Gå til innhold

Trenger seriøs hjelp fra noen som KAN om vektnedgang.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tren. Ja de sier at vekttap er 80% kosthold. Men aktivitet har av egen erfaring mye mer å si enn vi tror. Jeg både trener og er så aktiv som overhodet mulig. Fikk hjelp av en PT til å sette sammen et godt program, varierer mellom styrke i sirkeltrening og intens cardio. Saken er at når du er utrent og overvektig vil du legge på deg muskler fort, muskler øker forbrenningen og vil øke energinivået så du blir mer aktiv ellers og. Jeg har som deg hatt mye å ta av, var 130 på det meste. Har nå gått ned 60 kg. Holdt meg der i 4 år. Men jeg er avhengig av å trene og spise riktig for å ikke gå opp igjen, kan aldri slippe tak. Det blir som kronisk sykdom, må alltid være påpasselig. 

Anonymkode: 8bf01...357

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husk å vei deg til samme tidspunkt hver dag. Helst morgen.Vekten varierer naturligvis i løpet av en dag. 

De tre kiloene kan like gjerne være vann som at du faktisk har gått opp. Spis som du gjør nå. Set med at kroppen går i sparebluss har jeg hørt er helt feil. 

Som noen har sagt over her: det er så enkelt som at hvis du spiser mindre kalorier enn du bruker, så går du ned i vekt. Basta. 

 

Anonymkode: ca9d1...747

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må justere slik at du ikke spiser det samme hver dag. På lørdager kan du spise mere og gjerne fet mat da fett booster forbrenningen. Mere fett midt i uka også. Så må du ut og røre deg. Gå turer eller helst trene styrke. Da forbrenner du mest.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være at du holder på vann. Jeg ville holdt ut litt til, og kastet vekta. Bruk heller målebånd! 

Anonymkode: 9a9f1...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære trådstarter,

Denne tråden stenges, da den bryter med retningslinjene for dette rommet.

* Tråder hvor det skrives om alt for lite matinntak eller store mengder trening uten tilstrekkelig matinntak vil bli stengt. Kvinneguiden har ikke den nødvendige kompetansen til å hjelpe brukere som burde få svar på disse spørsmålene av helsepersonell. På samme måte vil tråder hvor det tilsynelatende "konkurreres" om minst mulig matinntak bli stengt. 

* Innlegg og tråder med spørsmål og/eller diskusjon om inntak av mindre enn 1500 kalorier, vil bli stengt i henhold til Helsedirektoratets anbefalinger herViser også til deres kilde her (side 187).

* Tråder hvor trådstarter ber om råd til å bli undervektig ifølge BMI-kalkulator vil bli stengt. BMI er ikke likt for alle og man kan gjerne diskutere hvorvidt det er et godt mål for absolutt alle, men vi anser det som en god nok grense for hvor langt man kan gå med å gi råd for å gå ned i vekt.

Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine.

_popcorn_, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...