Gå til innhold

Hva sier feministene når muslimske menn nekter å snakke med kvinnelige ekspeditører?


amit

Anbefalte innlegg

2 hours ago, 4barnsmor said:

Selvsagt er det både krenkende og frekt den oppførselen.

Hvor får du det fra at dette aksepteres? Og i aktuelle tilfelle står jo nettopp personale opp for hverandre og sier denne mannen «du kan ikke holde på slik etc»... mer får man muligens ikke gjort i et sivilisert samfunn der og da ettersom det ikke er lov for ansatte på pågripe/utøve vold.

Hva mer tenker du de ansatte skulle gjort i den situasjonen? Vi vet ikke noe om de tilkalte vekter pga truende adferd, men jeg vet at dersom personale opplever trusler/skremmende adferd er det vanlig å tilkalle det.

Jeg mener ikke at de ansatte skulle gjøre noe. Dette er et problem som bør tas opp på høyere nivå, av bedriftens ledelse, eller helst av politikerne. Men jeg har enda mindre tillit til politikerne enn feministene, så jeg tror aldri at dette vil bli tatt opp av politikerne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 hours ago, Daria said:

Jeg ville ønsket ham lykke til med å hente politiet... Som feminist mener jeg at det er uakseptabel oppførsel uansett hvem den kommer fra - at menn i ymse profesjonelle sammenhenger heller vil forholde seg til menn enn kvinner er en problemstilling jeg tror ganske mange kvinner i ulike yrker har opplevd fra menn, også etnisk norske. Det er et mannsproblem mer enn et innvandringsproblem, men det er nesten litt underholdende hvordan en del menn bare ser sånne problemer når det er utenlandske menn som står bak...

At norske eller svenske menn ikke ønsker å forholde seg til kvinnelige ekspeditører pga mangel på kompetanse, er et annet problem. Denne mannen nekter ikke å snakke med kvinnelige ekspeditører fordi han mener de ikke har kompetanse - han nekter å snakke med kvinnelige ekspeditører fordi de er kvinner.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, amit skrev:

Poenget er at feministene godtar en oppførsel  i fra innvandrermenn som de aldri hadde godtatt fra svenske eller norske menn.

Jeg godtar ikke poenger ditt. Du setter premisset for hele diskusjonen rundt din egen oppfattelse av at ALLE feminister mener slik eller gjør slik, og det går ikke. Du kan ikke begynne en diskusjon med en falsk generalisering. Det er jo umulig å diskutere saken hvis selve argumentet ditt er basert på dine fordommer mot feminister og ikke fakta. Denne tråden er dømt til å bli en diskusjon rundt dine holdninger til feminister, ikke saken du henviser til. 

Endret av Chiyo
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, amit skrev:

Poenget er at feministene godtar en oppførsel  i fra innvandrermenn som de aldri hadde godtatt fra svenske eller norske menn.

Ok, det var nytt for meg. Jeg tror imidlertid at du blander kortene litt. Det finnes dessverre en del misforstått antirasisme på den politiske venstresiden. Hva dette har med feminisme å gjøre forstår jeg ikke helt. De aller fleste av oss er da feminister, uavhengig av politisk ståsted? Det finnes da vel ikke så mange mennesker i vår del av verden i 2020 som er imot politisk, økonomisk, personlig og sosial likestilling av kjønnene?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feministene som går med ''refugees welcome'', stemmer SV, Rødt og Ap og samtidig ønsker alt og alle velkommen til Norge, kommer til å være de siste som roper diskriminering, klager på økt voldtektsstatistikk og mer belastning på velferdsstaten. Det er en høyst reell problemstilling i Sverige og Norge er på vei dit. 

Lykke til med å hente polisen, du. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner norske menn som mener at alle utenleninger er idioter og burde kastes ut av landet, det finnes veganere som mener at det burde være dødsstraff for å kjøre over en mark, det finnes feminister som mener at menn ikke burde være ledere, antifeminister som mener at kvinner egentlig bare er lykkelige som huskoner. Felles for dem alle er at de ikke er helt riktig spikra i topplokket og at man ikke kan ta dem seriøst. Det finnes mange voksne mennesker som har sinn som et barn, som skriver i sosiale medier om denne type ting. Det finnes mennesker med paranoia eller andre plager som skriver og snakker ut som gærne ideer de har. 

Man kan ikke ta alle individer man møter seriøst og forsøke ha en logisk samtale med dem. Man kan heller ikke anta at fordi man møtte 1 person av gruppe x så betyr det at alle eller majoriteten i gruppe x er sånn

Sånn sett ser jeg ikke noe poeng i å reagere når jeg ser 1 innlegg på sosiale medier eller 1 video. Når jeg så videoen om Elliot Roger antok jeg ikke at alle unge menn som han tenkte og var som han. Når jeg ser denne videoen, tenker jeg ikke at alle muslimer, utenleninger eller hvilken gruppe vi snakker om, er sånn.

Jeg bryr meg fint lite når det gjelder anekdoter

  

2 hours ago, amit said:

At norske eller svenske menn ikke ønsker å forholde seg til kvinnelige ekspeditører pga mangel på kompetanse, er et annet problem. Denne mannen nekter ikke å snakke med kvinnelige ekspeditører fordi han mener de ikke har kompetanse - han nekter å snakke med kvinnelige ekspeditører fordi de er kvinner.

LOL. Så enkelt er det å rettferdiggjøre egne perspektiver som er identisk med de man ser ned på. Mennesker, ass

 

Endret av Gran3
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Commander skrev:

Selvsagt kan jeg ikke det. Men alle som følger med i Norsk politikk ser jo sammenhengen. Venstresiden er mer positive til innvandring og mer fokusert på feministisk agenda. Mener du jeg tar feil der??

Jeg tror neppe 8 mars komiteen vil gå med "flere afghanere i Oslos gater" bannere. Men at de samme menneskene dagen etter vil gå med "refugees welcome" bannere i et annet tog. Støttet av de samme partiene på venstre side.

Som om noen hadde demonstrert for lavere bensinpriser og dagen etter hadde demonstrert for bedre miljø.... 

 

Det har i realiteten ikke vært noen forskjell på innvandringspolitikken være seg regjeringen har vært høyre eller venstre.

Det er rett og slett fordi immigrasjon og asylpolitikk i stor del er tuftet på internasjonale forpliktelser, konvensjoner som landet har ratifisert feks gjennom FN, internasjonale samarbeidsavtaler,  vanskeligheter med å føre kontroll på grenser og den globale situasjonen til enhver tid med ulike krigføringer. I tillegg er det tilfeldigheter som landets beliggenhet ( feks i Italia er det svært mange fordi disse kommer med båt over middelhavet, Sverige, Tyskland og Danmark er lettere tilgjengelig og første post, Finland er vanskeligere å nå både via sjø og land, Russland er det få som vil til, Grønland og Island er svært vanskelig å nå osv osv. 

Det kan da ikke være så himla vanskelig å begripe så enkle fakta? 

Du må gjerne spekulere videre på dine konspirasjonsteorier om feminister og deres bannere. Men det er greit at du blir klar over at disse ideene dine verpes ut av ditt eget hode. 

Skulle din teori om høyre/ venstre og innvandring stemme - ja så hvorfor har ikke FrP som sitter i regjering og med makt stanset innvandringen? FrP er bare et latterlig parti for populister som ikke har vett til å forstå større sammenhenger. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, 4barnsmor skrev:

Det har i realiteten ikke vært noen forskjell på innvandringspolitikken være seg regjeringen har vært høyre eller venstre.

Det er rett og slett fordi immigrasjon og asylpolitikk i stor del er tuftet på internasjonale forpliktelser, konvensjoner som landet har ratifisert feks gjennom FN, internasjonale samarbeidsavtaler,  vanskeligheter med å føre kontroll på grenser og den globale situasjonen til enhver tid med ulike krigføringer. I tillegg er det tilfeldigheter som landets beliggenhet ( feks i Italia er det svært mange fordi disse kommer med båt over middelhavet, Sverige, Tyskland og Danmark er lettere tilgjengelig og første post, Finland er vanskeligere å nå både via sjø og land, Russland er det få som vil til, Grønland og Island er svært vanskelig å nå osv osv. 

Det kan da ikke være så himla vanskelig å begripe så enkle fakta? 

Du må gjerne spekulere videre på dine konspirasjonsteorier om feminister og deres bannere. Men det er greit at du blir klar over at disse ideene dine verpes ut av ditt eget hode. 

Skulle din teori om høyre/ venstre og innvandring stemme - ja så hvorfor har ikke FrP som sitter i regjering og med makt stanset innvandringen? FrP er bare et latterlig parti for populister som ikke har vett til å forstå større sammenhenger. 

Er ikke FrP. Antall migranter som kommer til Norge bestemmes i stor grad av signalet regjeringen sender ut. Menneskesmuglere (som alle bruker)sender sine kunder dit hvor sjansen for suksess er størst. Og de kjenner sitt marked.

Kjell Magne Bondevik fortalte at de skulle myke opp og vise menneskelighet når han tiltrådte som statsminister i 2001.

Antallet asylsøkere steg med 70% året etter. Signalet ble oppfattet på gata i Kabul og Mogadishu. 

Det er ingen konspirasjonsteori eller fake news. Sjekk statistikken midt i artikkelen.

https://www.aftenposten.no/osloby/i/kRLna/hit-skal-alle-asylsoekerne

Angela Merkel sitt "wir schaffen das" ble ihvertfall oppfattet 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Wir_schaffen_das

Kan godt hende jeg tar feil i det jeg oppfatter som fanesaker for venstresiden. Hvor resultatet kan rekke i motsatt retning. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Commander skrev:

Er ikke FrP. Antall migranter som kommer til Norge bestemmes i stor grad av signalet regjeringen sender ut. Menneskesmuglere (som alle bruker)sender sine kunder dit hvor sjansen for suksess er størst. Og de kjenner sitt marked.

Kjell Magne Bondevik fortalte at de skulle myke opp og vise menneskelighet når han tiltrådte som statsminister i 2001.

Antallet asylsøkere steg med 70% året etter. Signalet ble oppfattet på gata i Kabul og Mogadishu. 

Det er ingen konspirasjonsteori eller fake news. Sjekk statistikken midt i artikkelen.

https://www.aftenposten.no/osloby/i/kRLna/hit-skal-alle-asylsoekerne

Angela Merkel sitt "wir schaffen das" ble ihvertfall oppfattet 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Wir_schaffen_das

Kan godt hende jeg tar feil i det jeg oppfatter som fanesaker for venstresiden. Hvor resultatet kan rekke i motsatt retning. 

 

Tull og tøys. Å bli voksen og reflektert innebærer å lære om historie og samfunn, kunnskap lært på institusjoner (høyskoler, universiteter osv vil gi deg innsikt). Store huller i kunnskap og forståelse for verden får man ved å egenprodusere teorier med likesinnede som også mangler grunnleggende kunnskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri opplevd dette. Opplever at nynorske, muslimske menn behandler meg altfor bra :P Føler meg litt som en prinsesse.

Men har opplevd det flere ganger i utlandet. Mannlige ekspeditører svarer til min mann, når jeg spør om noe. Jeg blir superirritert, men jeg reiser jo for å få kultur - så må jo bare "godta" det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
9 timer siden, 4barnsmor skrev:

Selvsagt er det både krenkende og frekt den oppførselen.

Hvor får du det fra at dette aksepteres? Og i aktuelle tilfelle står jo nettopp personale opp for hverandre og sier denne mannen «du kan ikke holde på slik etc»... mer får man muligens ikke gjort i et sivilisert samfunn der og da ettersom det ikke er lov for ansatte på pågripe/utøve vold.

Hva mer tenker du de ansatte skulle gjort i den situasjonen? Vi vet ikke noe om de tilkalte vekter pga truende adferd, men jeg vet at dersom personale opplever trusler/skremmende adferd er det vanlig å tilkalle det.

De ansatte burde nektet å tilby en annen ansatt for mannen å snakke med. Dersom han ikke ville ha hjelp av den kvinnelige ekspeditrisen kunne de bedt han gå et annet sted.
Hvor jeg får fra at det aksepteres en annen type oppførsel fra innvandrere vs. nordmenn/eller svensker da som i dette tilfellet? Det ser vi hele tiden. Og det unnskyldes med kulturforskjeller, de vet ikke bedre, det er det de er vant med, de bor trangt, de får ikke nok hjelp hjemmefra, det mangler fritidsklubber osv. Ja, nå dro jeg den langt, men det var for å bevise poenget. 

Eksempelvis så blir det påstått at innvandrerungdom blir kriminelle i mangel av fritidsklubber. Her jeg bor har vi ikke en eneste fritidsklubb, likevel har ikke ikke problemer med kriminelle ungdommer som raner andre for småtterier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Rosetelys skrev:

De ansatte burde nektet å tilby en annen ansatt for mannen å snakke med. Dersom han ikke ville ha hjelp av den kvinnelige ekspeditrisen kunne de bedt han gå et annet sted.
Hvor jeg får fra at det aksepteres en annen type oppførsel fra innvandrere vs. nordmenn/eller svensker da som i dette tilfellet? Det ser vi hele tiden. Og det unnskyldes med kulturforskjeller, de vet ikke bedre, det er det de er vant med, de bor trangt, de får ikke nok hjelp hjemmefra, det mangler fritidsklubber osv. Ja, nå dro jeg den langt, men det var for å bevise poenget. 

Eksempelvis så blir det påstått at innvandrerungdom blir kriminelle i mangel av fritidsklubber. Her jeg bor har vi ikke en eneste fritidsklubb, likevel har ikke ikke problemer med kriminelle ungdommer som raner andre for småtterier. 

Tror mange kan bli ganske satt ut av så spesiell adferd. Ekspeditørene var sikkert unge butikkansatte og tipper de ikke har noen rutine på slikt der. I ettertid er det lett å ha en oppskrift på hvordan håndtere frekke folk. Selv fikk jeg en utskjelling da jeg solgte vafler og kaffe i dugnadskiosk på en cup fordi pølsene var slutt. Merkelig nok sa jeg bare «ja og ha» uten å ta til motmæle over frekkheten. Ikke dermed sagt at jeg «aksepterte» den pinlige oppførselen til denne mannen med Bergens-dialekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
2 minutter siden, 4barnsmor skrev:

Tror mange kan bli ganske satt ut av så spesiell adferd. Ekspeditørene var sikkert unge butikkansatte og tipper de ikke har noen rutine på slikt der. I ettertid er det lett å ha en oppskrift på hvordan håndtere frekke folk. Selv fikk jeg en utskjelling da jeg solgte vafler og kaffe i dugnadskiosk på en cup fordi pølsene var slutt. Merkelig nok sa jeg bare «ja og ha» uten å ta til motmæle over frekkheten. Ikke dermed sagt at jeg «aksepterte» den pinlige oppførselen til denne mannen med Bergens-dialekt. 

Selvfølgelig blir man satt ut av drittoppførsel man blir utsatt for i serviceyrker. Det har jeg blitt selv ved flere anledninger. I et serviceyrke er det også en hårfin balanse for hvordan man behandler kunden på rett og feil måte. I dette tilfellet tror jeg ikke noen er uenige i at bedriften ikke ønsket denne mannens penger og at en bortvisning/avvisning av hans krav er riktig konsekvens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 hours ago, Chiyo said:

Jeg godtar ikke poenger ditt. Du setter premisset for hele diskusjonen rundt din egen oppfattelse av at ALLE feminister mener slik eller gjør slik, og det går ikke. Du kan ikke begynne en diskusjon med en falsk generalisering. Det er jo umulig å diskutere saken hvis selve argumentet ditt er basert på dine fordommer mot feminister og ikke fakta. Denne tråden er dømt til å bli en diskusjon rundt dine holdninger til feminister, ikke saken du henviser til. 

Denne diskusjonen bekrefter bare mine fordommer når det gjelder feminister. Den viser at feminister er uvillige til å forsvare kvinners rettigheter, dersom det er innvandrermenn med i spillet.

 

Poenget er at hvis mange muslimske menn nekter å snakke med kvinnelige ekspeditører, så kan kvinnene bli presset ut som ekspeditører. En arbeidsgiver vil neppe ansette kvinner som ekspeditører dersom en stor del av kundene nekter å snakke med kvinnelige ekspeditører. Jeg tror ikke at feministene er dummere enn at de kan klare å forstå dette dersom de legger godviljen til, men de fleste feminister er så opptatt av å være politisk korrekte, at de nekter å innse at dette kan bli et problem.

 

Egenlig er det dumt av meg å blande meg bort i dette. Som mann vil det være en fordel for meg dersom jeg skulle søke en stilling som ekspeditør, og arbeidsgiveren ikke vurderer kvinner ved en ansettelse av ekspeditør.

Endret av amit
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, amit skrev:

Poenget er at feministene godtar en oppførsel  i fra innvandrermenn som de aldri hadde godtatt fra svenske eller norske menn.

 

18 timer siden, Malum skrev:

Ok, det var nytt for meg. Jeg tror imidlertid at du blander kortene litt. Det finnes dessverre en del misforstått antirasisme på den politiske venstresiden. Hva dette har med feminisme å gjøre forstår jeg ikke helt. De aller fleste av oss er da feminister, uavhengig av politisk ståsted? Det finnes da vel ikke så mange mennesker i vår del av verden i 2020 som er imot politisk, økonomisk, personlig og sosial likestilling av kjønnene?

 

21 minutter siden, amit skrev:

Denne diskusjonen bekrefter bare mine fordommer når det gjelder feminister. Den viser at feminister er uvillige til å forsvare kvinners rettigheter, dersom det er innvandrermenn med i spillet.

 

Poenget er at hvis mange muslimske menn nekter å snakke med kvinnelige ekspeditører, så kan kvinnene bli presset ut som ekspeditører. En arbeidsgiver vil neppe ansette kvinner som ekspeditører dersom en stor del av kundene nekter å snakke med kvinnelige ekspeditører. Jeg tror ikke at feministene er dummere enn at de kan klare å forstå dette dersom de legger godviljen til, men de fleste feminister er så opptatt av å være politisk korrekte, at de nekter å innse at dette kan bli et problem.

 

Egenlig er det dumt av meg å blande meg bort i dette. Som mann vil det være en fordel for meg dersom jeg skulle søke en stilling som ekspeditør, og arbeidsgiveren ikke vurderer kvinner ved en ansettelse av ekspeditør.

Maken til generalisering! Du velger å la være å svare på mine argumenter, og du unnlater å svare på veldig viktige poeng om det problematiske rundt dine holdninger som @Chiyo kommer med over her. Det er så tydelig at du har bestemt deg for en sannhet, og når du bare fortsetter å generalisere ut ifra den blir det jo helt håpløst å få til en saklig diskusjon. Det er nok like greit om du fortsetter denne diskusjonen med deg selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis dette er reelt, burde det som hørtes ut som butikksjefen tilkalt sikkerhetsvakter og bortvist denne mannen fra kjøpesenteret, uten å begynt noen form for argumenteringer med kunden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Malum skrev:

 

 

Maken til generalisering! Du velger å la være å svare på mine argumenter, og du unnlater å svare på veldig viktige poeng om det problematiske rundt dine holdninger som @Chiyo kommer med over her. Det er så tydelig at du har bestemt deg for en sannhet, og når du bare fortsetter å generalisere ut ifra den blir det jo helt håpløst å få til en saklig diskusjon. Det er nok like greit om du fortsetter denne diskusjonen med deg selv.

Ikke noe vits å være med. Han har alle rede gitt oss meninger vi ikke har før vi har fått skrevet noe som helst. Det er det som er problemet mitt med hovedinnlegget, det begynner med generaliseringer om oss feminister som vi ikke kjenner oss igjen i, og det er forventet at vi skal diskutere tema utifra dette. Det blir jeg ikke med på. 
 

Endret av Chiyo
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, amit skrev:

Denne diskusjonen bekrefter bare mine fordommer når det gjelder feminister. Den viser at feminister er uvillige til å forsvare kvinners rettigheter, dersom det er innvandrermenn med i spillet.

Du har ikke fått bekreftet noe som helst. Du erklærte deg som “vinner” av en diskusjon før noen fikk svare. Du har bestemt deg for hva  jeg mener, og du bryr deg ikke om hva jeg har å si. 
Jeg har alle rede sagt at jeg ikke hadde gitt noe spesial behandling til en mann som nektet å snakke med meg, men det svarte du ikke på, fordi det passer ikke inn med argumenter ditt. Eller jeg kaller det et “argument”, men det blir vel mer en påstand.

Endret av Chiyo
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fine med dette er jo at de må stelle seg i kø til mannlige ansatte, så alle andre får hjelp fortere. Og hvis det bare er kvinnelige ansatte, så må han gå hjem uten å få handlet.

Det blir ganske vanskelig å gjøre enkle ting, med sånne holdninger ;)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, amit skrev:

Denne diskusjonen bekrefter bare mine fordommer når det gjelder feminister. Den viser at feminister er uvillige til å forsvare kvinners rettigheter, dersom det er innvandrermenn med i spillet.

 

Poenget er at hvis mange muslimske menn nekter å snakke med kvinnelige ekspeditører, så kan kvinnene bli presset ut som ekspeditører. En arbeidsgiver vil neppe ansette kvinner som ekspeditører dersom en stor del av kundene nekter å snakke med kvinnelige ekspeditører. Jeg tror ikke at feministene er dummere enn at de kan klare å forstå dette dersom de legger godviljen til, men de fleste feminister er så opptatt av å være politisk korrekte, at de nekter å innse at dette kan bli et problem.

 

Egenlig er det dumt av meg å blande meg bort i dette. Som mann vil det være en fordel for meg dersom jeg skulle søke en stilling som ekspeditør, og arbeidsgiveren ikke vurderer kvinner ved en ansettelse av ekspeditør.

For meg som er feminist bekrefter du forsåvid også min oppfatning om at du og sikkert mange andre antifeminister med etnisk norsk opphav har svært MYE felles tankegods og holdninger med denne mannen i butikken som nektet å snakke med kvinner: 

En felles forakt for feminisme og kvinnesak. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...