Gå til innhold

Frp vil foreslå å tillate eggdonasjon og assistert befruktning for enslige


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Geirfuglen
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du får jo ikke ditt eget avkom ved eggdonasjon, du får noen andres...så da kan er det vel bedre å adoptere en som allerede er født.

Anonymkode: 5f987...3c6

Hvorfor tenker du at det er bedre å adoptere? Det er lange adopsjonskøer, veldig dyrt å adoptere og derfor mange som ikke har råd til det, og forskning viser at utenlandsadopsjon kan være veldig vanskelig for barnet som er født i et annet land og rykkes opp med roten og tas med til et nytt og ukjent land. Innenlandsadopsjon er noe annet, men det er bare noen få hvert år i Norge og ikke på nivå med antall ufrivillig barnløse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Geirfuglen skrev:

Hva tenker du om adoptivforeldre? Er ikke de ordentlige foreldre? De har ikke engang født barnet. 

Adoptivforeldre er foreldre til barnet sitt og dermed ordentlige foreldre.

Det er kun eggdonasjon jeg er i mot.

Anonymkode: 3232a...7dc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Adoptivforeldre er foreldre til barnet sitt og dermed ordentlige foreldre.

Det er kun eggdonasjon jeg er i mot.

Anonymkode: 3232a...7dc

Jeg skjønner at det er det du mener siden du skrev det over, men jeg skjønner ikke hvorfor. Kan du forklare hvorfor du tenker at den ene er en mer ordentlig forelder enn den andre? Prøver bare å forstå hva du mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde det jo vært flertall for lenge siden hvis FrP bare hadde stemt for da det var oppe i Stortinget. Bra de snur nå, men de har altså blokkert dette i mange år pga avtalen sin med KrF. 

Anonymkode: d8aec...a54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordmenn kommer til å bli genetisk svakere og utslettet i løpet av noen generasjoner. Darwin ruller seg i graven når onanister og kvinner som ikke makter å skape familie blir biologiske foreldre til neste generasjon.

Anonymkode: 3ed3f...38b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uff ! Og her tenker jeg på hvem er egentlig mor til barnet, hun som donerte egg eller hun som fødte barnet ? Her er jeg helt i mot eggdonasjon.

Anonymkode: 3232a...7dc

Hva tenker du om sæddonasjon? Hvem mener du da er far? 

Anonymkode: c49d5...547

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er flott at kanskje de får øynene åpne for at ideal familiene (mor, far, barn) er forbi. Det finnes så mange forskjellige familier i dag. Mor- barn, Mor-mor-barn, far-barn, far-far-barn. 
 

om en kvinne ønsker å få barn alene er det kanskje bedre enn at hun må tvinge en mann som kanskje ikke ønsker dette ? Eller at hun blir ufrivillig barnløs? Og kanskje ender med å reise til Danmark for å fikse det selv? 
vet om mange som reiser på ferie og får barn med fremmede tilogmed. Er det mer riktig? 
 

Jeg kunne godt ha tenkt meg å få barn alene. Har et barn med en far som ikke gidder å være far. Vært utsatt for svindel og psykisk utpressing av denne mannen. Jeg og junior klarer oss fint. Men ønsker søsken til han. Vært alene i 5 år nå og mistet tillit til menn fullstendig. 
Gutten min har farsroller i sine onkler og morfar. 
 

Og de kvinnene som trenger egg. Skal de ikke få det ? Blir like mye hennes barn selv om de ikke er biologisk tilknyttet. Barnet blir hennes barn gjennom svangerskap, fødsel og amming. Hun som oppdrar barnet, og om mannen hennes har velfungerende sæd så blir det hans biologiske barn. Om ikke så er det også helt greit mener jeg. 
 

Synes fortsatt folk skal adoptere, men det er ikke lett. Mye krav man må fylle og det tar lang tid for foreldrene å få barnet. 
 

Synes det er bedre at en mamma er alene med barna sine enn at barna skal oppleve at pappaen deres ikke vil ha de. Det er mer vondt. Snakker av erfaring.

Anonymkode: bfc17...947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...