Arba Skrevet 21. januar 2020 #1 Del Skrevet 21. januar 2020 Hei dere! Samboeren min skal snart kjøre opp ved Bergen trafikkstasjon (Åsane). Har noen erfaringer med oppkjøring i Bergen? Hvilke steder er typiske å kjøre på til hvilke tider? Hvordan er førerprøvesensorene der? Takker for innspill og evt. erfaringer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #2 Del Skrevet 21. januar 2020 Jeg kjørte litt rundt i Eidsvågneset og Sandviken. Det som kan være greit å huske på der, er at man noen steder har vikeplikt fra høyre. Nervøsiteten ødelagte for meg, så jeg strøk første gangen...Jeg håper det vil gå bedre neste gang! Til din samboer: Masse lykke til! 😊 Anonymkode: 5b3d2...89b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #3 Del Skrevet 21. januar 2020 Jeg har en kvinnelig sensor forresten, og hun var hyggelig. Mellom 20-30 år vil jeg tippe. Blondt hår. Anonymkode: 5b3d2...89b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #4 Del Skrevet 21. januar 2020 De har en del forskjellige ruter, så han kan i teorien havne hvor som helst. Sensorene er vel som sensorer flest, opptatt av trygghet på veien. Anonymkode: 35e61...a59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arba Skrevet 21. januar 2020 Forfatter #5 Del Skrevet 21. januar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en kvinnelig sensor forresten, og hun var hyggelig. Mellom 20-30 år vil jeg tippe. Blondt hår. Anonymkode: 5b3d2...89b Tusen takk for det! Strøyk du med hun blonde, eller hvem strøyk du med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #6 Del Skrevet 21. januar 2020 Jeg strøk med hun blonde. Anonymkode: 5b3d2...89b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arba Skrevet 21. januar 2020 Forfatter #7 Del Skrevet 21. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg strøk med hun blonde. Anonymkode: 5b3d2...89b Skjønner, hvilke feil gjorde du? Hvem bestod du med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #8 Del Skrevet 21. januar 2020 1 minutt siden, 14.09.2019 said: Har ikke bergen mange enveiskjørte veier? Jo, i sentrum. Anonymkode: b4fcc...7ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arba Skrevet 21. januar 2020 Forfatter #9 Del Skrevet 21. januar 2020 Hvilke oppkjøringstidspunkt kan en slippe sentrum? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #10 Del Skrevet 21. januar 2020 1 minutt siden, Arba skrev: Skjønner, hvilke feil gjorde du? Hvem bestod du med? Jeg skiftet felt sent. Det er en tunnel der ved Sandviken, der det er et skilt med tre svarte striper på. Du kjører fra byen og mot Åsane, skjønner du hvor jeg mener? Litt dårlig forklart av meg..Det var ved Fløyfjellstunnelen. Uansett: Jeg la merke til skiltet for sent, så jeg havnet nesten i busslommen. Jeg følte det at det var en veldig dum feil av meg, fordi den burde jeg ha fikset..Men jeg var veldig nervøs siden det var første oppkjøringen. Som følge av den feilen gjorde jeg flere feil etterpå, siden jeg var så stresset og nervøs... <-----Her er skiltet jeg mente. Anonymkode: 5b3d2...89b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #11 Del Skrevet 22. januar 2020 Skal ha oppkjøring for andre gang nå snart, og er veldig nervøs. Jeg er så redd for å stryke igjen...Noen som har kjørt opp og bestått i Bergen, som har noen tips å komme med? Anonymkode: 5b3d2...89b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #12 Del Skrevet 22. januar 2020 Jeg strøk første gangen pga en surpompa sensor. Han var helt mutt og heiet ikke på meg, for å si det mildt. Jeg stod med glans med 2. sensor, han var meget hyggelig og sa jeg kunne stoppe underveis å ta meg god tid og at han håpet det gikk bra for meg. Det er stor kontraster mellom enkelte sensorer. Egentlig rart de får lov å drive på når metodene er så forskjellig. Anonymkode: e87aa...bab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #13 Del Skrevet 22. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg strøk første gangen pga en surpompa sensor. Han var helt mutt og heiet ikke på meg, for å si det mildt. Jeg stod med glans med 2. sensor, han var meget hyggelig og sa jeg kunne stoppe underveis å ta meg god tid og at han håpet det gikk bra for meg. Det er stor kontraster mellom enkelte sensorer. Egentlig rart de får lov å drive på når metodene er så forskjellig. Anonymkode: e87aa...bab Det var i Bergen du kjørte opp? Vil du beskrive den første sensoren? Håper jeg ikke får han! Anonymkode: 5b3d2...89b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #14 Del Skrevet 22. januar 2020 Jeg vet om flere av stedene de tester folk å oppkjøring i Bergen, men har ikke tenkt å nevne en eneste av dem her. Mener du deg kompetent til å kjøre bil og ha sertifikat så skal du klare å ferdes i trafikken uten å måtte jukse med å sjekke skilt, vikeplikt og enveiskjøringer på forhånd. Stryker du er det med god grunn. Det har for øvrig ingenting å si hvor oppkjøringen starter eller tid på døgnet, de tester det som skal testes uansett. Mener du han kommer til å stryke av å kjøre i sentrum så bør han ikke kjøre bil. Anonymkode: 1da84...a81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #15 Del Skrevet 22. januar 2020 4 hours ago, AnonymBruker said: Det var i Bergen du kjørte opp? Vil du beskrive den første sensoren? Håper jeg ikke får han! Anonymkode: 5b3d2...89b Ja det var i Bergen, når de lå i Fyllingsdalen. Kjørte naturligvis fra der da. Det var en mann i begge tilfellene. Blir litt feil å si noe om utseende. Men mitt inntrykk var at sensoren ikke var nøytral ved 1. oppkjøring, men virket som han nesten hadde bestemt seg for å finne noen feil. Han måtte lete lenge før han fant en feil, for så å blåse feilen opp i himmelen og late som det var en stor feil. Kjørte i 2. gir ut i rundkjøringen, i stede for å gire ned i 1. gir. Han trykket på nød bremsen. Dette var helt på slutten av oppkjøringen og det var nok fordi han ville stryke meg. Anonymkode: e87aa...bab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arba Skrevet 23. januar 2020 Forfatter #16 Del Skrevet 23. januar 2020 Samboer skal kjøre opp på automat der. Kan dere beskrive hvordan sensorene så ut/het/var? De er jo offentlige tjenestemenn. Kan det være han her?: https://www.nrk.no/hordaland/slik-er-det-a-ta-oppkjoring---per-vidar-provde-pa-ny-etter-26-ar-1.13194738 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #17 Del Skrevet 23. januar 2020 1 time siden, Arba skrev: Samboer skal kjøre opp på automat der. Kan dere beskrive hvordan sensorene så ut/het/var? De er jo offentlige tjenestemenn. Kan det være han her?: https://www.nrk.no/hordaland/slik-er-det-a-ta-oppkjoring---per-vidar-provde-pa-ny-etter-26-ar-1.13194738 Han sensoren virket hyggelig! Anonymkode: 5b3d2...89b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå