Gå til innhold

Hva sier feministene når muslimske menn nekter å snakke med kvinnelige ekspeditører?


amit

Anbefalte innlegg

Den svenske borgerjournalisten Joakim Lamotte dokumenterer hvordan nysvenske menn kommer inn i et kjøpesenter og nekter å snakke med kvinnelige ekspeditører. Det er ikke på «skoj». Når en mannelig ekspeditør forsøker å forklare ham at man ikke kan velge bort kvinner, svarer han: – Da henter jeg polisen.

Hva vil feministene si om at muslimske menn ikke vil snakke med kvinnelige ekspeditører? Vil de si noe?

 

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er en borgerjournalist?

Dersom dette hadde skjedd meg hadde jeg kalt denne herremannen en fjott. Eller fisrumpa, det kanskje er mer forståelig på svensk.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt å skrive at de kommer til å fornekte at det skjer, men jeg ser det er unødvendig.... 

 

edit: skrivefeil

Endret av Tiuren
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ønsket ham lykke til med å hente politiet... Som feminist mener jeg at det er uakseptabel oppførsel uansett hvem den kommer fra - at menn i ymse profesjonelle sammenhenger heller vil forholde seg til menn enn kvinner er en problemstilling jeg tror ganske mange kvinner i ulike yrker har opplevd fra menn, også etnisk norske. Det er et mannsproblem mer enn et innvandringsproblem, men det er nesten litt underholdende hvordan en del menn bare ser sånne problemer når det er utenlandske menn som står bak...

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Tiuren skrev:

Jeg hadde tenkt å skrive at de kommer til å fornekte at det skjer, men jeg ser det er unødvendig.... 

😂😂

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja og slik starter det.  Dette blir nok ikke bedre fremover.  Jeg hadde nok blitt skikkelig irritert over en slik nedverdigende oppførsel og hadde funnet frem en del grove gloser som jeg hadde servert tilbake til fyren.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som feminist vil jeg si at den type holdning er sterkt antifeministisk og patriarkalsk.

Menn med slike holdninger er desverre utbredt i land der menn alene styrer og bestemmer. Et rent mannestyrt samfunn blir alltid et samfunn preget av ære, vold og manglende omsorgstjenester. Den sterkestes rett, og ikke minst mishandling av kvinner som igjen medfører kvinner ute av stand til å ta vare på barna.  Omsorgssvikt der barn flyr gatelangs som igjen medfører traumer og aggressiv adferd i oppvekst og voksenliv og sirkelen fortsetter.

Men også i Norge finner vi menn som hater feminisme og kvinner, og provoseres voldsomt over kvinners selvstendighet. Selv om de er vokst opp med mødre og søstre i jobb og aktivitet. Det er nesten enda mer merkelig. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde feminister bli mindre opprørt over slik oppførsel enn andre, ts, eller er det andre grunner til at du er spesielt interessert i hva vi mener om dette? :klo:

 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Malum said:

Burde feminister bli mindre opprørt over slik oppførsel enn andre, ts, eller er det andre grunner til at du er spesielt interessert i hva vi mener om dette? :klo:

 

Jeg tror tesen hans er at svenske feminister er satt i en skvis, fordi de er så antirasistiske at de lar menn av andre etnisiteter slippe unna med ting de aldri ville akseptert fra de etnisk svenske. Det kan sikkert stemme i enkelte tilfeller, men jeg tror også Elseby13 har et ganske vesentlig poeng her.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Okapi skrev:

Jeg tror tesen hans er at svenske feminister er satt i en skvis, fordi de er så antirasistiske at de lar menn av andre etnisiteter slippe unna med ting de aldri ville akseptert fra de etnisk svenske. Det kan sikkert stemme i enkelte tilfeller, men jeg tror også Elseby13 har et ganske vesentlig poeng her.

Så trådstarters logikk er altså at ved mer rasisme vil vi få mer feminisme og likeverd?

