Gå til innhold

Gift ved første blikk 2020

udiskutert

Anbefalte innlegg

1 time siden, Sandin skrev:

Vil tro Tina er litt skuffet over at hun ble matchet med han. Hun er hakket over han utseendemessig, og når ikke hun evner å se at det er en skikkelig fin fyr under all nervøsiteten, så er det lett å bli fortvilet og dermed ekstra spiss. Det forholdet der har jeg ingen tro på. 

Jeg synes absolutt ikke hun er «et hakk over» han i utseendet. Hun er mange hakk under han, spesielt med tanke på personligheten hennes som gjør henne dritstygg. Evig singel. 

Anonymkode: f1a4c...97e

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes absolutt ikke hun er «et hakk over» han i utseendet. Hun er mange hakk under han, spesielt med tanke på personligheten hennes som gjør henne dritstygg. Evig singel. 

Anonymkode: f1a4c...97e

Enig! Jeg synes han er kjekk. Litt lubben, men han er kjekk. Hun er ikke pen.

Men personligheten hans er dessverre ikke noe jeg ville blitt tiltrukket av, han fremstår litt for tufsete. Litt sånn elefant i glasshus. Personligheten hennes er ikke bra. Tenk å fremstå så fæl på TV, hvordan er hun når kameraene er slått av?

Anonymkode: 492c2...a45

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig at hennes personlighet gjør at hun blir mindre tiltrekkende, men utelukkende ut i fra bildet, før noen av de sa noe, så tenkte jeg at hun hadde blitt "giftet ned". Egentlig minner hun meg litt om hun som var sammen med svensken i fjor. Ikke særlig sjarmerende hun heller. Tror nok en liten make over på han hadde gjort seg. Han får ikke ut sitt potensiale.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns dere er ufine mot Tina. Hun reflekterer jo over oppførselen sin, og prøver å få han til å slappe av, samtidig som hun er frustrert. 

Og jeg blir veldig lei av alt utseendesnakk her, det er jo en subjektiv mening og lite hyggelig å omtale andre på den måten flere her nå gjør.

Anonymkode: c493c...fb9

• Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns dere er ufine mot Tina. Hun reflekterer jo over oppførselen sin, og prøver å få han til å slappe av, samtidig som hun er frustrert. 

Og jeg blir veldig lei av alt utseendesnakk her, det er jo en subjektiv mening og lite hyggelig å omtale andre på den måten flere her nå gjør.

Du får jo ikke folk til å slappe av hvis du med et sånn 🙄 fjes gransker og kommenterer absolutt alt de sier og gjør. Hun snakker til han på en helt merkelig måte. Det er ikke meningen man skal si alt man tenker DIREKTE til ukjent person fortløpende som man tenker det.

Enig at det er subjektivt, men siden hun så åpenbart før han i det hele tatt åpnet munnen "avslo han" på grunn av hans utseende, så er det ikke så rart at det blir til at man reflekterer over hennes utseende og hva hun innbiller seg. Hun følte han var langt langt under henne, lenge før han i det hele tatt rakk å si "Hei".

Anonymkode: 4a985...b24

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Du får jo ikke folk til å slappe av hvis du med et sånn 🙄 fjes gransker og kommenterer absolutt alt de sier og gjør. Hun snakker til han på en helt merkelig måte. Det er ikke meningen man skal si alt man tenker DIREKTE til ukjent person fortløpende som man tenker det.

Enig at det er subjektivt, men siden hun så åpenbart før han i det hele tatt åpnet munnen "avslo han" på grunn av hans utseende, så er det ikke så rart at det blir til at man reflekterer over hennes utseende og hva hun innbiller seg. Hun følte han var langt langt under henne, lenge før han i det hele tatt rakk å si "Hei".

Det kan jo ingen av oss vite. Det kan også være at hun syns han var veldig nervøs og fremstod usikker når de begynte å prate, og det var da hun ble tvilende på denne matchen. 

Og hun sier jo til kamera flere ganger at hun merker at hun snakker til han på en hard måte. Jeg tror det er så lett å glemme hvor pressende situasjonen er (det snakker de jo om på fjelltur, at de nesten ikke har sovet) og at man oppfører seg på en måte man ikke vanligvis ville gjort. Husker Cathrine som ble matchet med Stian for noen sesonger siden. Hun ble så innesluttet og virket mutt og sur. Men i parterapien begynte hun å gråte og hadde det skikkelig vanskelig. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 11.2.2020 den 21.57, AnonymBruker skrev:

Hun ber han om å lage mat fra bunnen fra en kokebok hun har med. Helt uvant for  han, men han sier ok. 

Han blir ikke helt fornøyd med resultatet og sier "nei, det lå litt lenge i panna det her". 

Da får han beskjed om å ikke snakke seg selv ned, og at han burde rette seg opp.

Hva med å gi kred for at han prøvde å lage ny og for han helt ukjent mat?

Ikke henge seg opp i at han syns maten lå litt for lenge i panna, og så vri hele greia til noe negativt. 

Ærlig talt så snakker man ikke seg selv ned fordi man sier "syns den lå litt for lenge i panna". Han satt ikke å sa "jeg er en taper som ikke får til noe jeg 😢"

En dame som sa "ikke snakk deg selv ned, det er turn off", for en sånn kommentar, hadde jeg seriøst begynt å lure på.

Det er ikke bare hva man skal spise hun skal bestemme, men hun skal faen meg også bestemme alt man sier,føler og selve måten man ordlegger seg på.

Hun er en skikkelig frekk dame som innbiller seg at hun selv innehar fasiten fra A til Å, og jeg skjønner utrolig godt at hun er singel! 

Dette👆🏼

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.2.2020 den 6.58, AnonymBruker skrev:

Ekspertene har åpenbart feilet; Man tiltrekkes ikke noen på grunn av felles interesser, man tiltrekkes av utseende! At de har satt sammen par som er så langt unna hverandre på skalaen er jo dømt til å gå rett vest.

Forelsker man seg i utseende til noen er det utrolig hvor mange nye interesser man får også, for man liker plutselig alt vedkommende liker.

Syns konseptet er teit, desperat, litt kjedelig og ikke minst et hån mot ekteskapet. Ekteskap skal ikke køddes med. Man får ikke akkurat utdelt modeller, så mange av disse parene kunne kommet like langt med å finne en gjennomsnittsperson på tinder.

Anonymkode: 055f1...50b

Hvem som er så laaaangt unna hverandre i utseende da? Syns de fleste parene var ganske likestilte jeg.. utenom hun på 33 og han på 39. Hun var mye penere. Men utseende er ikke alt!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig. De fleste her virker jo langt verre enn Tina når det kommer til oppførsel. 

Anonymkode: ea619...d8c

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til folk snakker om utseende er fordi kvinner har en tendens til å sikte høyt. Har flere venninner som kun sikter etter menn som ser ut som modeller men ikke er bedre enn gjennomsnittlige selv. De tror de kan få disse mennene fordi de har matcha på tinder eller hatt ons/ff med de. Greia er bare at menn sveiper til høyre på alle kvinner nesten og menn har lavere standard for hva de ligger med enn det kvinner har. For meg som har forstått dette her syns jeg det er fryktelig slitsom å høre samme regla av venninnene mine, men man kan liksom ikke si til noen: "Hei, du sikter for høyt. Få beina ned på jorden og slutt å være så overfladisk." 

Jeg tror det er derfor så mange av damene Gift med første blikk har hatt problemer med mennene sine - de aksepterer rett og slett ikke at mennene som faktisk er i samme standard som dem selv faktisk er det. Selvfølgelig hadde ikke ekspertene satt parene opp bare basert på personlighet og ikke utseende. En Brad Pitt hadde aldri blitt satt opp med en Trine Skei Grande f.eks.

Anonymkode: 33503...13b

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen til folk snakker om utseende er fordi kvinner har en tendens til å sikte høyt. Har flere venninner som kun sikter etter menn som ser ut som modeller men ikke er bedre enn gjennomsnittlige selv. De tror de kan få disse mennene fordi de har matcha på tinder eller hatt ons/ff med de. Greia er bare at menn sveiper til høyre på alle kvinner nesten og menn har lavere standard for hva de ligger med enn det kvinner har. For meg som har forstått dette her syns jeg det er fryktelig slitsom å høre samme regla av venninnene mine, men man kan liksom ikke si til noen: "Hei, du sikter for høyt. Få beina ned på jorden og slutt å være så overfladisk." 

Jeg tror det er derfor så mange av damene Gift med første blikk har hatt problemer med mennene sine - de aksepterer rett og slett ikke at mennene som faktisk er i samme standard som dem selv faktisk er det. Selvfølgelig hadde ikke ekspertene satt parene opp bare basert på personlighet og ikke utseende. En Brad Pitt hadde aldri blitt satt opp med en Trine Skei Grande f.eks.

Støtter denne analysen! 

Anonymkode: 37fbe...461

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ingen som er så opptatt av utseende som melder seg på et slikt program der man ikke vet hvordan den andre ser ut før man er gift. Da har de jo gjort seg en bjørnetjeneste. 

Når det er sagt har jo ikke kvinnene i programmet sagt et ord negativt om utseende til mannfolka. Det er personlighet og oppførsel det går på. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ingen som er så opptatt av utseende som melder seg på et slikt program der man ikke vet hvordan den andre ser ut før man er gift. Da har de jo gjort seg en bjørnetjeneste. 

Når det er sagt har jo ikke kvinnene i programmet sagt et ord negativt om utseende til mannfolka. Det er personlighet og oppførsel det går på. 

