Gå til innhold

Angrer på at jeg valgte familielivet med mann og to tette barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Prøv to tette med en som viste seg å være alkoholiker. FML!!

Anonymkode: eb3a7...c94

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er to tette? Under 3 års aldersforskjell? 

Anonymkode: 382e5...994

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri forstått meg på de som på død og liv skal få to tette, for alt skal være så perfekt🙄 Ironien er at det er i de forholdene alt rakner fortere enn fy!

Anonymkode: 8a9a7...df2

Det handler om biologi, det å forplante seg og ønske at barna har søsken og de gledene det medfører. Det handler ikke om at alt skal være så perfekt. Mennesker er ikke monogame, men reproduksjon er naturlig. 

Anonymkode: d934b...4a9

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i alle dager tror du at de som får to tette gjør det for at «alt skal være så perfekt»??? 🤔

Det må være noe av det største våset jeg har lest på lenge. 

Anonymkode: 98223...02d

Hvorfor ellers gjør de det mener du?

Anonymkode: 8a9a7...df2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det handler om biologi, det å forplante seg og ønske at barna har søsken og de gledene det medfører. Det handler ikke om at alt skal være så perfekt. Mennesker er ikke monogame, men reproduksjon er naturlig. 

Anonymkode: d934b...4a9

Man trenger ikke å få to tette for at barnet skal få søsken.

Anonymkode: 8a9a7...df2

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man trenger ikke å få to tette for at barnet skal få søsken.

Anonymkode: 8a9a7...df2

Nei, men noen ønsker det for sine barn, at de er tette. Hva er det å ikke forstå

Anonymkode: d934b...4a9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fikk fire tette(5 år forskjell fra eldste til yngste) og forstår deg! Vi gikk aldri fra hverandre, men vi har kranglet så busta fauk fordi begge var utslitte og desperate etter ro og fred! Nå er de blitt litt eldre og jeg ville aldri vært de foruten, men her stod huset opp og ned og vi visste omtrent ikke hva som var dag og hva som var natt når ting var på sitt verste. 

Anonymkode: 1add5...572

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, men noen ønsker det for sine barn, at de er tette. Hva er det å ikke forstå

Anonymkode: d934b...4a9

Da skal man ikke syte etterpå over at samlivet går rett vest, for det er prisen nan betaler i de fleste tilfellene.

Anonymkode: 8a9a7...df2

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ellers gjør de det mener du?

Anonymkode: 8a9a7...df2

Det finnes det sikkert tusen årsaker til. Akkurat som det finnes tusen årsaker til at folk ønsker større avstand. Men det er helt bak mål å forsøke å innbille folk her inne at det ene valget er mer higen etter en «perfekt» tilstand, enn det andre. 

Anonymkode: 98223...02d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det finnes det sikkert tusen årsaker til. Akkurat som det finnes tusen årsaker til at folk ønsker større avstand. Men det er helt bak mål å forsøke å innbille folk her inne at det ene valget er mer higen etter en «perfekt» tilstand, enn det andre. 

Anonymkode: 98223...02d

De fleste får to tette nettopp for å få en perfekt tilstand. 

Anonymkode: 8a9a7...df2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da skal man ikke syte etterpå over at samlivet går rett vest, for det er prisen nan betaler i de fleste tilfellene.

Anonymkode: 8a9a7...df2

Sånne statistikker sitter ikke du på.

Anonymkode: d934b...4a9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De fleste får to tette nettopp for å få en perfekt tilstand. 

Anonymkode: 8a9a7...df2

Går du alltid i ring???

Anonymkode: 98223...02d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sånne statistikker sitter ikke du på.

Anonymkode: d934b...4a9

Jeg driter i statistikker. Det holder med at man kjenner til mange tilfeller der alt rakner fordi man ville så gjerne gi poden «en lekekamerat og en og vokse med så hadde alt vært perfekt» i tillegg til at man støtt og stadig leser om uttallige slike tilfeller der folk plutselig sliter etter å ha fått 2-3 tette, klager over at alt er tøft som om man ikke var forberedt på det.

Anonymkode: 8a9a7...df2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har to små under 3 år. Det er ganske tøft, og jeg krangler mye med samboer. Vi har det fint også, så jeg håper forholdet klarer dette. Jeg er veldig glad for å ha fått to. De har så mye glede av hverandre. Men jeg er sliten.

Anonymkode: 4fb9b...697

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke aktuelt med terapi, vi valgte feil for lenge siden. Har ikke følelser for hverandre. 

Anonymkode: c0798...590

Ikke følelser for hverandre er den dummeste grunnen jeg hører folk skille seg for, hva forventa du? Sommerfugler i magen ab partner resten av livet?

Anonymkode: b93e3...7eb

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg driter i statistikker. Det holder med at man kjenner til mange tilfeller der alt rakner fordi man ville så gjerne gi poden «en lekekamerat og en og vokse med så hadde alt vært perfekt» i tillegg til at man støtt og stadig leser om uttallige slike tilfeller der folk plutselig sliter etter å ha fått 2-3 tette, klager over at alt er tøft som om man ikke var forberedt på det.

Anonymkode: 8a9a7...df2

Og? Det gjør ikke din mening noe mer valid av den grunn. Statistikk og forskning derimot. 

Anonymkode: 502e8...365

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har to små under 3 år. Det er ganske tøft, og jeg krangler mye med samboer. Vi har det fint også, så jeg håper forholdet klarer dette. Jeg er veldig glad for å ha fått to. De har så mye glede av hverandre. Men jeg er sliten.

Anonymkode: 4fb9b...697

Samme her! Noen ganger flyr tallerkenen veggimellom (ikke bokstavelig talt😅). Men samtidig er det veldig fint. Det er tungt nå men nå har vi familien vår og trenger ikke øke den noe mer og kan bare nyte årene som kommer. Vi har vært på hengende håret noen ganger men vi motiverer oss med alt det blir enklere etterhvert. 

Anonymkode: 15fee...eda

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg driter i statistikker. Det holder med at man kjenner til mange tilfeller der alt rakner fordi man ville så gjerne gi poden «en lekekamerat og en og vokse med så hadde alt vært perfekt» i tillegg til at man støtt og stadig leser om uttallige slike tilfeller der folk plutselig sliter etter å ha fått 2-3 tette, klager over at alt er tøft som om man ikke var forberedt på det.

Anonymkode: 8a9a7...df2

Tror du ikke verdien i å "være to tette" ofte overstiger det at foreldrene har det tøft og evt skiller seg ? 

Anonymkode: 274db...4e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror du ikke verdien i å "være to tette" ofte overstiger det at foreldrene har det tøft og evt skiller seg ? 

Anonymkode: 274db...4e6

Ikke nødvendigvis. Det er ikke en selvfølge at tette søsken verken kommer overens med hverandre eller har «gleden av å ha hverandre», det er bare en myte.

Anonymkode: 8a9a7...df2

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...