Dette er jo en latterlig logisk kortslutning og ikke mulig å forstå. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
32 minutter siden, Okapi skrev:

Jeg tror tesen hans er at svenske feminister er satt i en skvis, fordi de er så antirasistiske at de lar menn av andre etnisiteter slippe unna med ting de aldri ville akseptert fra de etnisk svenske. Det kan sikkert stemme i enkelte tilfeller, men jeg tror også Elseby13 har et ganske vesentlig poeng her.

Jeg tror det stemmer i veldig mange tilfeller at de og vi (svenskene og vi) aksepterer oppførsel fra innvandrere som vi aldri ville akseptert av våre egne. Dette er på grunn av faren for å bli kalt rasist. At dette, at de ikke vil snakke med kvinner, er et lite problem, ja, det kan jeg være enig i. Uten at jeg har noen særlige tall på det akkurat.

10 minutter siden, 4barnsmor skrev:

Så trådstarters logikk er altså at ved mer rasisme vil vi få mer feminisme og likeverd?

Dette er jo en latterlig logisk kortslutning og ikke mulig å forstå. 

Mer rasisme mot svensker. Dersom man aksepterer en oppførsel fra innvandrere man aldri ville akseptert av svensker så er det rasisme. Det er både rasisme mot svensker, og det er rasisme mot innvandrerne. man degraderer dem til "jammen de er jo innvandrere, hva kan vi forvente av dem?". 

Det som er veldig pussig er at man i verdens mest feministiske land velger å åpne grensene for de mest antifeministiske holdningene og kulturene og deretter forventer at de skal tilpasse seg. 

11 timer siden, Daria skrev:

Jeg ville ønsket ham lykke til med å hente politiet... Som feminist mener jeg at det er uakseptabel oppførsel uansett hvem den kommer fra - at menn i ymse profesjonelle sammenhenger heller vil forholde seg til menn enn kvinner er en problemstilling jeg tror ganske mange kvinner i ulike yrker har opplevd fra menn, også etnisk norske. Det er et mannsproblem mer enn et innvandringsproblem, men det er nesten litt underholdende hvordan en del menn bare ser sånne problemer når det er utenlandske menn som står bak...

At man foretrekker å få hjelp av en mann fordi man tror han vet mer om det man skal kjøpe enn kvinnen som også jobber der er ikke det samme som å nekte å snakke med kvinnen. Å nekte å snakke med kvinner, og i tillegg true med å ringe politiet fordi noen "tvinger" deg til å snakke med kvinner er utelukkende et innvandringsproblem. Ikke et mannsproblem. 
I mange tilfeller foretrekker jeg selv å snakke med en mann. Veldig mange ganger på Bauhaus og Biltema så har jeg spurt kvinnelige ansatte og fått skuldertrekk, "vet ikke" og "spør han der borte i stedet, som svar. I de fleste tilfeller er det ledelsen som har ansatt feil person til jobben, og de få damene som søker får kanskje jobben fordi det skal være kvinner på arbeidsplassen også. 
Jeg har selv jobbet i mannsdominerte yrker, og solgt ting på steder der det bare er menn som handler (omtrent). Jeg har opplevd at de heller vil snakke med en mannlig kollega, eller at de spør meg først og så dobbeltsjekker hos en mann etterpå. Og jeg kan skjønne de, etter at jeg selv har møtt på så mange ubrukelige damer som ikke kan det de jobber med. Likevel er det frustrerende for meg, og alle andre damer, som faktisk vet hva de snakker om, selger og jobber med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Okapi skrev:

fordi de er så antirasistiske at de lar menn av andre etnisiteter slippe unna med ting de aldri ville akseptert fra de etnisk svenske

Lave forventningers forskjellsbehandling er det nok endel av. Eks. Hvis ei dame som er gift med en Iraker og "får lov" til å ha mannlige venner på facebook. Wow!  Han må være veldig grei?!

Det virker som fleste bruker isteden samlebetegnelsen "alle menn". Menn gjør sånn, menn er sånn osv. Ref. Zara Larsson som faktisk "hatar alle menn"

Også begynner menn som føler seg urettferdig behandlet å protestere og mener at dette ikke gjelder alle menn. Og viser til statistikker. Deretter fortsetter  diskusjonen om mørketall, rasisme, en norsk mann gjorde sånn og sånn, Breivik osv.

