Gå til innhold

Pocket eller innbundet? Hva foretrekker du? Hva anbefaler du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenkt å kjøpe en bokserie, men klarer ikke å bestemme meg, pocket eller innbundet. 

Hva foretrekker du?
Pros and cons for pocket vs innbundet. 

Anonymkode: f8073...b16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer an på boka det er snakk om. Hvis det er ei bok jeg tror jeg kommer til å lese igjen senere, kjøper jeg gjerne innbundet. De ser finere ut i hylla og holder seg bedre. Ellers går det nok mye i pocket rett og slett fordi det er billig og jeg da har råd ti å kjøpe flere bøker. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pocket fordi jeg ikke vil bruke mer penger enn nødvendig. Jeg gir blaffen i hvordan de ser ut i bokhyllene da jeg har bøker i enhver krok i huset uansett. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er tilgjengelig. 

Foretrekker pocket. De er lettere, og tar mindre plass i veska -bruker en god del timer på fly hver uke, så er hovedsakelig her jeg leser

Men om det er en forfatter/bok jeg liker veldig godt som ikke har kommet i pocket ennå så kjøper jeg innbundet. 

Kvitter meg uansett med boka når den er lest. Har ikke en eneste bok hjemme. 

Anonymkode: d0d4a...67d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm høres ut som at de fleste foretrekker pocket.
Gjør egentlig det jeg også... men de sprekker jo så fort opp i margen. Og dette er bøker jeg vil lese flere ganger. 
Klarer ikke å bestemme meg! 

Anonymkode: f8073...b16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm høres ut som at de fleste foretrekker pocket.
Gjør egentlig det jeg også... men de sprekker jo så fort opp i margen. Og dette er bøker jeg vil lese flere ganger. 
Klarer ikke å bestemme meg! 

Anonymkode: f8073...b16

Selv om jeg personlig er pro pocket...

Skal du lese de flere ganger. Og det er bøker som betyr mye for deg. Så kjøper du hardback :) Da er det definitivt verdt investeringen. 

Anonymkode: d0d4a...67d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foretrekker innbundet, fordi jeg synes de er finere og lukter bedre.

Anonymkode: 0ef15...ecb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker helt klart innbundet, for innbundne bøker er lettere å brette ut. Pocketbøker gjør motstand når de åpnes. De vil ikke åpnes helt opp, og så må man sitte å kjempe mot boka når man leser. Boka vil igjen, men jeg vil ha den åpen

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pocket er mest praktisk i bruk, men jeg velger alltid innbundet om jeg har valget. Kjøper jeg bøker så kjøper jeg de for å eie de, ha i bokhylla, sette pris på, ta vare på. Det er bøker jeg kunne tenkt meg å lese om igjen. Da vil jeg ha det mest varige alternativet, som dessuten er penere i hylla. :)

Jeg leser mange bøker, men bruker da biblioteket/ebøker/lydbøker. Kjøper bare favorittene eller bøker jeg vet jeg kommer til å elske. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Korte og lystige, lettleste bøker pocket kan ha med overalt i veska uten å veie for mye eller ta stor plass 

Dype bøker med mye innhold, mange karakterer som krever større konsentrasjon å lese, vekker mer følelser typisk mer hjemmebøker og da liker jeg hardcover best for der holder sidene seg mer i ro når jeg legger boka på puta eller pulten å blar sidene og leser. Pocket bøker må man holde boka og sidene oppe hele tiden men er fint til togturer og trikken 

Anonymkode: 56bb6...6dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg liker pocket best fordi de er ofte billigere og enklere å ta med seg. Leser mest på stranda og liknende, og da er det ikke noe poeng å bruke dobbelt så mye penger på en innbundet bok når den blir ødelagt

Anonymkode: 23b49...fb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Jatakk begge deler? Første kriteriet er jo at det er bøker jeg virkelig har lyst å lese, dernest kommer formatet. For en bokserie som jeg kanskje ville lest flere ganger ville jeg nok kjøpt innbundet. Det ser tross alt bedre ut i hylla og de holder seg bedre. For andre typer bøker foretrekker jeg pocket siden det er enklere å stappe i sekk/veske om jeg skal på reise, og hvis det er billige underholdningsbøker så er mottoet uansett "jo billigere jo bedre" så lenge innholdet er OK. 

De siste årene har jeg nesten bare lest e-bøker siden hyllene er fulle og da er det Kindle som har jobben med å være bok 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i forlag og får derfor en del gratis bøker. Men skal jeg kjøpe velger jeg ofte pocket. Jeg har flere bøker jeg leser flere ganger, og synes ikke holdbarhet er noe problem. Så er det faktisk et kriterium at den ikke veier for mye, da jeg gjerne bærer boken jeg leser rundt med meg i vesken.

Jeg har kjøpt hardback når det er en ny bok jeg virkelig har lyst til å lese, og ikke vil vente på. Nina Lykkes "Full spredning" kjøpte jeg i hardback. Men jeg må innrømme at jeg synes 399,- for en bok er en stiv pris. Pocket kommer ofte ned i 179 og noen ganger 99, og da kan ny hardback være 3/4x prisen, og det synes jeg er mye. Er det for et konkurrerende forlag vegrer jeg meg litt ekstra for å legge mye penger i det (hehe).

Skal jeg kjøpe i gave til noen velger jeg alltid hardback.

Anonymkode: 784d5...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...