Gå til innhold

Å like seg selv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg misliker meg selv intenst, i perioder direkte hater jeg meg selv for å være så motbydelig. Det gjelder alt fra utseende, personlighet, sosialt og diverse andre ting uten at jeg orker å gå i for mange detaljer. 99% av tingene jeg hater med meg selv er ikke noe jeg kan endre, evt. har jeg forsøkt å endre det og endt opp med at ting har blitt verre. Så ble jeg sint på meg selv for at jeg var dum og gjorde det bare verre og forsterket det hele. Og jeg klarer ikke å akseptere meg selv slik jeg er heller.

På grunn av dette klarer jeg heller ikke å ta i mot følelsene til en mann som nå forfølger meg romantisk. Jeg klarer bare ikke begripe hva han ser i meg. Det er ingenting attraktivt ved meg i det minste! Jeg kommer til å ødelegge dette forholdet med at jeg ikke klarer å ta i mot følelsene hans... Livet mitt blir jo ikke akkurat bedre av at han forsvinner fra det, men jeg klarer ikke ta imot heller. Samtidig føler jeg for å spare ham for skrekken av å være sammen med meg. Jeg tror at det at jeg synes han er så kjekk bare minner meg om hvor stygg jeg selv føler meg, mer enn når jeg er singel.

Han kommer på besøk til meg om en ukes tid. Jeg føler jeg må ta en avgjørelse... Jeg kan ikke, vil ikke, holde ham på gress...

Anonymkode: be36f...c7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobb med selvfølelsen. Self love! Masse videoer om det på YouTube. 

Anonymkode: b2528...577

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at du ikke skal date deg sjøl. Det blir ingen overtakelse av det. 

Om du ikke tror han kan like utseende ditt, så ihverfall personlighet. Mange liker en som har regnskapet de sjøl ikke har (og som noen regner som "dårlige"). 

Anonymkode: 32a9d...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, LiljaMarie said:

Søk profesjonell hjelp. 

Prøv å slippe han inn

Gjort det. Får ikke mer hjelp. Prøvd privat, hjalp ikke det heller.

13 hours ago, AnonymBruker said:

Jobb med selvfølelsen. Self love! Masse videoer om det på YouTube. 

Anonymkode: b2528...577

Har sett videoer, kjøpt selvhjelpsbøker, coaching osv., kommer fortsatt ingen vei.

13 hours ago, Krakilsk said:

Trening hjelper masse på selvfølelse! 😄

Trener fordi jeg kjeder meg.

Anonymkode: be36f...c7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor mener du at du risikerer å holde han på gress?

Liker du han?

Hvis du hadde en venninne som var som deg, hadde du likt henne da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, exictence said:

Hvorfor mener du at du risikerer å holde han på gress?

Liker du han?

Hvis du hadde en venninne som var som deg, hadde du likt henne da?

Fordi jeg avventer hele tiden med å ta noen avgjørelse. Han venter på meg.

Ja, jeg liker ham.

Jeg vet ikke, klarer ikke å være objektiv lengre. Som om jeg har mistet helt kontakt med virkeligheten, samtidig som jeg vet at jeg ikke har virkelighetsbrister.

Anonymkode: be36f...c7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg avventer hele tiden med å ta noen avgjørelse. Han venter på meg.

Ja, jeg liker ham.

Jeg vet ikke, klarer ikke å være objektiv lengre. Som om jeg har mistet helt kontakt med virkeligheten, samtidig som jeg vet at jeg ikke har virkelighetsbrister.

Anonymkode: be36f...c7f

Si til ham at du liker han. Da holder du han jo ikke på gress, det må du vel være enig i.

Tenk etter, hadde du likt venninnen din om hun hadde vært deg?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Familytree

Det er vanskelig å akseptere at du ikke er som du tenker på deg selv. Selvkritikk er selvtillitenes verste fiende, og mange ganger vi er forferdelige med oss selv.
Men ikke senk armene, du fant noen som vil gi deg kjærlighet. Du fortjener å glede deg over noen som gjør deg lykkelig.
Jeg gikk gjennom det samme som deg, ødela vennskap fordi jeg ikke forstår når folk smigrer meg, og dette skjer i dag. Når jeg hører vakre ord mot meg, forstår jeg at "de lyver", "de vil ha noe fra meg", "jeg kan ikke tilsvare disse menneskene". Jeg blir nervøs og føler at folk krever så mye av meg at jeg slutter å være meg. Det føles som om vi ikke har rett til å motta komplimenter.
Du kan starte med deg. Si noe fint om deg selv og søk profesjonell hjelp. Dette er mitt beste råd, når han forteller deg noe fint eller viser kjærlighet, tror du at du gir pauser til tanker som forteller deg at du har ikke noen verdi og at du ikke fortjener denne lykken. Ta en pause og si noe fint om deg selv<3 

Endret av Familytree
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...