Sånn går no dagan....

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, 4barnsmor skrev:

Så trådstarters logikk er altså at ved mer rasisme vil vi få mer feminisme og likeverd?

Dette er jo en latterlig logisk kortslutning og ikke mulig å forstå. 

Tror det handler om at venstresiden (flertall blant kvinner) og feminisme (tradisjonelt på venstretresiden) samtidig er mest positive til økt invandring fra områder hvor kvinnediskriminering er sterkest.

Enkelt eksempel:

https://www.dagbladet.no/nyheter/her-er-verdens-verste-land-for-kvinner/64987003

Afghanistan er det værste landet i verden for kvinner.

https://www.sv.no/blog/2017/11/08/sv-krever-umiddelbar-stans-retur-til-afghanistan/

SV krever full stans i retur til Afghanistan samtidig som de ønsker å ta inn flere flyktninger og asylsøkere fra dette området.

Da får vi full krasj imellom likestillingsagenda og diskriminerende kulturer, slik som i første innlegg hinter til. Og spørsmålet blir da hva de velger å gjøre med det?? Hvordan argumentere mot en kultur de selv er positive til å hente flere av uten å møte seg selv i døra eller gi Storhaug og document.no rett.

Endret av Commander
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Rosetelys skrev:

Jeg tror det stemmer i veldig mange tilfeller at de og vi (svenskene og vi) aksepterer oppførsel fra innvandrere som vi aldri ville akseptert av våre egne. Dette er på grunn av faren for å bli kalt rasist. At dette, at de ikke vil snakke med kvinner, er et lite problem, ja, det kan jeg være enig i. Uten at jeg har noen særlige tall på det akkurat.

Mer rasisme mot svensker. Dersom man aksepterer en oppførsel fra innvandrere man aldri ville akseptert av svensker så er det rasisme. Det er både rasisme mot svensker, og det er rasisme mot innvandrerne. man degraderer dem til "jammen de er jo innvandrere, hva kan vi forvente av dem?". 

Det som er veldig pussig er at man i verdens mest feministiske land velger å åpne grensene for de mest antifeministiske holdningene og kulturene og deretter forventer at de skal tilpasse seg. 

At man foretrekker å få hjelp av en mann fordi man tror han vet mer om det man skal kjøpe enn kvinnen som også jobber der er ikke det samme som å nekte å snakke med kvinnen. Å nekte å snakke med kvinner, og i tillegg true med å ringe politiet fordi noen "tvinger" deg til å snakke med kvinner er utelukkende et innvandringsproblem. Ikke et mannsproblem. 
I mange tilfeller foretrekker jeg selv å snakke med en mann. Veldig mange ganger på Bauhaus og Biltema så har jeg spurt kvinnelige ansatte og fått skuldertrekk, "vet ikke" og "spør han der borte i stedet, som svar. I de fleste tilfeller er det ledelsen som har ansatt feil person til jobben, og de få damene som søker får kanskje jobben fordi det skal være kvinner på arbeidsplassen også. 
Jeg har selv jobbet i mannsdominerte yrker, og solgt ting på steder der det bare er menn som handler (omtrent). Jeg har opplevd at de heller vil snakke med en mannlig kollega, eller at de spør meg først og så dobbeltsjekker hos en mann etterpå. Og jeg kan skjønne de, etter at jeg selv har møtt på så mange ubrukelige damer som ikke kan det de jobber med. Likevel er det frustrerende for meg, og alle andre damer, som faktisk vet hva de snakker om, selger og jobber med.

Selvsagt er det både krenkende og frekt den oppførselen.

Hvor får du det fra at dette aksepteres? Og i aktuelle tilfelle står jo nettopp personale opp for hverandre og sier denne mannen «du kan ikke holde på slik etc»... mer får man muligens ikke gjort i et sivilisert samfunn der og da ettersom det ikke er lov for ansatte på pågripe/utøve vold.

