Gå til innhold

Hva gjør man når mannen ikke gidder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Typisk menn!

Anonymkode: 52606...1ba

Absolutt ikke.

Men det er typisk det fåtallet av mennene som ENKELTE kvinner bare mååå reprodusere med. 

Anonymkode: 52ece...133

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klarte du virkelig å få følelsene tilbake for han etter dette? Er du lykkelig i dag?

Anonymkode: 7e461...03a

Ja faktisk, men det tok noe tid. Var ganske vanskelig for oss begge to en god stund. Jeg klarte ikke umiddelbart å tro på at han virkelig kom til å endre seg, varig. Ventet bare på at han skulle gli tilbake til å være lat og egoistisk. 

Han slet med å føle at han var på prøvetid, og at jeg ikke hadde tillit. 

Gikk gradvis bedre, og rundt ett år etter hadde vi det endelig bra sammen igjen. Litt nyforelsket faktisk. 

Tror en lur ting vi gjorde da han var i "hva du enn vil" fasen var at vi fordelte ansvar, og jeg har siden ikke rørt hans ansvar. Ikke mast heller, men han gjør det. Han har ikke noe valg egentlig, for han valgte blant annet å ha ansvar for å handle mat og forbruksvarer. Gjør han ikke det har vi ikke mat, eller mangler toalettpapir plutselig. Støvsugeren har jeg ikke rørt bortsett fra når han er borte, og han kan ikke fordra skitne gulv, så det skjer nå, uten masing. Han vet at det er hans ansvar, og at jeg ikke gjør det. Jeg rydder ennå mest, men alt hans dumper jeg på hans seng, så å ikke rydde etter seg betyr at han må rydde senga før han kan legge seg. 

At vi ikke skal gli tilbake til slik det var før bruddet er noe jeg må være bevisst på også. Ikke "bare ta det en gang", men være absolutt på at det han har ansvar for er hans ansvar. 

Likevel, ja vi har det bra nå. 

Anonymkode: 9ed1b...5cb

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Forbanna skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor så mange damer tror de kan tvinge menn til å gjøre ting de ikke vil.

Hadde jeg blitt vartet opp dagen lang så hadde ikke jeg heller digget å rydde inn i oppvaskmaskinen. 

Du har problemer med å forstå hvorfor folk prøver å få andre voksne folk til å rydde og vaske etter seg? Det burde ikke vøre nødvendig å engang minne han på det. 

Men sett i forhold til å tvinge kjønn, hvorfor protesterer du ikke offentlig og aktivt på at menn tror de kan tvinge kvinner til sex, både gjennom fysisk tvang og psykisk press? 

Hvorfor legger du skylden på kvinnen når det er mannen som unnasluntrer og ikke har respekt? 

Anonymkode: 1d805...6f0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har problemer med å forstå hvorfor folk prøver å få andre voksne folk til å rydde og vaske etter seg? Det burde ikke vøre nødvendig å engang minne han på det. 

Men sett i forhold til å tvinge kjønn, hvorfor protesterer du ikke offentlig og aktivt på at menn tror de kan tvinge kvinner til sex, både gjennom fysisk tvang og psykisk press? 

Hvorfor legger du skylden på kvinnen når det er mannen som unnasluntrer og ikke har respekt? 

Anonymkode: 1d805...6f0

Du forstår ikke. Hun forteller hvordan menn tenker. Ikke hvordan hun tenker selv. 

Anonymkode: 9bbf2...08a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke kjønnsspesifikt. Eksen min var sånn, men hun er kvinne og jeg er mann. Hun ble til slutt pent bedt om å finne seg et annet sted å bo.

Anonymkode: 7ecf0...2bb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Forbanna skrev:

Men så startet du å rydde og varte opp igjen?

La hans rot og hans klær være. Vask dine egne. Eventuelt dytt alt hans i en haug i et hjørne, til han begynner å gjøre det selv. 

Dette! Putt alt rotet hans - alt han ikke rydder opp etter seg - i en svart søppelsekk som du kan sette et sted der den ikke er i veien. Forventer han sex, sier du at du forventer at han tar sitt ansvar som en voksen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Leser i uendelig mange tråder her inne at mannen ikke gidder å ta ansvar. Ligger bare på sofaen å spiller eller ser på tv. Kommer hjem fra jobb og setter seg å gamer på PCen. Prioriterer kompiser fremfor familie. Lar det flyte rundt med oppvask og rot. Klarer ikke engang å få klærne oppi skittentøyskurven. Sex vil han ha, og det er omtrent de eneste gangene han gir deg oppmerksomhet.

Hva gjør man i disse tilfellene? Når man har gått og mast i det uendelige. Prøvd å forklare hvor slitsomt det er å ha et ekstra barn. Når man har bedt de ta seg sammen uten hell. 

Det er ikke alltid det passer seg å gå fra hverandre. Skal man bare innfinne seg i at det var slik livet ble? Eller finnes det løsninger som faktisk fungerer? Jeg har også en mann som passer inn på noen av punktene ovenfor. Hva gjør man? 

Anonymkode: a9874...8b6

Mange menn tar ansvar når de ser at noe må gjøres, og det ser de aldri fordi kona har ordnet alt. Da blir de liggende på sofaen. Du må rett og slett lukke igjen øynene , holde for nesa, legge deg på sofaen og la mannen din oppdage rot og skitt før du fjerner det. Og du må være kjappere enn han til å avtale ting med venninne dine. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

100% enig med Forbanna. Slutt å gjøre ting for dem! Slutt å mase, slutt å sutre, og vask egne klær, lag mat til deg selv, og la ham seile sin egen sjø. Enten skjønner han at han ikke kan fortsette på den måten, og da skjerper han seg. Alternativet er at han IKKE skjerper seg, og da er det fordi han er fornøyd med å ha det sånn. Så, hvis du IKKE vil ha det sånn, må du nesten gå.

Men dropp mammagreia, da kommer du til å sutre, både til ham, til venninner og på forumet, til dommedag.

Anonymkode: 33ecc...ae3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...