Gå til innhold

Hva gjør man når mannen ikke gidder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leser i uendelig mange tråder her inne at mannen ikke gidder å ta ansvar. Ligger bare på sofaen å spiller eller ser på tv. Kommer hjem fra jobb og setter seg å gamer på PCen. Prioriterer kompiser fremfor familie. Lar det flyte rundt med oppvask og rot. Klarer ikke engang å få klærne oppi skittentøyskurven. Sex vil han ha, og det er omtrent de eneste gangene han gir deg oppmerksomhet.

Hva gjør man i disse tilfellene? Når man har gått og mast i det uendelige. Prøvd å forklare hvor slitsomt det er å ha et ekstra barn. Når man har bedt de ta seg sammen uten hell. 

Det er ikke alltid det passer seg å gå fra hverandre. Skal man bare innfinne seg i at det var slik livet ble? Eller finnes det løsninger som faktisk fungerer? Jeg har også en mann som passer inn på noen av punktene ovenfor. Hva gjør man? 

Anonymkode: a9874...8b6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må jo slutte å leke mamma. Ikke rart han oppfører seg en unge når du lar han komme unna med det.
 

Og jo, du lar han komme unna med det, for ligger han ikke fortsatt på sofaen og dasser? Rydder du ikke opp for han?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp gått fra en slik. Det er mye  enklere uten den ekstra irritasjonen over en som ikke bidrar. Hvis du virkelig ikke vil gå må du forandre tankesettet ditt. Til at du ikke forventer noe fra han, ev tenke at han er syk og ikke kan hjelpe til. Jeg gjorde det lenge. Men tilslutt ble det nok. Eventuelt kan han ha andre kvaliteter som veier opp for feilene, og det gjør alt verdt det. Det må du nesten bare finne ut av selv 😊

Anonymkode: c8498...bcf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Forbanna skrev:

Du må jo slutte å leke mamma. Ikke rart han oppfører seg en unge når du lar han komme unna med det.
 

Og jo, du lar han komme unna med det, for ligger han ikke fortsatt på sofaen og dasser? Rydder du ikke opp for han?

Nja, til dels. Enkelte ting er dessverre ikke alltid mulig å la ligge. 

Anonymkode: a9874...8b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Nja, til dels. Enkelte ting er dessverre ikke alltid mulig å la ligge. 

Anonymkode: a9874...8b6

Som hva da? Noen ting må jo du også gjøre, så kan du ikke velge de tingene som betyr mest for deg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har prøvd alt du kan og han vet han sluntrer unna. Men respekterer deg ikke nok til å bidra og lytte på hva du sier. Jeg syns ikke man skal innfinne seg med at det er sånn livet skulle bli. Det fins mange herlige og ansvarsfulle menn der ute! 

Anonymkode: 1d805...6f0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enkelt. Man avslutter forholdet. Been there, done that.

Kun en ting jeg angrer på: skulle dratt tidligere. 

Anonymkode: 79eff...57d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvorfor så mange damer tror de kan tvinge menn til å gjøre ting de ikke vil.

Hadde jeg blitt vartet opp dagen lang så hadde ikke jeg heller digget å rydde inn i oppvaskmaskinen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk. Likte ikke engang meg selv lenger, og hatet det å ha blitt en masekjerring. 

Etter vel halvåret tryglet han om ny sjanse. Fikk det på betingelse av fullstendig endring. 

To år senere holder han fremdeles god kurs. 

Jeg tror ikke at han tok meg seriøst før jeg gikk. Det var liksom bare støy, ikke egentlig alvorlig.

For min del ødela det absolutt alt fra følelser til respekt for ham, og til og med mitt eget selvbilde. Han forsto ikke det før jeg faktisk tok ut separasjon og fikk ham til å flytte ut. 

Anonymkode: 9ed1b...5cb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk. Likte ikke engang meg selv lenger, og hatet det å ha blitt en masekjerring. 

Etter vel halvåret tryglet han om ny sjanse. Fikk det på betingelse av fullstendig endring. 

To år senere holder han fremdeles god kurs. 

Jeg tror ikke at han tok meg seriøst før jeg gikk. Det var liksom bare støy, ikke egentlig alvorlig.

For min del ødela det absolutt alt fra følelser til respekt for ham, og til og med mitt eget selvbilde. Han forsto ikke det før jeg faktisk tok ut separasjon og fikk ham til å flytte ut. 

