Gå til innhold

Hvordan lære seg å gå på fest uten alkohol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst å lære meg å kunne gå på fest uten å måtte drikke. I og med at jeg elsker å feste og være sosial og noe som skjer ofte, er jo ikke alkohol så veldig bra for kroppen. Så ja dere, har dere noen tips til meg? Veier fordelene opp for ulempene egentlig? 😇

Anonymkode: f9918...c67

Skrevet

.

Anonymkode: f9918...c67

Skrevet

Det er bare å gå på fest å la vær å drikke. Det er gøy fram til folk er fulle. Da går jeg hjem, legger meg og våkner uthvilt uten å være fyllesjuk👌

• Liker 3
Skrevet

Eg og trenger tips.

Anonymkode: 90d1d...082

Skrevet

Største problemet blir om vennene dine godtar det eller slutter å invitere deg..

Anonymkode: 400f2...1f5

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Største problemet blir om vennene dine godtar det eller slutter å invitere deg..

Da er det jo enkelt, dette er IKKE venner om de ikke godtar dine valg.

Bare å kutte de ut.

Anonymkode: 9e989...6b6

• Liker 3
Skrevet

Det hjelper å væra den som kjører da, men det er relativt kjedelig.

Anonymkode: 90d1d...082

Skrevet

Jeg drikker ikke. Er i tidlig 20-årene, så vennene mine har vært vandt til at jeg ikke drikker. Koser meg like mye uten alkohol, og trenger ikke alkohol for å ha høy energi. Vennene mine tar meg med på fester, og har aldri fått no spørsmål om hvorfor jeg ikke drikker, men de fleste antar at jeg er religiøs.

Det største problemet, etter du har funnet venner som respekterer dine valg, er at du ikke kan skylde på fylla hvis du gjør noe dumt, Du må med andre ord stå for alt du gjør. Derfor blir man ganske begrensa hvis man f.eks skulle ha lyst til å kline litt med noen.

Mitt beste tips er motsatt av noen over her. Jeg liker best å komme på fest når andre har begynt å bli litt fulle, så unngår jeg kleine spørsmål. De andre syns bare det er greit å ha en «mor». Dersom denne morsrollen ikke er noe du vil ha på din kappe, så ta det med en klype salt. 

Vet ikke om det var til hjelp, men ønsker deg lykke til!

Anonymkode: c21eb...366

• Liker 1
Skrevet

Ta med alkoholfri øl eller noe annet du vil drikke

Anonymkode: d1f2a...8ea

• Liker 2
Skrevet

Ta med alkoholfri drikke som du holder deg til eller kjør bil his du har muligheten til det. Hvis du er redd for hva folk skal si så hell alkoholfri rødvin over på en annen flaske. 

Anonymkode: eac44...37b

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lyst å lære meg å kunne gå på fest uten å måtte drikke. I og med at jeg elsker å feste og være sosial og noe som skjer ofte, er jo ikke alkohol så veldig bra for kroppen. Så ja dere, har dere noen tips til meg? Veier fordelene opp for ulempene egentlig? 😇

Nei nei nei nei :) Gå på fest der du er edru og de andre er fulle er det kjedeligste og dummeste som finnes, da holder jeg meg heller langt borte. Drikker heller bare litt, da går det greit og begrenser slike fester slik at det ikke blir hverdagslig, heller ikke hver helg.

Anonymkode: b5395...3be

Skrevet

Skal du gå på fest og ikke drikke,gjør som en sier kamuflere alkoholfri drikke i flasker som har hatt alkohol i seg :) På bar om jeg ikke drikker men er uten med jobben, så får jeg bartender til å skjenke alkoholfritt øl i vanlig ølglass :)  Ingen ser at du ikke drikker og du slipper masse dumme spørsmål.

Gjest Familytree
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

trenger ikke alkohol for å ha høy energi.

Personlig, jeg tror ikke de har så mye energi, alkohol genererer ikke eufori men desinhibisjon.
 Mitt råd, ikke gå på en fest der det er alkohol mens du tror du kan ikke gjøre det.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal du gå på fest og ikke drikke,gjør som en sier kamuflere alkoholfri drikke i flasker som har hatt alkohol i seg :) På bar om jeg ikke drikker men er uten med jobben, så får jeg bartender til å skjenke alkoholfritt øl i vanlig ølglass :)  Ingen ser at du ikke drikker og du slipper masse dumme spørsmål.

Det samme gjør jeg, selv om det er helt idiotisk. Det eneste morsomme er at folk er imponert over mye jeg drikker og likevel er frisk og rask på joggetur morgenen etter 😂

Skrevet

Så trist at man føler man må kamuflere drikke og å lære seg å feste uten alkohol :( trodde drikkepress var noe gammeldags og utdatert fjas. Men det lever vist fortsatt. 

Om man har lyst å drikke eller ikke på fest, har ingen andre noe med. 

Anonymkode: 384fb...49f

Annonse
Skrevet

Enkelt. Du lar bare være å drikke alkohol.

Anonymkode: f8842...2f5

• Liker 1
Skrevet

Ikke gjør det. Det er bare kjipt. Kutt heller ned på anntall fester. 

Anonymkode: 0a7e4...8b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...