Gå til innhold

Er det vanlig med en intens sultfølelese etter lengre tid uten mat?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har hatt et veldig snervert kostold i flere år og ønsler  nå å få opp forbrenningen. Hra est at det er mulig men du må spise mye og gjøre det en god stund, at du kommer til å gå opp en god del men så er også forbrenningen oppe. Men dte jeg har merket nå etter en uke med normal kost er at jeg er sååå sulten. I  går spiste jeg mye mer enn jeg skulle, for var så sulten og jeg spiste på natten og for våknet opp og var helt gal. Er dette normalt....

Anonymkode: 1c261...f2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja.

Anonymkode: 5d090...7a2

har du opplevd det, roer det seg når?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg hatt et begrenset matinntak over så lang tid som det du har. For meg har det vært snakk om toppen en måneds tid. Etter at jeg da begynte å spise igjen var det som at kroppen endelig kjente på at den kunne få mat, og da fikk jeg en voldsom sult gjennom hele dagen. Det ga seg etter noen ukers tid, men jeg måtte bruke psyken til å holde ut mellom måltidene jeg hadde satt opp. Etter hvert ble kroppen vant til den nye måten å spise på. 

Anonymkode: e5b27...a99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nå har ikke jeg hatt et begrenset matinntak over så lang tid som det du har. For meg har det vært snakk om toppen en måneds tid. Etter at jeg da begynte å spise igjen var det som at kroppen endelig kjente på at den kunne få mat, og da fikk jeg en voldsom sult gjennom hele dagen. Det ga seg etter noen ukers tid, men jeg måtte bruke psyken til å holde ut mellom måltidene jeg hadde satt opp. Etter hvert ble kroppen vant til den nye måten å spise på. 

Hvor lang tid tok det før du slutta å legge epå deg? at forbrenningen var normal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lang tid tok det før du slutta å legge epå deg? at forbrenningen var normal.

Nå var jeg ganske undervektig da. Jeg lå på rundt 40 kg (jeg er 165 cm høy). Nå ligger jeg på rundt 43-44 kg, og har ligget der uten at vekten har rikket på seg i ca 3 måneder. Jeg spiser faktisk mer nå enn jeg gjorde da jeg veide 50 kg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt vanlig. Har vært svært undervektig og når jeg først begynte å spise riktig kom sultfølelsen som et bang, ble aldri mett uansett hvor mye jeg kunne ha trykket i meg. Det går over tiden og det tok ikke lang tid til kroppen justerte seg og sultfølelsen var mer stabilt. 

Anonymkode: 3067e...bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt vanlig. Har vært svært undervektig og når jeg først begynte å spise riktig kom sultfølelsen som et bang, ble aldri mett uansett hvor mye jeg kunne ha trykket i meg. Det går over tiden og det tok ikke lang tid til kroppen justerte seg og sultfølelsen var mer stabilt. 

Anonymkode: 3067e...bd9

Jeg er ikke svært undervektig da . rart at jeg aldri ble dte, men har aldri spist stort. Har vel en helt ødelagt forbrenning. Men sultfølelsen kan vel være fordi jegh likevel ikke har fått så mye næring og trenger det. har bmi rundt 17,0så det er ikke så galt lite. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg er ikke svært undervektig da . rart at jeg aldri ble dte, men har aldri spist stort. Har vel en helt ødelagt forbrenning. Men sultfølelsen kan vel være fordi jegh likevel ikke har fått så mye næring og trenger det. har bmi rundt 17,0så det er ikke så galt lite. 

17 er definert som klart undervektig, så jeg er uenig. Grensen for normaltvekt pleier å ligge på 18.5/19. Jeg ville anbefalt deg å søke råd hos fastlegen din, og stille spørsmålene dine til han/henne istedet. 🙂

Anonymkode: ce775...393

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære trådstarter,

Jeg må dessverre stenge tråden din med bakgrunn i at vi ikke kan vite hvilken kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Vi kan ikke passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg eller andre i en sårbar situasjon. 

Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine. 

Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.

Med vennlig hilsen

_popcorn_, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...