikkelig underspyling er bra?

🤷🏼‍♀️🤷🏼‍♀️🤷🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, VeronicaAmanda skrev:

Btw

Jeg gikk igjennom ivf like etter.... Ble ikke gravid da, men ble spontant gravid av meg selv i syklusen etter🙈 Hun er straks 8år🥰 
Så kanskje en skikkelig underspyling er bra?

🤷🏼‍♀️🤷🏼‍♀️🤷🏼‍♀️

Ååå så herlig 🥰 tror jeg skal prøve å få ordnet meg en hysteroskopi. Men hva er kriterier for å få det?

Anonymkode: 375d3...be3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ååå så herlig 🥰 tror jeg skal prøve å få ordnet meg en hysteroskopi. Men hva er kriterier for å få det?

Anonymkode: 375d3...be3

Uforklarlig barnløshet?

Gjentatte aborter?

Flere ivf forsøk uten resultat? 
 

Hør med legen din😊👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt. Fant mange polypper, som ble operert vekk i narkose i etterkant. 

Hadde hatt flere forsøk før, og hadde vel et par etter også før jeg endelig ble gravid. 

Hadde ny undersøkelse ca 1 år etter fødsel for å se om det var vokst ut nye (før søskenforsøk). Da så alt fint ut, og jeg ble gravid på 3. forsøk. 

Anonymkode: ba016...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt. Fant mange polypper, som ble operert vekk i narkose i etterkant. 

Hadde hatt flere forsøk før, og hadde vel et par etter også før jeg endelig ble gravid. 

Hadde ny undersøkelse ca 1 år etter fødsel for å se om det var vokst ut nye (før søskenforsøk). Da så alt fint ut, og jeg ble gravid på 3. forsøk. 

Anonymkode: ba016...d95

Hadde du noen symptomer på polypper? Gikk dette an å se på gyn ultralyd?

Anonymkode: 375d3...be3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navnet er morsomt.

Vet dere hva det stammer fra? Jo, hysteriske kvinner.

Anonymkode: 6ade7...843

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde hysteorskopi denne uka, grunnet en vannscanning hvor det kunne sees antydninger til polypper. 

Fjernet dette, (var ikke polypper, mer polyøst vev, som legen beskrev det som). Var i narkose, og hadde en del smerter noen timer etter, ellers ikke noen. 

Tatt prøver av vevet, så skal neste innsett gjennomføres etter svaret er kommet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du noen symptomer på polypper? Gikk dette an å se på gyn ultralyd?

Anonymkode: 375d3...be3

Hadde mye blødninger og spotting fra ca eggløsn til mens i et par år. Var på flere gynekologiske tester, uten at de fant noe galt, både i offentlig og privat sektor (ble også utredet for ufrivillig barnløshet). Tror ikke de fant de før ved første hysteroskopi, og da sa de det var såpass mye at de kunne ikke fjerne dem med lokalbedøvelse. 

Anonymkode: ba016...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...