Gå til innhold

For noen varer Julen helt til Påske


Gjest Anonym Bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym Bruker

Jula varer helt til påske, og påska varer heilt til Jul. 

 

Bilderesultat for reodor felgen  pynter til jul

Endret av Anonym Bruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Av alle ting som skjer i verden, så kunne jeg ikke brydd meg mindre om folk hadde julepynt hele året.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lysslynger er det da mange som har oppe store deler av året. Og det andre er bare et problem om man velger å se det som et problem. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fremdeles januar, ikke lenge siden 13.dag jul. 

Respektløst? Ovenfor hvem da? 

Beklager, jeg er nok litt smålig, men jeg sliter med å ta sånne innlegg seriøst, utrolig vanskelig å lese. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krenka her skjønner jeg. Jeg syntes at lys burde være oppe hele den mørke årstiden, mye koseligere da.

Og hva jula og dens budskap handler om, er opp til hver enkel og bestemme selv.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Respektløst faktisk... For noe tull! La folk gjøre som de vil. 

Anonymkode: 042bb...463

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dessuten heter det jo ikke jul lenger, men vinterfest. Og det er et jo i teorien fremdels vinter. Lys trenger vi ihvertfall 😜

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Krok1 skrev:

Dessuten heter det jo ikke jul lenger, men vinterfest. Og det er et jo i teorien fremdels vinter. Lys trenger vi ihvertfall 😜

Hvor har du det fra? Det er ikke byttet navn på høytiden! «Vinterfest» var det en eller annen idiotisk person på en VGs eller noe sånt som kom opp med fordi en eller annen ble krenket siden den personen ikke feirer jul🙄

Anonymkode: 1f566...3f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lysslynger er bare koselig, er fint at folk lar det henge gjennom mørketiden. 

Om jeg ser en og annen adventsstjerne og lysestake.... hva så? Kanskje en kort tanke om at de var i overkant late. 

Men irritasjon? Nei... Finnes så mye annet som er feil og vondt i verden. Så en julestjerne til eller fra ser jeg ikke det store problemet med. 

Anonymkode: 37574...66e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Bruker
1 time siden, abc123detvardet skrev:

Av alle ting som skjer i verden, så kunne jeg ikke brydd meg mindre om folk hadde julepynt hele året.

Hedning !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym Bruker skrev:

Hedning !

Foretrekker ateist, men sure.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Respektløst ? Nå må du gi deg.

Rart, ja men ikke respektløst.

Anonymkode: f3ae5...58d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Anonym Bruker skrev:

Adventsstjernen blir av mange sett på som spesielt vakker fordi den skal minne oss om Betlehemsstjernen som ledet De Hellige Tre Konger til Jesusbarnet.

Hvis "blir av mange" er de som er over 50 år, mulig. 

Hvis "blir av mange" er den norske befolkningen, ikke i nærheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lys i busken ute henger enda, men planlegger å ta den inn ved første tørre anledning. Så blir vel uti mars en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym Bruker skrev:

Jula varer helt til påske, og påska varer heilt til Jul. 

    Tidligere  opnet julegatene  01.12  og julegavene blei  heller ikkje utstilte i butikkvindene  før den 01.12.    Julestjerna   vart tradisjonelt sett   hengt oppi stuevinduend første søndag i advent.     Etterhvert  komt den elektriske adventstaken, som også kom på plass i dei fleste husvinduer først søndagen i advent.     

Nå kommer de første julegavene i butikkvinduene på plass i begynnelsen av oktober, og dei fleste butikkene har juletreet på plass  og pyntet til Jul i midten av november.

Nå skriver vi den. 20.01 og fortsatt  henger  mange lysslynger   oppe rundt om  mange steder også i   mange butikker saman m/  adventstakene, Julesjerna .      Personleg så synes eg dette er nokså   respektløs  i forhols til Julens tradisjoner,  symbolverdier hva egnetlig Julen handler om.     

Julestjerna henger og advent staken setter vi opp som eit symbol på at vi går inn i adventstida.

 

Mitt liv er nå viet til å henge opp julestjerner. De skal alltid og overalt henge. Hvor bor du? Der skal det være mange

Anonymkode: 7f0e3...d7e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

55 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor har du det fra? Det er ikke byttet navn på høytiden! «Vinterfest» var det en eller annen idiotisk person på en VGs eller noe sånt som kom opp med fordi en eller annen ble krenket siden den personen ikke feirer jul🙄

Anonymkode: 1f566...3f2

Wow... Det. Var. En. Spøk. Smil. Litt. Da... 

 

Men når vi først skal være gretne og alvorlige, så er det greit å få fakta på plass. Det var IKEA som reklamerte med effekter til vinterfest. Ikke VG. Ikke en person som ikke feira jul. 

Det var riktignok en skole der elevene ba om å få kalle det Vinterball istedenfor juleball så deres venn, som var Jehovas vitne, kunne være med.

Det å slå sammen flere ulike nyhetssaker til en stor konspirasjonsteori kan være god underholdning, det også. 

Endret av Krok1
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De feirer kanskje kyndelsmesse, 2.februar, som er den aller siste juledagen fra gammelt av.

Anonymkode: 1e9c6...e2a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer aldri til å slutte å bli overrasket over hvor krenket enkelte kan bli over hva folk velger å gjøre i sitt eget hjem. La folk få pynte når de vil - og ta ned pynten når det passer dem.

Respektløst overfor julens tradisjoner? Nuvel, så sier vel også kristendommen en hel del om nestekjærlighet, om å vende det andre kinnet til og ikke dømme andre. Kanskje du heller burde tenke litt på de verdiene, TS? 

Anonymkode: 874a1...d94

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...