Gå til innhold

Mannen min irriterer meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg og mannen min har vært gift i snart 8 år, og vi har barn sammen. Det siste året har jeg hatt det litt vanskelig og vært mye trist. Sexlysten min har dalt, og det har blitt ganske ekstremt siste månedene. Jeg blir uvel av tanken på sex, og ikke bedre blir det av at mannen gjerne vil ha det hver dag. Om jeg sier nei, blir han rar og det er vanskelig å snakke med ham. 

Å ha sex når man ikke har lyst, gjør selvsagt ingenting for meg, en gang i blant. Men nå er det blitt mye, egentlig hele tiden. 

Jeg spurte ham om det var greit om jeg kunne ta en liten pause for å kanskke rekke å savne sex litt. Ja, sa han, det var selvfølgelig i orden. Så i går kveld hadde jeg ikke lyst, og han sa det var greit. Jeg trodde det var i orden, men han var sur og ubehagelig hele tiden. Dum som jeg var la jeg meg inntil ham fullt påkledd og gav ham en klem. "du burde gå før jeg får lyst på noe mer", jeg tenkte ikke noe over det, og han sa igjen at han får lyst, og siden det ikke blir noe på ham så.. (han avsluttet setningen der, så vet ikke hva han skulle si). "Sorry, tenkte bare å gi deg en klem.. Er ikke det greit?" spurte jeg, og joda, du gjør jo som du vil og var skikkelig krass. 

Jeg spurte om det var greit at jeg gav klem, men da virket han nesten forbanna fordi jeg "fristet" han uten at det blir noe. Hvorfor er det slik at han kan klå akkurat når han vil og forvente at jeg skal slippe alt når han har lyst på oppmerksomhet, men med en gang jeg bare vil ha EN JÆVLA Klem uten noe seksuelt i det, så er det feil? Ti minutter tidligere hadde han ligget inntil meg og holdt rundt mens vi så på tv, så at han var sur og ikke orket fysisk kontakt, var nok ikke problemet. 

Ok, så jeg frister han? Jeg kan ikke sminke meg, pynte meg, være hyggelig, gi et kjapt kyss, klem ingenting med mindre det blir noe? Jeg forstår hvis jeg hadde gått i undertøyet eller flørtet, men vi lever i samme hus, og i følge ham så er alt "fristende".

Hva f skal jeg gjøre? 

 

Anonymkode: 4947b...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vil ha kos, han vil ha sex. Dere har begge behov, ingen av behovene er mer viktig og høyverdig enn det andre. For han er nok sex en form for kos og intimitet og.

Du får gjøre det du kan, dvs forklare så godt du kan at du ikke har sexlyst. Kanskje må du godta at det blir lite kos og fremover. Et slags kompromiss

Anonymkode: 8a211...011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi. Herfra går det bare ned. HVIS ikke du prater med ham og foreslår terapi.

Anonymkode: 21ace...ce0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du vil ha kos, han vil ha sex. Dere har begge behov, ingen av behovene er mer viktig og høyverdig enn det andre. For han er nok sex en form for kos og intimitet og.

Du får gjøre det du kan, dvs forklare så godt du kan at du ikke har sexlyst. Kanskje må du godta at det blir lite kos og fremover. Et slags kompromiss

Anonymkode: 8a211...011

Jeg vil egentlig ikke ha kos. Jeg hadde dårlig samvittighet og gav ham en tør klem. Det var feil. Jeg spurte om det var et problem, for jeg kan godt slutte, men da ble han sur. 

Anonymkode: 4947b...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Oioioi. Herfra går det bare ned. HVIS ikke du prater med ham og foreslår terapi.

Anonymkode: 21ace...ce0

Jeg har prøvd å snakke med ham mange ganger, og han sier han forstår, men jeg tror egentlig ikke det.. Isåfall takler han det svært dårlig. Det er snakk om fri fra sexmas i maks to dager. 

Jeg føler meg presset hele tiden, og vil bare slappe av litt uten å tenke på kvelden og at alt hva jeg gjør og sier påvirker hvordan kvelden blir (hvis han blir sur for noe jeg svarer feil på, så vil han ikke ha sex og i tillegg blir han sur på seg selv fordi han reagerer som han gjør) 

Anonymkode: 4947b...971

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har prøvd å snakke med ham mange ganger, og han sier han forstår, men jeg tror egentlig ikke det.. Isåfall takler han det svært dårlig. Det er snakk om fri fra sexmas i maks to dager. 

Jeg føler meg presset hele tiden, og vil bare slappe av litt uten å tenke på kvelden og at alt hva jeg gjør og sier påvirker hvordan kvelden blir (hvis han blir sur for noe jeg svarer feil på, så vil han ikke ha sex og i tillegg blir han sur på seg selv fordi han reagerer som han gjør) 

Anonymkode: 4947b...971

Jeg sier det igjen: terapi. Dere er allerede godt i gang med å ha et stort problem. Søk hjelp før du/dere/han mister alt som er av følelser.

Anonymkode: 21ace...ce0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vriker som han er på level null i empati han der. skikkelig premiegubbe.

Anonymkode: a175b...8ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en neandertalerMann, føler med deg!

Anonymkode: ccc5d...857

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo hende at han lenge har følt seg avvist.

Hvis dere ikke har hatt en ordentlig samtale om det kan det enkelt oppstå mange misforståelser. Å føle seg lite attraktiv for partneren sin kan være vel så vanskelig som du syns det er å kose med han uten at han skal forvente noe mer.

Ha bare en fin og rolig samtale om det. Slike problemer kan greit ordne seg :)

Anonymkode: 402bb...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...