Anonymkode: 9ed1b...5cb

Tror det er det samme her. Han tar meg ikke seriøst. Forståelig nok da jeg har nevnt det mange ganger uten å gjennomføre. Tanken på flere barn for barna og en potensiell stemor holder meg litt tilbake fra å gå. Sliter med om det er mer skadelig for dem å være borte fra meg og med en far som sikkert finner seg ei ny ei i løpet av kort tid og som i tillegg aldri gjør noenting med barna og helst bare vil se på tv eller om det er mer skadelig at vi lever sammen mens selvbildet mitt blir dårligere og dårligere for hver dag som går, de ser en far som ikke bidrar og så og si null fysisk nærhet mellom oss. Jeg holder på å bli en person jeg ikke liker, følsom, deprimert, masete og som konstant spør meg selv om hvorfor han behandler meg slik. 

Anonymkode: 7e461...03a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Tror det er det samme her. Han tar meg ikke seriøst. Forståelig nok da jeg har nevnt det mange ganger uten å gjennomføre. Tanken på flere barn for barna og en potensiell stemor holder meg litt tilbake fra å gå. Sliter med om det er mer skadelig for dem å være borte fra meg og med en far som sikkert finner seg ei ny ei i løpet av kort tid og som i tillegg aldri gjør noenting med barna og helst bare vil se på tv eller om det er mer skadelig at vi lever sammen mens selvbildet mitt blir dårligere og dårligere for hver dag som går, de ser en far som ikke bidrar og så og si null fysisk nærhet mellom oss. Jeg holder på å bli en person jeg ikke liker, følsom, deprimert, masete og som konstant spør meg selv om hvorfor han behandler meg slik. 

Anonymkode: 7e461...03a

Har du prøvd å slutte å mase? Slutte å varte opp?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk. Likte ikke engang meg selv lenger, og hatet det å ha blitt en masekjerring. 

Etter vel halvåret tryglet han om ny sjanse. Fikk det på betingelse av fullstendig endring. 

To år senere holder han fremdeles god kurs. 

Jeg tror ikke at han tok meg seriøst før jeg gikk. Det var liksom bare støy, ikke egentlig alvorlig.

For min del ødela det absolutt alt fra følelser til respekt for ham, og til og med mitt eget selvbilde. Han forsto ikke det før jeg faktisk tok ut separasjon og fikk ham til å flytte ut. 

Anonymkode: 9ed1b...5cb

Klarte du virkelig å få følelsene tilbake for han etter dette? Er du lykkelig i dag?

Anonymkode: 7e461...03a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Forbanna skrev:

Har du prøvd å slutte å mase? Slutte å varte opp?

Ja til begge deler. Huset ser bomba ut om jeg ikke gjør alt. Klær blir ikke vasket og han rydder ikke opp en eneste ting etter seg selv. En ting er å ikke bidra men hadde han i det minste ryddet opp etter seg selv så hadde det vært noe da han står for det meste av rot i det daglige. Jeg debatterer om jeg skal gå eller ikke hver eneste dag. Det er trist for jeg elsker han og er fortsatt forelsket i han men det er vanskelig å føle seg verdsatt når man føler seg så ensom i ett forhold.

Anonymkode: 7e461...03a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja til begge deler. Huset ser bomba ut om jeg ikke gjør alt. Klær blir ikke vasket og han rydder ikke opp en eneste ting etter seg selv. En ting er å ikke bidra men hadde han i det minste ryddet opp etter seg selv så hadde det vært noe da han står for det meste av rot i det daglige. Jeg debatterer om jeg skal gå eller ikke hver eneste dag. Det er trist for jeg elsker han og er fortsatt forelsket i han men det er vanskelig å føle seg verdsatt når man føler seg så ensom i ett forhold.

Anonymkode: 7e461...03a

Men så startet du å rydde og varte opp igjen?

La hans rot og hans klær være. Vask dine egne. Eventuelt dytt alt hans i en haug i et hjørne, til han begynner å gjøre det selv. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Forbanna skrev:

Men så startet du å rydde og varte opp igjen?

La hans rot og hans klær være. Vask dine egne. Eventuelt dytt alt hans i en haug i et hjørne, til han begynner å gjøre det selv. 

Ja jeg skal ta rådet ditt og prøve det som en siste løsning. Utrolig demotiverende å måtte holde på slik i ett forhold og pinlig ovenfor barna.

Anonymkode: 7e461...03a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ba han finne seg et nytt sted eller betale høyere husleie, da ble det endringer, gitt

Anonymkode: 3c4e8...46c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja jeg skal ta rådet ditt og prøve det som en siste løsning. Utrolig demotiverende å måtte holde på slik i ett forhold og pinlig ovenfor barna.

Anonymkode: 7e461...03a

Skjønner det. Jeg tror helt ærlig dette er den beste løsningen. Jeg har hatt suksess med det selv. Ønsker deg all lykke til. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...