Hva mer tenker du de ansatte skulle gjort i den situasjonen? Vi vet ikke noe om de tilkalte vekter pga truende adferd, men jeg vet at dersom personale opplever trusler/skremmende adferd er det vanlig å tilkalle det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Commander skrev:

Tror det handler om at venstresiden (flertall blant kvinner) og feminisme (tradisjonelt på venstretresiden) samtidig er mest positive til økt invandring fra områder hvor kvinnediskriminering er sterkest.

Enkelt eksempel:

https://www.dagbladet.no/nyheter/her-er-verdens-verste-land-for-kvinner/64987003

Afghanistan er det værste landet i verden for kvinner.

https://www.sv.no/blog/2017/11/08/sv-krever-umiddelbar-stans-retur-til-afghanistan/

SV krever full stans i retur til Afghanistan samtidig som de ønsker å ta inn flere flyktninger og asylsøkere fra dette området.

Da får vi full krasj imellom likestillingsagenda og diskriminerende kulturer, slik som i første innlegg hinter til. Og spørsmålet blir da hva de velger å gjøre med det?? Hvordan argumentere mot en kultur de selv er positive til å hente flere av uten å møte seg selv i døra eller gi Storhaug og document.no rett.

Kan du vise meg hvilket feministisk program som  jobber for økt immigrasjon?

Feministisk politikk i Norge holder seg innenfor våre grenser og jobber med både likeverd mellom kjønn, mellom raser, mellom minoriteter, mellom friske og syke osv. Og da er det snakk om de menneskene som er i Norge til en hver tid. 

Mener du at det er en feministisk organisasjon som henter grupper med andre mennesker fra deres hjemland? Er det noe du har hørt, sett eller kanskje kjenner du noen feminister som driver med menneskeimport? Jeg aner ingenting om disse påstandene.

Ja - vi må ha en flyktninge politikk. Denne politikken er ofte satt sammen av mange ulike hensyn, feks krigføring der vi selv deltok, globale eller internasjonale avtaler (FN, EU, kvoteflyktninger, osv) så vil det selvsagt være noen som kommer seg inn i landet via båt, fly, til fots der grensene er ubevoktet osv. Vi må like fullt - fordi vi er en sivilisert stat - behandle søknader osv ut fra et byråkrati. Det er fordi vi har et avansert sivilisert samfunn der bla politikere har bundet seg til menneskerettigheter og andre konvensjoner. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, 4barnsmor skrev:

Kan du vise meg hvilket feministisk program som  jobber for økt immigrasjon?

 

Selvsagt kan jeg ikke det. Men alle som følger med i Norsk politikk ser jo sammenhengen. Venstresiden er mer positive til innvandring og mer fokusert på feministisk agenda. Mener du jeg tar feil der??

Jeg tror neppe 8 mars komiteen vil gå med "flere afghanere i Oslos gater" bannere. Men at de samme menneskene dagen etter vil gå med "refugees welcome" bannere i et annet tog. Støttet av de samme partiene på venstre side.

Som om noen hadde demonstrert for lavere bensinpriser og dagen etter hadde demonstrert for bedre miljø.... 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva faen har feminister med at en idiot ikke vil snakke med kvinner? Jeg er feminist, tror du at jeg hadde respektert ønsket hans? :huh: Jeg er anti-rasist, men det er ikke rasistisk å kreve at menn snakker med kvinnelige ansatte eller dra seg til helvete ut. 

Endret av Chiyo
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Malum said:

Burde feminister bli mindre opprørt over slik oppførsel enn andre, ts, eller er det andre grunner til at du er spesielt interessert i hva vi mener om dette? :klo:

 

Poenget er at feministene godtar en oppførsel  i fra innvandrermenn som de aldri hadde godtatt fra svenske eller norske menn.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, Elseby13 said:

Er dette er reel problemstilling? Hvor ofte skjer dette? Så å si aldri? Nei, da legger vi den død!

Saken er jo at dersom dette får utvikle seg, og dersom mange kunder nekter å snakke med kvinnelige ekspeditører, så kan kvinnene bli skviset ut som ekspeditører. En arbeidsgiver vil neppe ansette kvinner som ekspeditører dersom en stor del av kundene nekter å snakke med kvinnelige ekspeditører.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...