👏👏👏

Helt enig! Det er folka her inne som er så sykt opptatt av utseende, det er jo de som er overfladiske og frekke, ikke deltakerne.

Anonymkode: f8062...d8c

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror Tina reagerer på usikkerheten hos BH, ikke utseende per se. Hun har sagt flere ganger at hun vil ha en litt tøff, "sterk" mann, og hun trenger nok motstand. Hun skjønner ikke at BH sikkert har mye av det hun trenger, men som kanskje er andre ting enn hun ønsker seg.

Av og til får vi det vi trenger, ikke det vi ønsker oss. Jeg tror Tina trenger en stabil kar, for hun er en ganske fri sjel selv som trenger aksept for at hun kan flakse litt rundt. Ikke alle menn ville akseptert det.

Anonymkode: 504d1...fc7

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror Tina reagerer på usikkerheten hos BH, ikke utseende per se. Hun har sagt flere ganger at hun vil ha en litt tøff, "sterk" mann, og hun trenger nok motstand. Hun skjønner ikke at BH sikkert har mye av det hun trenger, men som kanskje er andre ting enn hun ønsker seg.

Av og til får vi det vi trenger, ikke det vi ønsker oss. Jeg tror Tina trenger en stabil kar, for hun er en ganske fri sjel selv som trenger aksept for at hun kan flakse litt rundt. Ikke alle menn ville akseptert det.

Anonymkode: 504d1...fc7

Problemet for Tina er jo at han ikke oppfattes som en stabil kar når han er så lite selvsikker. Da føles han som en vinglete kar i steden. 

Anonymkode: 14a93...ab5

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 15.2.2020 den 16.45, AnonymBruker skrev:

Delvis enig, men det er jo først og fremst menn som er sykelig opphengt i utseendet.

Men har lavere standard(ingen omtrent) for hvem de vil ligge med, men standarden er BETRAKTELIG høyere når det skal inngås forhold.

Men ja,endel damer leter nok etter feil. Det å ha krav er ikke feil/galt, men så må man se på hva disse kravene er da...å feks ikke ville bli sammen med en som stemmer på frp eller hører på rock blir for dumt. Samme med å ikke bli sammen med en som har tatoveringer(oftest menn som misliker dette) er også teit.

Anonymkode: 581d6...26f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Delvis enig, men det er jo først og fremst menn som er sykelig opphengt i utseendet.

Men har lavere standard(ingen omtrent) for hvem de vil ligge med, men standarden er BETRAKTELIG høyere når det skal inngås forhold.

Men ja,endel damer leter nok etter feil. Det å ha krav er ikke feil/galt, men så må man se på hva disse kravene er da...å feks ikke ville bli sammen med en som stemmer på frp eller hører på rock blir for dumt. Samme med å ikke bli sammen med en som har tatoveringer(oftest menn som misliker dette) er også teit.

Anonymkode: 581d6...26f

Ikke uenig med deg at menn er veldig overfladiske, men hos dem går det i større grad på kropp enn det går på ansikt. Kvinner går gjerne etter kvaliteter som utdannelse og jobb (status, makt evt humor). Hos enkelte kvinner derimot, og gjerne de som kanskje ikke er de peneste eller best trente, har skyhøye krav til hvordan mannen ser ut. Det er gjerne de som er singel år etter år og da gjerne melder seg på program som Gift med første blikk. Må presisere det ikke gjelder alle som melder seg på, men med tanke på det har vært en historikk med kvinner som har behandlet enkelte av mennene ganske dårlig så overrasker det meg ikke hvis det gjelder dem. 

Tilbake til Tina og Bjørn så dømte Tina han i det hun så han. Dere kan gjerne si det er fordi han er så veik og har dårlig selvtillit, MEN Tina dømte han allerede i kirken. Det er ikke veldig lett å stå sterkt i det når noe av det første kvinnen du skal gifte deg med sier hånlig: Er du nerd? Han hadde både glimt i øyet og prøvde seg med litt humor allerede i kirken, men man merker jo Tina ikke var fornøyd allerede da.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stusser over at noen av dere sier at alle i denne sesongen er overvektige. Tina er jo normalvektig. Blir ganske sjokkert over at det er DET dere kaller overvektig, ikke rart "ingen" er fornøyd med seg selv lenger når det er så sykt kroppspress i samfunnet at normalvektige blir kalt overvektige. Blir oppgitt! 

Ellers så har jeg mer troen nå etter siste episode på at det skal gå seg til mellom Tina og Bjørn Harald, har litt troen på Johnny og Marina også. Jeg har ikke noe tro på Linn og Kristoffer dessverre. 

Anonymkode: 8d604...8fa

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrejesus, er vel ingen som har sagt at Tina er overvektig. Men de andre er faktisk det, uansett hvor man vrir og vender på det. Så kommer det aldri å være sunt med såpass mye ekstra fett som de andre deltakerne har.

Anonymkode: 252fa...006

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...